Skip to main content

Sinds een week kpn internet via glasvezel. Al veel over gelezen, maar geen oplossing. Als ik m'n HUE bridge in de KPN modem prik, geen internet connectie. Prik ik hem in de Ziggo modem, werkt perfect (staan nog even allebei aan, geen onderlinge connect, andere wifi). Zet ik DMZ aan op de kpn modem voor de bridge, werkt het ook niet. Waar blokkeerd KPN de internet connectie van de bridge?

Ik kan via m'n thuis netwerk dus netjes alle lampen bedienen, maar niet meer via google, omdat de bridge via de kpn modem niet connect naar internet.

Verder: De TV box valt niet tegen, maar duidelijk minder responsive dan die van Ziggo en af en toe (2× per dag) beeld 1 sec op zwart (bedraad aangesloten). Bediening ook niet helemaal intuitief. Wifi is iets minder dan Ziggo modem, maar niet om over te klagen.

Beste ​@Japio3 Ik lees dat je van Ziggo afkomt.

Ziggo gebruikt een andere IP-range dan KPN, dat kan een oorzaak van het probleem zijn.

Geef de Hue eens een fabrieks-reset en installeer hem al nieuw uit de doos.

Succes.

Oeps... had de netwerk ip range hetzelfde gehouden, omdat veel devices een fixed (gereserveerd dhcp) adres hadden, maar de hue bridge stond (ook) op fixed ip ingesteld met verkeerde gateway. Bridge op DHCP gezet met juiste reservering in de modem. Probleem opgelost.

Mmm... als ik op de tv box de google assistent gebruik, wordt het beeld zwart als ie verdwijnt.

Druk het assistent knopje in, zeg niks en na 10 seconds wordt het beeld zwartje... 

Reageer