Skip to main content

Hallo, 

Sinds vandaag maakt de Hue Bridge opeens geen verbinding meer met het internet. Het middelste lampje knippert. Het lijkt dat hij geen verbinding kan maken met het netwerk. 

Dit is in een keer uit het niets gebeurd. Er is niets veranderd. 

De Hue Bridge is rechtstreeks aangesloten op de Experia V10 Box. 

Iemand enig idee hoe ik de bridge weer zichtbaar krijg in het netwerk? Als ik de Experia box reset, dan is de bridge heel even zichtbaar, maar valt daarna weer weg. 

 

In dit plaatje DHCP binding dus op "Aan" zetten. En het ip adres dan bij voorkeur ook nog op een hoog nummer. 192.168.2.220 ofzo.

@emielstroeve zegt precies het tegenovergestelde, maar volgens mij gaat dit hele topic over het feit dat da dus niet goed blijft werken...

Ik heb hem al heel vaak op “aan” gezet, maar blijf toch vaak het probleem houden. 

Hoe zou ik eventueel het IP adres aan kunnen passen? Dat heb ik nog niet eerder gedaan. 


 

In dit plaatje DHCP binding dus op "Aan" zetten. En het ip adres dan bij voorkeur ook nog op een hoog nummer. 192.168.2.220 ofzo.

@emielstroeve zegt precies het tegenovergestelde, maar volgens mij gaat dit hele topic over het feit dat da dus niet goed blijft werken...

Ik heb hem al diverse keren op “aan” gezet, maar toch vliegt ie uit het netwerk. 

IP adres veranderen heb ik niet eerder gedaan, hoe doe ik dat? 


IP adres veranderen heb ik niet eerder gedaan, hoe doe ik dat? 

Helaas weet ik dat ook niet. Ik heb een ander model modem van KPN gekregen. Daarop ziet alles er totaal anders uit. Ik hoop dat iemand anders daar een schermafdruk van kan plaatsen?


DHCP en hiermee IP zal niet het probleem zijn gezien deze zoals inmiddels wel duidelijk is ten alle tijden zijn IP adress kreeg vanuit de DHCP of dit nu dmv Binding is of dynamisch maakt weinig uit omdat als deze eenmaal via DHCP toegewezen is zal de DHCP die IP nooit elders toewijzen en zal hierdoor geen IP conflicten opleveren.

Bovendien als er een IP conflict is zal het Lampje op het modem nogsteeds branden want er word nog steeds getracht data te trekken/Duwen.

Dit is exact de reden dat het nooit een Configuratie issue Kan zijn in deze situatie behalve als er een configuratie is om de poort uit te schakelen ( is er niet )

Ik vermoed dat er hierin een defect zit in de bridge zelf ivm de volgende feiten.

  • Als de poort op het modem het probleem zou zijn was het weg bij gebruik van andere poort.
  • Een LAN kabel is passief ofwel deze doet het wel of niet en is ongewijzigd tenzij aangeraakt.
  • Als het een configuratie issue was zal het Lampje op het modem blijven branden.
  • Het is een probleem wat zich pas later voordoet en weer tijdelijk weg is na powercycle en of ontkoppelen/herkoppelen van de bridge.

Ik snap dat dit vervelend is maar sluit de bridge eens aan op laptop oid en laat hem daar een paar uren/dagen aanzitten ik weet met 99% zekerheid te zeggen dat deze hier dan op een gegeven moment ook niet meer op te bereiken is.  Ofwel de Bridge verliest zijn verbinding compleet na tijd X... 


Edit fout gelezen.


DHCP moet op uit staan, een vast ip adres is nergens voor nodig. Voor de zekerheid: de hue is aangesloten met een kabel en niet met wifi? Trek voor de gein eens alle andere aansluitingen (muv de verbinding naar het modem) uit de experia en kijk dan eens wat de Hue Bridge op DHCP met een kabel doet.

Ik lees vooral allerlei tegenstrijdige verhalen en je moet echt even van nul beginnen, dus alleen de hue op dhcp via de kabel op de experia.


@SandraB86 is inmiddels het probleem gevonden ?


Hallo @SandraB86 , als je een V10 hebt kun je de 5.0band uitzetten of de 2.4band een andere naam geven. Je schrijft dat dat niet kan, heb je dan niet toevallig een V10a?

Hoe kan ik zie of het een V10a is? 

Aan de tekst 'Experia V10a' op het modem 🤣😂

Of, in het geval van een experia V10, aan de tekst 'Experia box v10'

 

Sorry, kon het niet laten..... 🤣😂


Inmiddels werkt de bridge nu 2 dagen goed. 

Ik heb een andere netwerkkabel gezet tussen de EB en de bridge. 

Verder ook geen IP adres vastgezet ofzo. 

Voor nu is het opgelost. Hopen dat het zo blijft. Zo niet, dan laat ik het weer weten. 

Bedankt voor het meedenken iedereen. 


Daar was ik weer, vanmorgen weer geen verbinding met de bridge. Het middelste lampje knipperde weer en kon via de hue app mijn lampen niet bedienen, omdat hij steeds “verbinding maken” aangaf. 

Na de EB uit en vervolgens weer aan te hebben gezet was er weer verbinding. Het probleem blijft zich dus voordoen. Ik heb echt het idee dat het aan de EB ligt en niet aan de bridge. 

 


Balen dat het probleem weer is teruggekeerd. Even voor mijn beeldvorming:

  • Als de Hue Bridge de verbinding verliest, brandt er dan nog een lampje bij de poort op de Experia Box?
  • Heb je de Hue Bridge al eens op een andere poort op het modem aangesloten? Zo ja, kwam het probleem terug of was het daarmee opgelost?
  • Heb je de kabel tussen de Experia Box en de Hue Bridge al eens vervangen door een nieuwe internetkabel? Zo ja, wat was de uitkomst hiervan?
  • Heb je de tip van @LaurensZalm nog opgevolgd en de Hue Bridge een paar dagen aan een laptop/PC aangesloten in plaats van aan de Experia Box? Zo ja, wat deed dit?

Balen dat het probleem weer is teruggekeerd. Even voor mijn beeldvorming:

  • Als de Hue Bridge de verbinding verliest, brandt er dan nog een lampje bij de poort op de Experia Box?
  • Heb je de Hue Bridge al eens op een andere poort op het modem aangesloten? Zo ja, kwam het probleem terug of was het daarmee opgelost?
  • Heb je de kabel tussen de Experia Box en de Hue Bridge al eens vervangen door een nieuwe internetkabel? Zo ja, wat was de uitkomst hiervan?
  • Heb je de tip van @LaurensZalm nog opgevolgd en de Hue Bridge een paar dagen aan een laptop/PC aangesloten in plaats van aan de Experia Box? Zo ja, wat deed dit?

Hallo Denise, 

 

Punt 1: ja, die brandt nog

Punt 2: ja, gedaan, probleem is eerst even opgelost, maar komt vervolgens weer terug

Punt 3: zie punt 2

Punt 4: ja, bridge bleef online/bereikbaar 

Ook hebben al een keer een nieuwe EB gekregen, heeft ook geen effect gehad. 


Je hebt dus al een keer een nieuwe Experia Box gehad, maar dit heeft het probleem niet opgelost. Dan durf ik met enige zekerheid te zeggen dat het niet aan de Experia Box ligt. Ik ben dan toch bang dat het aan de Hue Bridge ligt. :slight_frown:


Je hebt dus al een keer een nieuwe Experia Box gehad, maar dit heeft het probleem niet opgelost. Dan durf ik met enige zekerheid te zeggen dat het niet aan de Experia Box ligt. Ik ben dan toch bang dat het aan de Hue Bridge ligt. :slight_frown:

Hallo Denise,

Ik ben het niet met je eens dat het niet aan de EB kan liggen. Ik heb namelijk mijn bridge geruild met iemand die via Ziggo internet heeft en die heeft geen problemen met mijn bridge en ik wel met die van hem bij mij thuis…. op de EB… raar toch?? 


Ik ben het niet met je eens dat het niet aan de EB kan liggen. 

Er zijn legio andere mensen die ook een bridge hebben. Die zouden dan ook problemen moeten hebben. En dat is niet zo. Want dan had het forum er hier wel mee vol gestaan. 

Ik denk dat er toch iets in uw netwerk de boel verstoord. KPN heeft de box een keer omgeruild. Meer kan KPN ook niet doen. 

Kunt kunt zelf wat doen als u echt van mening bent dat het aan de Experiabox ligt: een fritzbox aanschaffen. 


Ik ben het niet met je eens dat het niet aan de EB kan liggen. 

Er zijn legio andere mensen die ook een bridge hebben. Die zouden dan ook problemen moeten hebben. En dat is niet zo. Want dan had het forum er hier wel mee vol gestaan. 

Ik denk dat er toch iets in uw netwerk de boel verstoord. KPN heeft de box een keer omgeruild. Meer kan KPN ook niet doen. 

Kunt kunt zelf wat doen als u echt van mening bent dat het aan de Experiabox ligt: een fritzbox aanschaffen. 

Hallo Nick, 

Wat is de reden dat ik een Fritzbox aan zou moeten schaffen? De hue bridge blijft rechtstreeks aangesloten op de EB. Of zou deze dan op de Fritzbox moeten worden aangesloten? 

De hue brigde heeft het 5 dagen probleemloos gedaan en vanmorgen weer uit het netwerk gegooid. EB opnieuw aan- en uitgezet en de bridge zit weer in het netwerk. 

Kan het misschien een IP conflict zijn? Ik heb de bridge in de EB niet op vast IP gezet, want dat moest niet het probleem zijn. 


had je de experia al een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen? Als er dan een ip conflict zou zijn, dan wordt dat ook opgelost

Hoeveel lampen heb je op de hue aangesloten? Ik zou nl de bridge zwaar verdenken. 


had je de experia al een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen? Als er dan een ip conflict zou zijn, dan wordt dat ook opgelost

Hoeveel lampen heb je op de hue aangesloten? Ik zou nl de bridge zwaar verdenken. 

11 lampen aangesloten. Ik heb de EB nog niet een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen. Dat ga ik dan nog even proberen. 

Overigens heb ik de bridge nu op vast IP adres gezet en dan wordt de bridge er na 5 minuten al uitgegooid… dus dat is zeker niet de oplossing. 


Kan het wellicht nog liggen aan de verbinding van KPN zelf. Dat bijvoorbeeld de EB even geen verbinding heeft en daarmee de bridge als het ware meeneemt? En deze er vervolgens uit wordt geknikkerd?  


als je internet connectie problemen hebt zal het derde lampje op de bridge gaan knipperen. de tweede is echt als er iets is met de verbinding bridge-router. Heb je de bridge al eens via wifi aangesloten? Wel even de kabel eruit trekken.


als je internet connectie problemen hebt zal het derde lampje op de bridge gaan knipperen. de tweede is echt als er iets is met de verbinding bridge-router. Heb je de bridge al eens via wifi aangesloten? Wel even de kabel eruit trekken.

Hallo Emiel, 

Het eerste lampje is aan, het tweede lampje knippert en het derde lampje is uit. 

Ik heb de bridge nog niet via Wifi aangesloten gehad, je bedoelt dan dat hij niet rechtstreeks op de EB is aangesloten met een kabel? Hoe moet dat? Ik was altijd in de veronderstelling dat hij rechtstreeks op de EB moet zijn aangesloten. 

Heb hem ook wel op een switch aangesloten, maar dan vindt ie hem helemaal niet in het netwerk. 

Heb de bridge wel een tijd aangesloten gehad, bekabeld, op de laptop en dat gaf geen problemen. 


In dit soort situatie probeer je zaken gestructureerd uit te sluiten. En door wifi te gebruiken ipv een kabel kun je zien of het opgelost is of niet. 

Opgelost? dan ligt het dus aan de stekker/kabel

Niet opgelost: verder zoeken.

 

Heeft fabrieksinstellingen van de EB iets opgeleverd?


In dit soort situatie probeer je zaken gestructureerd uit te sluiten. En door wifi te gebruiken ipv een kabel kun je zien of het opgelost is of niet. 

Opgelost? dan ligt het dus aan de stekker/kabel

Niet opgelost: verder zoeken.

 

Heeft fabrieksinstellingen van de EB iets opgeleverd?

Volgens mij heeft dat ding niet eens WiFi. 


je hebt gelijk ! dan wachten we maar even af hoe het gegaan is met de fabrieksinstellingen ;-)


Gisteren weer de hele middag bezig geweest om de Hue Bridge aan de praat te krijgen. 

Zonder resultaat, vandaag een nieuwe gekocht, maar deze gaf hetzelfde probleem. Uiteindelijk met KPN gebeld en doorverbonden met de KPN Service Plus medewerker. 

Alle kabels uit de EB gehaald en alleen de Hue Bridge aangesloten, dat ging prima, niks aan de hand. Dan de rest van de apparaten aansluiten op de EB en toen sloeg opeens de poort waarop de Bridge is aangesloten op slot, geen groen en geen oranje lampje meer te zien op de EB. Het lijkt een IP conflict. De medewerker heeft van alles nagekeken en overleg gehad met collega’s. Voor iedereen een raadsel waarom de EB de poort als het ware op slot gooit. 

We krijgen een EB V12 toegestuurd om te kijken of het bij deze geen probleem meer gaat geven. 

De medewerker van KPN gaf aan dat er op het forum meer mensen zijn met dit probleem en alleen speelt bij de V10. Vandaar dat we het op deze manier gaan proberen.