Skip to main content

Ik heb een nieuwe Box 12 (januari 2022) op KPN Glasvezel en een nieuwe Hue Bridge (januari 2022) via ethernetkabel op poort 1 van Box 12 aangesloten. Box 12 wifi werkt goed en de Hue bridge stuurt Hue lsmpen via Zigbee goed aan. Heb Hue bridge herkenning nodig voor Hue gebruik op afstand. Ik hebĀ uren op dit forum gezocht en alles geprobeerd maar krijg de Hue bridge niet aangesloten op de Box 12. Ik zie veel forumleden met hetzelfde probleemĀ Weet iemandĀ hoe dat moet?

HoiĀ @Marten Toonder StudiosĀ 
Heb je ook wifiversterkers?
En zitten die wel op het zelfde adres?
Het is erg belangrijk dat ze allemaal hetzelfde wifi adres hebben.
Je moet dus in Box 12 de wifiversterker(s) en de Huebridge kunnen zien.


Dank huistijger! Ik heb geen versterkers of iets anders, alles is 100% puur, dus een Box 12 met daaraan bekabeld een Hue Bridge v2, allen voorzien van de laatste updates.


In de box 12 kan ik de Hue bridge niet zien, ook niet na herstarten (van bridge,Ā van boxĀ en bridge, van bridge en box, alle opstartvolgordes geprobeerd :-)


Het is bijzonder. Heb je het modem al gereset? Maar je kunt binnenshuis wel alles doen met de lampen?


Het modem is gerest en de Hue bridge ook (lange paperclip achterin de Hue bridge...


Ja ok maar kan je binnen de lampen wel bedienen?


Ik kan alle lampen gewoon bedienen via de nieuwste Hue app op mijn iPhone. Excuus dat ik vergeten was dat te melden!

Er zijn ongeveer 4 entries in het Forum gedurende de laatste 2 jaar met wen vergelijkbaar probleem en daarop in totaalĀ 5-8 suggesties (en reacties etc daarop) die ik allemaal (en de andere vragers ook) zonder succes heb geprobeerd. Het enige dat ik nog niet heb gedaan is het vervangen van de bij de Hue bridge meegeleverde ethernetkabel. Die is besteld en dat zal ik proberen.

Ik sta open voor alle suggesties en ben met name geinteresseerd in forumleden die dit probleem hebben opgelost. Ik zeg toe dat wanneer ik het heb opgelost ik dat hier heel precies zal melden zodat we dit topic met succes kunnen afronden.

Ik zie jullie reacties met enorm veel belangstelling tegemoet. Ik ben overigens nu op reis en zal volgend weekend alle gegeven suggesties stuk voor stuk doorlopen en daarop reageren met het resultaat.

Dank bij voorbaat voor jullie suggesties en ideeƫn!


Met die kabel is niets mis. Immers dan zou je ook de lampen binnen niet kunnen bedienen.Ā  De Hue bridge doet helemaal niets met wifi.Ā  Het enige waar je wifi voor nodig hebt isĀ om de opdracht via het modem naar de bridge te sturen. Het gaat als ik het goed begrijp alleen om de aansturing buitenshuis. Ik neem aan dat je in de app de functie buitenbesturing aan hebt en dat je een account aangemaakt hebt bij Hue. Ik ken niet alle topics hier over Hue maar die ik ken gingen over het geen verbinding krijgen van de bridge met het modem.Ā  Dit is bij jou dus niet het geval. Ik heb het probleem met de buitenbesturing ook een keer gehad na een reset van de bridge. Ik heb toen de app verwijderd en opnieuw geĆÆnstalleerd en de koppeling account met de app opnieuw gemaakt.Ā  Daarna isĀ het probleem nooit meer voorgekomen. Ik neem aan dat je niet de app Hue Bluetooth gebruikt want dat isĀ de verkeerde.


Ik zal de app komend weekend herinstalleren en laten weten of dat de oplossing is! (Ik heb inderdaad niet de bluetooth app geÄ«nstalleerd 🙂 )

Wanneer andere Forumleden nog ideeƫn hebben dan hoor ik dat graag. Ik zeg toe alle aanbevelingen uit tw proberen en bij succes dat te melden voor alle toekomstige forumleden met hetzelfde probleem!


@Marten Toonder StudiosĀ heb je ook zoals @Joep1965Ā geschreven had bij instellingen van de HUE appĀ buitenhuisbesturingĀ ingeschakeld.Ā 
Ā 

Ā 


Het lukt niet om de buitenshuisbesturing in te schakelen omdat BOX12 de Hue bridge niet herkent. Dat is precies mijn probleem! Bij voorbaat dank voor het helpen vinden van de oplossing!


@Marten Toonder StudiosĀ dan zou ik toch haast denken dat er iets mis is gegaan met het juist instellen van de Hue.Ā 
Ā 

Hoe stel ik de buitenshuisverbinding in?

  1. CreĆ«er een accountĀ (als je nog geen Hue account hebt), als volgt:
    1. Zorg ervoor dat je in de buurt bent van de BridgeĀ 
      (in een van de stappen wordt namelijk gevraagd eenmalig een knop op de Bridge in te drukken)
    2. Verbind je smartphone met je WiFi netwerk.
    3. Open de Philips Hue applicatie
    4. Klik naar het tabblad 'ontdek'
    5. Klik op 'log in bij mijn Philips Hue'
    6. Klik op 'Log in'
    7. Klik op 'Creƫer een account'
    8. Voer je emailadres in en kies een wachtwoord voor je account.
    9. Klik op 'doorgaan'
    10. De Philips Hue app vraagt nu of je de grote ronde knop van de Bridge wil indrukken. Druk op de knop. Jouw account heeft nu toestemming buitenshuis te verbinden met je Bridge, waardoor je je verlichting nu ook buiten de deur kan bedienen.

Ik ga zaterdag vanaf nul beginnen en precies boevnstaande doen. Dacht dat gedaan te hebben, maar kn nooit kwaad natuurlijk.

Vraag aan forumleden die ook Box 12 en Hue bridge v2 hebben: ging de buitenshuisactivering voor jullie probleemloos? Heb je nog andere tips of ideeƫn?

DANK!


Ethernetkabel vervangen door profi type, Hue app opnieuw geinstalleerd (bridge verbonden middels knopdruk op bridge etc.), lampen aangesloten die ook werken via de app. KPN Box 12 gerestart (zowel via 10 sec aan ingedrukt te houden, en daarna 10 sec uit ingedrukt te houden, 10 sec paperclip bij aanstand, 10 paperclip bij uitstand en dan aanzetten met 10 sec paperclip ingedrukt houden). Reset van KPN Box 12 lijkt niet te werken, want houdt alle settings en alle eerder verbonden apparaten steeds identiek vast (ik hoef dus niets opnieuw aan te maken op de wifi).

Ik weet echt niet hoe ik dit moet oplossen! Enig idee?


Ā 


En ik zit met mijn iPhone op hetzelfde netwerk...


Ha @OBB TP, wat gek dat een reset niet lukt! Je zou dit eventueel ook kunnen proberen om via de webinterface van de Box 12 de boel te resetten. Je kunt via ā€˜mijn modemā€™, maar ā€˜maintenance/onderhoudā€™ en dan kiezen voor ā€˜fabrieksinstellingenā€™.Ā 


Wow! Ik heb nu buitenshuisverbinding. Zo blij.

Hoe ik dat voor elkaar heb gekregen?

Het lukte noet om het modem te restten met een paperclip, bleef geen buitenshuisverbinding makenā€¦Ā lk heb echt uren allerlei permutaties uitgeprobeerd, alles van de lijst hierboven geprobeerd enz.Ā 

Op een gegeven moment ingelogd op de site van KPN met mijn Id en daar vond ik ergens, per ongeluk, ineens, zomaar een plekje waar werd gezegd dat KPN je modem voor je kon resetten. Ik moest opnieuw inloggen, 5 minuten wachten en toenā€¦Ā ineensā€¦Ā kon ik opnieuw beginnen en was mijn Hue binnen 60 seconden herkend en actief te krijgen met buitenshuiswerking. Maar waarom het misging eerder, geen idee.

Als een van de KPN moderatoren dit ziet, zou die dan als antwoord aan andere gebruikers kunnen laten weten hoe je via de KPN site je Box 12 modem kunt laten resetten naar fabrieksinstellingen? Dank!


Fijn dat het eindelijk werkt. Veel plezier ermee!!


Ā 


Nog even geprobeerd. Gewoon googelen op ā€˜KPN Modem resetā€™ dan vind je dit:Ā 

Dan naar beneden scrollen op die pagina totdat je dit vindt:

Druk op de knop bij ā€˜Laat ons je modem resettenā€™, dan moet je inloggen en een tijdje wachten en danā€¦Ā is je modem gereset!Ā 
Ā 

Daarna ben ik van begin af aan alles opnieuw gaan doen met de Hue app, fluitje van een cent. Ik hoop dat degene die dit leest en hetzlefde probleem had hiermee geholpen is. Laat het vooral even weten als reactie! En als je nog andere tips hebt voor de Hue buitenshuisactivatie zet die dan ook hieronder neer! DANK!


Wow! Ik heb nu buitenshuisverbinding. Zo blij.

Hoe ik dat voor elkaar heb gekregen?

Het lukte noet om het modem te restten met een paperclip, bleef geen buitenshuisverbinding makenā€¦Ā lk heb echt uren allerlei permutaties uitgeprobeerd, alles van de lijst hierboven geprobeerd enz.Ā 

Op een gegeven moment ingelogd op de site van KPN met mijn Id en daar vond ik ergens, per ongeluk, ineens, zomaar een plekje waar werd gezegd dat KPN je modem voor je kon resetten. Ik moest opnieuw inloggen, 5 minuten wachten en toenā€¦Ā ineensā€¦Ā kon ik opnieuw beginnen en was mijn Hue binnen 60 seconden herkend en actief te krijgen met buitenshuiswerking. Maar waarom het misging eerder, geen idee.

Als een van de KPN moderatoren dit ziet, zou die dan als antwoord aan andere gebruikers kunnen laten weten hoe je via de KPN site je Box 12 modem kunt laten resetten naar fabrieksinstellingen? Dank!

Fijn dat het nu allemaal werkt,Ā @OBB TP!

Ā 

Wat betreft resetten van de Experia Box. Nog wat aanvullingen :)

Je gaf eerder aan dit te hebben gedaan:

KPN Box 12 gerestart (zowel via 10 sec aan ingedrukt te houden, en daarna 10 sec uit ingedrukt te houden, 10 sec paperclip bij aanstand, 10 paperclip bij uitstand en dan aanzetten met 10 sec paperclip ingedrukt houden). Reset van KPN Box 12 lijkt niet te werken, want houdt alle settings en alle eerder verbonden apparaten steeds identiek vast (ik hoef dus niets opnieuw aan te maken op de wifi).

Dit is ook niet een reset. Resetten is, terwijl de Box aanstaat een paperclip in het gaatje steken en duwen. En dan ingedrukt houden tot het powerlampje rood gaat branden. Zodra dat gebeurt, loslaten en afwachten. Na een kwartier a 30 minuten ongeveer is alles weer klaar.Ā 

Als hij het op deze manier ook niet pakt. Dan kun je nog, zoals Marcia al zei, inloggen op de webinterface van de Box 12Ā en van daaruit resetten.

En daarnaast hebben we inderdaad ook een servicetool voor resets, die jij zelf al vond :)


Hoi,

ik heb precies hetzelfde probleem als @OBB TPIk heb bovenstaande stappen geprobeerd, KPN box 12Ā modem gereset, hue bridge opnieuw gekoppeld via de app maar kan m nog steeds niet koppelen aan mijn account.Ā 
Zijn er nog andere instellingen die ik moet aanpassen? Of is er een belangrijke volgorde van resetten en opnieuw koppelen waarĀ ik misschien rekening mee moet houden? moet ik de hue bridge ook resetten bijvoorbeeld?

Kan wat hulp gebruiken! šŸ˜…


Hi Wyke16, ik ben er eerlijk gezegd weken mee bezig geweest. Het is echt proberen. Ik kan alleen maar aangeven dat de remote reset via de KPN app mijn modem WEL resette en het indrukken van het kleine knopje achterop niet (maar toen wachtte ik wellicht niet lang genoeg). Dus dat zou ik proberen. Dan als eerste je bridge koppelen. Zo werkte het voor mij, al het andere (proberen in alle mogelijke permutaties op alle mogeljjke manieren) leidde tot niets!

Succes!


Ik bedoelde reset via de WEBSITE van KPN (dus NIET via de app, sorrry).