Skip to main content

Kunnen jullie mij helpen met de beveillegings camera te installeren 2,4 ghz is er al alleen geen internet verbinding die de camera nodig heeft als u mij daar mee kunnen helpen zodanig dat de camera het doet ben ik zeer tevreden vast bedankt voor de hulp

Jan vorsteveld

Ā 

Admin: adres verborgen i.v.m. privacy

@Jan hendriekusĀ 

Je plaatst je adres open en bloot op internet. Dat is denk ik niet wat je wilt.

Kan je ook vertellen wat er niet lukt? En heb je de handleiding al bekeken? En welke camera is het?Ā 


@Jan hendriekusĀ Welkom op het forum.Ā 

Ik zie dat @AriĆ«nCĀ je al goed op weg probeert te helpen.Ā 

Zou je zijn vragen kunnen beantwoorden? :)


Er zijn tegenwoordig veel IoT apparaten die m.b.v. een app geconfigureerd worden en waarbij de telefoon/tablet op het moment van configureren op hetzelfde 2.4GHz wifi netwerk aangesloten moet zijn. En dat is nu precies waar het fout loopt met die samenvoeging van 2.4GHz wifi en 5GHz wifi immers de telefoon zal dan automatisch verbinden met de 5GHz wifi i.p.v. de 2.4GHz wifi. Helaas bevatten telefoons en tablets geen optie om 5GHz wifi even uit te zetten.

Wat een optie is is om met zowel de camera als de telefoon naar de rand van jouw wifi netwerk te gaan (tuin/zolder) waar nog wel een verbinding te maken is op 2.4GHz maar niet meer op 5GHz. De kans is groot dat het configureren daar wel lukt omdat dan beide apparaten op 2.4GHz aangesloten zullen zijn.