Skip to main content

Hallo, 

Sinds vandaag maakt de Hue Bridge opeens geen verbinding meer met het internet. Het middelste lampje knippert. Het lijkt dat hij geen verbinding kan maken met het netwerk. 

Dit is in een keer uit het niets gebeurd. Er is niets veranderd. 

De Hue Bridge is rechtstreeks aangesloten op de Experia V10 Box. 

Iemand enig idee hoe ik de bridge weer zichtbaar krijg in het netwerk? Als ik de Experia box reset, dan is de bridge heel even zichtbaar, maar valt daarna weer weg. 

Ik heb de zwarte wifi versterkers van KPN er tussen uit gehaald en alles werkt opeens prima. Dat is toch gek??


De dubbele IP adressen zou ik moeten controleren. Ik zal eens kijken of ik er uit kan komen. 

Ik heb wel de hue op vast IP adres gezet. Dat gaat dan even goed en een dag later ligt de hue weer uit het netwerk zonder dat ik iets heb gedaan. Geen modem reset, geen stroomstoring of iets dergelijks. 

Naar mijn weten geen andere DHCP server actief… kan ik dat terugzien in de modem?

Ik heb recent geen instellingen gewijzigd in de bridge. Alles is up-to-date. 

Ik ga er een andere netwerkkabel tussen zetten, wellicht dat dat gaat helpen. 

is het IP statisch op de HUE bridge zelf ingesteld, Of op modem d.m.v DHCP Binding?  In het tweede geval kan dit niet vanuit DHCP tot IP conflicten leiden gezien dit IP dan gereserveerd blijft door Het DHCP en deze dan nog steeds Dynamisch toegewezen word maar wel altijd aan zelfde MAC adress ofwel alleen aan de HUE bridge.

 

 


Ik heb de zwarte wifi versterkers van KPN er tussen uit gehaald en alles werkt opeens prima. Dat is toch gek??

zat deze tussen EB en HUE bridge ?

 

Dus EB poort naar Experia WiFi en tweede poort hierop door naar HUE Bridge ?


Ik heb de zwarte wifi versterkers van KPN er tussen uit gehaald en alles werkt opeens prima. Dat is toch gek??

zat deze tussen EB en HUE bridge ?

Beide zaten in aparte poort van de EB aangesloten


De dubbele IP adressen zou ik moeten controleren. Ik zal eens kijken of ik er uit kan komen. 

Ik heb wel de hue op vast IP adres gezet. Dat gaat dan even goed en een dag later ligt de hue weer uit het netwerk zonder dat ik iets heb gedaan. Geen modem reset, geen stroomstoring of iets dergelijks. 

Naar mijn weten geen andere DHCP server actief… kan ik dat terugzien in de modem?

Ik heb recent geen instellingen gewijzigd in de bridge. Alles is up-to-date. 

Ik ga er een andere netwerkkabel tussen zetten, wellicht dat dat gaat helpen. 

is het IP statisch op de HUE bridge zelf ingesteld, Of op modem d.m.v DHCP Binding?  In het tweede geval kan dit niet vanuit DHCP tot IP conflicten leiden gezien dit IP dan gereserveerd blijft door Het DHCP en deze dan nog steeds Dynamisch toegewezen word maar wel altijd aan zelfde MAC adress ofwel alleen aan de HUE bridge.

 

 

IP statisch ingesteld op de modem


Ik heb de zwarte wifi versterkers van KPN er tussen uit gehaald en alles werkt opeens prima. Dat is toch gek??

zat deze tussen EB en HUE bridge ?

 

Dus EB poort naar Experia WiFi en tweede poort hierop door naar HUE Bridge ?

Klopt inderdaad 


Ik heb de zwarte wifi versterkers van KPN er tussen uit gehaald en alles werkt opeens prima. Dat is toch gek??

zat deze tussen EB en HUE bridge ?

 

Dus EB poort naar Experia WiFi en tweede poort hierop door naar HUE Bridge ?

Klopt inderdaad 

Maar dus allebij eigen poort op experiabox en niet doorgelust via experia wifi 

 

Dus Niet

EB----> EW ----> HUE Bridge

maar

EB---> EW

EB---> Hue Bridge

 

correct ?


U zei hier dat die rechtstreeks op de Experiabox aangesloten is.

Hij is bekabeld rechtstreek aangesloten op de experia box. 

Als er een Experia WiFi tussen zit, dan is dat toch niet "rechtstreeks"?

Een Experia WiFi er tussen zou moeten kunnen. Maar helaas leveren het soms bij tv ontvangers ook wel eens problemen op.


Ik heb de zwarte wifi versterkers van KPN er tussen uit gehaald en alles werkt opeens prima. Dat is toch gek??

zat deze tussen EB en HUE bridge ?

 

Dus EB poort naar Experia WiFi en tweede poort hierop door naar HUE Bridge ?

Klopt inderdaad 

Maar dus allebij eigen poort op experiabox en niet doorgelust via experia wifi 

 

Dus Niet

EB----> EW ----> HUE Bridge

maar

EB---> EW

EB---> Hue Bridge

 

correct ?

Klopt, vanmorgen netwerkkabel vervangen, maar vanavond knalde de verbinding met het netwerk bij de bridge er weer uit. Het lijkt zo’n vicieuze cirkel. 


U zei hier dat die rechtstreeks op de Experiabox aangesloten is.

Hij is bekabeld rechtstreek aangesloten op de experia box. 

Als er een Experia WiFi tussen zit, dan is dat toch niet "rechtstreeks"?

Een Experia WiFi er tussen zou moeten kunnen. Maar helaas leveren het soms bij tv ontvangers ook wel eens problemen op.

De wifi versterkers en de kabel naar de hue zijn beide apart aangesloten op de EB


Heeft u hem al een keer een vast hoog ip gegeven? Bijvoorbeeld 192.168.2.220 ofzo? In de Experiabox instellen. Niet in de Hue Bridge. 


Heeft u hem al een keer een vast hoog ip gegeven? Bijvoorbeeld 192.168.2.220 ofzo? In de Experiabox instellen. Niet in de Hue Bridge. 

Nee, heb geen idee hoe ik dat moet doen… 

 


Ik zie dat onze community je al bijgesprongen is, heel mooi. Heb je de kabel naar de Hue Bridge ook al eens vervangen, @SandraB86?


Klopt, vanmorgen netwerkkabel vervangen, maar vanavond knalde de verbinding met het netwerk bij de bridge er weer uit. Het lijkt zo’n vicieuze cirkel. 

Ik zal het als ik u was ook echt niet verder zoeken dan ExperiaBox (EB), Netwerkkabel of de HUE Bridge.

Hiermee zijn er dus een aantal dingen die je kan doen. Om zaken uit te sluiten.

  • Nieuwe Kabel tussen EB en HUE Bridge
  • Andere poort op de EB gebruiken voor de kabel.
  • Fabrieksreset van de HUE Bridge.

Dit heeft alles weg van een hardware issue en zeker met voorlopende diagnoses lijkt dit niks met instellingen oid te maken te hebben.

Denk dat zeker punt 1 nu belangrijk is om als eerste te proberen.

Doe deze zaken wel 1 voor 1 en niet alle 3 tegelijk want dan weet je nooit wat het nou heeft opgelost.


Ik zie dat onze community je al bijgesprongen is, heel mooi. Heb je de kabel naar de Hue Bridge ook al eens vervangen, @SandraB86?

Ik heb de netwerkkabel die loopt van de EB naar de Hue Bridge gisterochtend vervangen en gisteravond viel de Bridge weer uit het netwerk. 

EB weer gerest en toen kwam de Bridge weer in het netwerk. Het is nu wachten hoe lang het zo blijft… 

Voor de rest heb ik al van alles geprobeerd:

  • Hue Bridge teruggezet naar de fabrieksinstellingen
  • IP adres van de Bridge vastgezet in de EB
  • EB diverse malen gereset
  • Andere poort in de EB geprobeerd 
  • Op verzoek van Philips de Bridge rechtstreeks aangesloten op mijn laptop via kabel om te kijken of hij dan wel netwerk vindt en hij vond het netwerk, dus dat ging ook goed

Klopt, vanmorgen netwerkkabel vervangen, maar vanavond knalde de verbinding met het netwerk bij de bridge er weer uit. Het lijkt zo’n vicieuze cirkel. 

Ik zal het als ik u was ook echt niet verder zoeken dan ExperiaBox (EB), Netwerkkabel of de HUE Bridge.

Hiermee zijn er dus een aantal dingen die je kan doen. Om zaken uit te sluiten.

  • Nieuwe Kabel tussen EB en HUE Bridge
  • Andere poort op de EB gebruiken voor de kabel.
  • Fabrieksreset van de HUE Bridge.

Dit heeft alles weg van een hardware issue en zeker met voorlopende diagnoses lijkt dit niks met instellingen oid te maken te hebben.

Denk dat zeker punt 1 nu belangrijk is om als eerste te proberen.

Doe deze zaken wel 1 voor 1 en niet alle 3 tegelijk want dan weet je nooit wat het nou heeft opgelost.

Ik heb alle drie de punten al een keer onafhankelijk van elkaar geprobeerd. Maar zonder gewenst resultaat :( 

Op verzoek van Philips zelf de Bridge een keer via de laptop aangesloten via netwerkkabel, om te kijken of de Bridge dan wel netwerk kon vinden. En dat was het geval, dus het ligt niet aan de Bridge. 


had je al DHCP gebruikt ipv een vast IP adres? Altijd starten met een zo kaal mogelijk installatie zonder aanpassingen.


had je al DHCP gebruikt ipv een vast IP adres? Altijd starten met een zo kaal mogelijk installatie zonder aanpassingen.

Je bedoelt dat ik een nieuw DHCP moet aanmaken in de EB? 

Dit heb ik nog niet gedaan. Ik zie nergens op mijn Bridge het MAC adres en deze heb ik wel nodig volgens mij. 


nee, gewoon op de hue bridge DHCP adres verkrijgen aanzetten (oid) ipv dat vaste/statische IP adres

 

edit: ik zie dat dat niet in de hue bridge moet maar op de experia, daar moet je de ip reservering verwijderen


Kan hier iemand die een Experiabox v10 heeft met schermafdrukken laten zien hoe je een apparaat een vast ip geeft?

 Dit heb ik nog niet gedaan. Ik zie nergens op mijn Bridge het MAC adres en deze heb ik wel nodig volgens mij. 

Dat hoeft ook niet. Als je inlogt op de Experiabox zie je daar de Hue staan tussen de aangesloten apparaten. Daar kun je hem aanklikken en een vast ip geven. Maar hoe dat er uit ziet, welke stappen je precies nemen moet, dat kan ik je niet laten zien, want ik heb geen v10.


Kan hier iemand die een Experiabox v10 heeft met schermafdrukken laten zien hoe je een apparaat een vast ip geeft?

 Dit heb ik nog niet gedaan. Ik zie nergens op mijn Bridge het MAC adres en deze heb ik wel nodig volgens mij. 

Dat hoeft ook niet. Als je inlogt op de Experiabox zie je daar de Hue staan tussen de aangesloten apparaten. Daar kun je hem aanklikken en een vast ip geven. Maar hoe dat er uit ziet, welke stappen je precies nemen moet, dat kan ik je niet laten zien, want ik heb geen v10.

 


dus dhcp staat aan en de bridge heeft geen vast IP adres meer, dat is goed. Hoe gaat het nu?


dus dhcp staat aan en de bridge heeft geen vast IP adres meer, dat is goed. Hoe gaat het nu?

Vooralsnog goed, maar dit is al eerder zo ingesteld geweest en toch viel hij ‘s avonds of ‘s morgens de volgende dag weer uit het netwerk. 

Soms is het ook wel weken goed en dan begint het weer, zonder dat wij ook maar iets waar ook maar aanpassen. 


dus dhcp staat aan en de bridge heeft geen vast IP adres meer, dat is goed. Hoe gaat het nu?

Vooralsnog goed, maar dit is al eerder zo ingesteld geweest en toch viel hij ‘s avonds of ‘s morgens de volgende dag weer uit het netwerk. 

Soms is het ook wel weken goed en dan begint het weer, zonder dat wij ook maar iets waar ook maar aanpassen. 

En exact on deze reden ben ik bang voor een hardwaredefect. 

Als deze nog blijkt het straks niet meer te doen werkt deze dan weer als je kabel eruit haalt en er weer in prikt.

Want als dit zo is wijst de test met direct op laptop niet een defect in de bridge uit tenzij je deze weer X periode laat staan erop om het defect aan te tonen..

Tevens als je bij deze test de bridge ook van het stroom hebt gehaald om hem bij laptop neer te leggen en te testen werkt deze uiteraard weer voor X periode.


 

In dit plaatje DHCP binding dus op "Aan" zetten. En het ip adres dan bij voorkeur ook nog op een hoog nummer. 192.168.2.220 ofzo.

@emielstroeve zegt precies het tegenovergestelde, maar volgens mij gaat dit hele topic over het feit dat da dus niet goed blijft werken...