Skip to main content

Hallo!

 

Ik heb thuis problemen met mijn Hue bridge die op 5ghz zit en daardoor niet goed funtioneerd, hoe kan ik instellen dat het via 2.4 ghz werkt? Ik heb gelezen dat het dan wel moet werken

ik ben niet zo goed hierin haha.

De Experiabox v12 hangt er hier in huis met 3 superwifi’s

 

alvast bedankt,

Dylan

Hallo @Dylan Terol als de de 'extra wifi' functie activeert binnen het modem, kun je de 2.4- en de 5.0-band mooi scheiden d.m.v. naam en/of 1 van de banden juist aan- of uitzetten en dan je device aansluiten op de extra wfi.


De Hue bridge doet niets met wifi!!! Wat is het probleem??


De Hue bridge doet niets met wifi!!! Wat is het probleem??

Inderdaad. Ik dacht ook al: dat ding sluit je bekabeld aan. Kan niet eens via WiFi. 

De apparaten, zoals bijvoorbeeld lampen, maken via Zigbee verbinding met het kastje. Zigbee is een draadloos signaal, net als WiFi, maar het is geen WiFi. 


De Hue bridge doet niets met wifi!!! Wat is het probleem??

Inderdaad. Ik dacht ook al: dat ding sluit je bekabeld aan. Kan niet eens via WiFi. 

De apparaten, zoals bijvoorbeeld lampen, maken via Zigbee verbinding met het kastje. Zigbee is een draadloos signaal, net als WiFi, maar het is geen WiFi. 

Sorry dat ik het verkeerd uitgelegd heb!

de hue bridge is inderdaad bekabeld aangesloten op de modem. Alle lampjes branden ook op de hue bridge en is ook zichtbaar in de modem, alleen staat hij op 5ghz en doet niks


De Hue bridge doet niets met wifi!!! Wat is het probleem??

Nee dat weet ik en daarom de bridge ook bekabeld aangesloten😀


Hallo @Dylan Terol als de de 'extra wifi' functie activeert binnen het modem, kun je de 2.4- en de 5.0-band mooi scheiden d.m.v. naam en/of 1 van de banden juist aan- of uitzetten en dan je device aansluiten op de extra wfi.

Hallo Jan,

Ik ben niet zo thuis hierin, hoe doe ik zoiets? Maar de hue bridge werkt niet via wifi dus heeft dat ook nut?


Maar wat bedoel je met hij staat op 5g? Dat speelt helemaal geen rol namelijk.  


De Hue bridge doet niets met wifi!!! Wat is het probleem??

Nee dat weet ik ...

Mooi. Waarom wil u dan toch iets met WiFi? 

Kunt u eens vertellen wat er niet lukt? Want nogmaals: vergeet WiFi en vergeet 5 Ghz en 2,4 Ghz. Want dat heeft er niets mee te maken.


De Hue bridge doet niets met wifi!!! Wat is het probleem??

Nee dat weet ik ...

Mooi. Waarom wil u dan toch iets met WiFi? 

Kunt u eens vertellen wat er niet lukt? Want nogmaals: vergeet WiFi en vergeet 5 Ghz en 2,4 Ghz. Want dat heeft er niets mee te maken.


ik ga het proberen uit te leggen haha.

 

de bridge is aangesloten op de router met een internet kabel, de bridge is ook verbonden en te zien op het netwerk (verbonden met 5ghz). Nu wil ik de app en lampen bedienen maar die werken niet. Nu is mij aangeraden om het met 2.4ghz te doen. Schijnt dat de hue bridge niet compatible is met 5ghz. 
 

ik heb er verder ook niet vrij weinig verstand van dus hoop het goed te kunnen verwoorden


De Hue bridge doet niets met wifi!!! Wat is het probleem??

Nee dat weet ik ...

Mooi. Waarom wil u dan toch iets met WiFi? 

Kunt u eens vertellen wat er niet lukt? Want nogmaals: vergeet WiFi en vergeet 5 Ghz en 2,4 Ghz. Want dat heeft er niets mee te maken.

De Hue bridge doet niets met wifi!!! Wat is het probleem??

Nee dat weet ik ...

Mooi. Waarom wil u dan toch iets met WiFi? 

Kunt u eens vertellen wat er niet lukt? Want nogmaals: vergeet WiFi en vergeet 5 Ghz en 2,4 Ghz. Want dat heeft er niets mee te maken

het is aangesloten aan de router dus er gaat niets via wifi

 


De Hue bridge doet niets met wifi!!! Wat is het probleem??

Nee dat weet ik ...

Mooi. Waarom wil u dan toch iets met WiFi? 

Kunt u eens vertellen wat er niet lukt? Want nogmaals: vergeet WiFi en vergeet 5 Ghz en 2,4 Ghz. Want dat heeft er niets mee te maken.


ik ga het proberen uit te leggen haha.

 

de bridge is aangesloten op de router met een internet kabel, de bridge is ook verbonden en te zien op het netwerk (verbonden met 5ghz).

Nee, dat "verbonden met 5ghz", dat kan niet. Wat bedoelt u daar mee? WiFi gaat door de lucht. WiFi gaat niet over een kabel. Een apparaat wat bekabeld aangesloten is heeft niets te maken met WiFi of 5 Ghz. 


De Hue bridge doet niets met wifi!!! Wat is het probleem??

Nee dat weet ik ...

Mooi. Waarom wil u dan toch iets met WiFi? 

Kunt u eens vertellen wat er niet lukt? Want nogmaals: vergeet WiFi en vergeet 5 Ghz en 2,4 Ghz. Want dat heeft er niets mee te maken.


ik ga het proberen uit te leggen haha.

 

de bridge is aangesloten op de router met een internet kabel, de bridge is ook verbonden en te zien op het netwerk (verbonden met 5ghz).

Nee, dat "verbonden met 5ghz", dat kan niet. Wat bedoelt u daar mee? WiFi gaat door de lucht. WiFi gaat niet over een kabel. Een apparaat wat bekabeld aangesloten is heeft niets te maken met WiFi of 5 Ghz. 

Ik ben nu niet thuis en zal zometeen is een foto ervan maken! Dan heb ik tijd om het op te zoeken


Krijgt u in de app een foutmelding ofzo? Kunt een schermafdruk plaatsen?


Krijgt u in de app een foutmelding ofzo? Kunt een schermafdruk plaatsen?

Hallo Nick,

 

ik zit momenteel via de laptop in de router, de bridge werkt momenteel weer, maar wat nu raar is ik zie hem nu niet in de router. snap er momenteel vrij weinig van aangezien ik niets veranderd heb.


Krijgt u in de app een foutmelding ofzo? Kunt een schermafdruk plaatsen?

Hallo Nick,

 

ik zit momenteel via de laptop in de router, de bridge werkt momenteel weer, maar wat nu raar is ik zie hem nu niet in de router. snap er momenteel vrij weinig van aangezien ik niets veranderd heb.

Nou het werkt nu weer niet, alle lampjes branden op de bridge heeft verbinding maar de app en lampen doen niks

 


Even voor degene die denken dat Hue en Zigbee niks met WiFi doen, fout, de bridge sluit je aan op je router en dan gebruikt de bridge de WiFi om te koppelen met de lampen en dergelijke, ook de Hue app maakt thuis gebruik van de WiFi om contact te maken met de bridge en de comandos en instellingen door te geven.

@Dylan Terol Ik denk dat de Hue een beetje overstuur raakt van de geweldige (not) bandstering van de Box 12, deze mixt de verbinding zodat je naar de beste verbinding worde gestuurd, en dat werkt bij sommige apparaten dus verre van vlekkeloos.

Dus het beste kan je beide netwerken scheiden zodat de Hue de controle kan overnemen om de beste verbinding aan te sturen.

Dus @JanD Zijn tip is de beste die je hebt gehad, nu moet die nog even uitleggen hoe je in die box 12 komt om dit aan te passen, kan ik je niet vlekkeloos uitleggen omdat die van mij na 5 minuten weer in de doos zat.


Even voor degene die denken dat Hue en Zigbee niks met WiFi doen, fout, de bridge sluit je aan op je router en dan gebruikt de bridge de WiFi om te koppelen met de lampen

Nee, dat is Zigbee. Geen WiFi. 

en dergelijke, ook de Hue app maakt thuis gebruik van de WiFi om contact te maken met de bridge en de comandos en instellingen door te geven.

Dat uiteraard wel. Maar ik neem aan dat de smartfoon gewoon een WiFi verbinding heeft.


Krijgt u in de app een foutmelding ofzo? Kunt een schermafdruk plaatsen?

Hallo Nick,

 

ik zit momenteel via de laptop in de router, de bridge werkt momenteel weer, maar wat nu raar is ik zie hem nu niet in de router. snap er momenteel vrij weinig van aangezien ik niets veranderd heb.

Dus soms werkt het wel en soms werkt het niet? Als het wel werkt, werkt dan alles gewoon naar behoren? 

U bent niet de eerste met zo'n topic. Ik heb eerder topics voorbij zien komen waarbij de Hue soms niet goed werkte bij KPN. Bijvoorbeeld:

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/mijn-philips-hue-bridge-maakt-geen-contact-met-netwerk-563504

Hierin heeft KPN medewerker @Thomas een aantal andere topics opgesomd waar het ook niet werkt.


Krijgt u in de app een foutmelding ofzo? Kunt een schermafdruk plaatsen?

Hallo Nick,

 

ik zit momenteel via de laptop in de router, de bridge werkt momenteel weer, maar wat nu raar is ik zie hem nu niet in de router. snap er momenteel vrij weinig van aangezien ik niets veranderd heb.

Dus soms werkt het wel en soms werkt het niet? Als het wel werkt, werkt dan alles gewoon naar behoren? 

U bent niet de eerste met zo'n topic. Ik heb eerder topics voorbij zien komen waarbij de Hue soms niet goed werkte bij KPN. Bijvoorbeeld:

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/mijn-philips-hue-bridge-maakt-geen-contact-met-netwerk-563504

Hierin heeft KPN medewerker @Thomas een aantal andere topics opgesomd waar het ook niet werkt.

Hey Nick,

klopt, af en toe als ik de bridge opnieuw opstart werkt het, maar omdat iedere keer te doen is ook vervelend.

als het werkt doet het ook naar behoren, ik kan het via de app en google home bedienen. Daarna als het weer eens niet werkt doen ze het allebei niet terwijl nogsteeds alle 4 de lampjes branden op de bridge.

 

ik heb inderdaad ook de andere topics gezien en daaruit had ik ergens iets gelezen ook over 2,4 ghz. 


Even voor degene die denken dat Hue en Zigbee niks met WiFi doen, fout, de bridge sluit je aan op je router en dan gebruikt de bridge de WiFi om te koppelen met de lampen en dergelijke, ook de Hue app maakt thuis gebruik van de WiFi om contact te maken met de bridge en de comandos en instellingen door te geven.

@Dylan TerolIk denk dat de Hue een beetje overstuur raakt van de geweldige (not) bandstering van de Box 12, deze mixt de verbinding zodat je naar de beste verbinding worde gestuurd, en dat werkt bij sommige apparaten dus verre van vlekkeloos.

Dus het beste kan je beide netwerken scheiden zodat de Hue de controle kan overnemen om de beste verbinding aan te sturen.

Dus @JanD Zijn tip is de beste die je hebt gehad, nu moet die nog even uitleggen hoe je in die box 12 komt om dit aan te passen, kan ik je niet vlekkeloos uitleggen omdat die van mij na 5 minuten weer in de doos zat.

En dat hij overstuur raakt kan niks aan gedaan worden hahah?

ik ben niet zo technisch wat de modem, dus heb ook geen idee hoe ik dat kan doen.


Staan de lampen die je wilt verbinden überhaupt wel áán? Oftewel ze branden? Als je ze namelijk niet aanzet (dus met de lampschakelaar aan) blijf je je een ons zoeken naar verbinding of zichtbare lampen,... Ik draai al sinds 2016 met dezelfde bridge bij diverse providers,... Never nooit installatie issues. Het verbind altijd. 2.4ghz of 5ghz maakt gewoon niets uit, App heb je namelijk wel nodig op je WiFi.

Uit je printsceen te leiden werkt alles gewoon, maar vindt die vanuit de app enkel de lampen niet,...


Staan de lampen die je wilt verbinden überhaupt wel áán? Oftewel ze branden? Als je ze namelijk niet aanzet (dus met de lampschakelaar aan) blijf je je een ons zoeken naar verbinding of zichtbare lampen,... Ik draai al sinds 2016 met dezelfde bridge bij diverse providers,... Never nooit installatie issues. Het verbind altijd. 2.4ghz of 5ghz maakt gewoon niets uit, App heb je namelijk wel nodig op je WiFi. 

Ja de lampen staan aan… had eerst ziggo in het ouderlijk huis en daar geen problemen. Nu ik op me zelf woon en de philips hue hobby wilt uitbreiden loopt het voor geen meter. Ben al sinds febr aan het kloten ermee


Heb je je bridge al eens een echte factory reset gegeven achterop met een paperclip of spijkertje in een klein gaatje? Dan reset je wel je lampen en je bridge,.. Moet je wel alles even opnieuw instellen. Zou maar zo kunnen dat de Bridge nog de ziggo gegevens heeft. 


Heb je je bridge al eens een echte factory reset gegeven achterop met een paperclip of spijkertje in een klein gaatje? Dan reset je wel je lampen en je bridge,.. Moet je wel alles even opnieuw instellen. Zou maar zo kunnen dat de Bridge nog de ziggo gegevens heeft. 

Het is een nieuwe bridge uit de verpakking, de oude is gebleven in het andere huis. Dus nee heb nog geen reset gedaan


Als u het geld missen kunt, dan zou ik zeggen: denk eens na over de aanschaf van een fritzbox...