Skip to main content

Ik heb de Firewalla Gold en een Fritzbox. Maar zit te denken om de Fritxbox te verwijderen en de Firewalla direct te gebruiken. Maar is dit stabiel en krijg je tv goed werkend? Ik heb een Voip dect box (nog niet geprobeerd overigens) maar Voip lijkt me de grooste uitdaging. Tenslotte de Firewall heeft geen Voip poot zoals bv een Fritzbox dat wel heeft.

Oftewel zijn er al users die het voor mekaar hebben en tevreden zijn en hun config willen delen?

 

Tnx!

Kijk hier ook even (blz 186) en in dit topic. Misschien zijn er nog meer topics maar dan kun je beter even de zoekfunctie gebruiken. Succes.


Kan je op die Firewalla gold zowel een pppoe WAN verbinding opzetten op vlan 6 en een WAN verbjnding o.b.v. DHCP op vlan 4?

Kan je op die Firewalla Gold een IGMP proxy server configureren die aan de WAN zijde gekoppeld is aan vlan 4.

Kent die Firewalla Gold iets als SIP ALG en kan je dat uit zetten?


Misschien zijn er nog meer topics maar dan kun je beter even de zoekfunctie gebruiken.

Gebruik dan de zoekfunctie van Google, die is vele malen beter dan de zoekfunctie van het forum.

Zoekopdracht: site:forum.kpn.com Firewalla


Beste Wjb, 

Dat zijn een boel vragen. Ik weet dat hij Triple play aan kan en je kan Vlans maken maar meer kennis heb ik niet vandaar dat ik naar deze op zoek ben


Misschien dat @WGB of @TvB2021 je hierbij kan helpen.


Ik heb geen tv, alleen internet.

de firewall gold vervangt mijn volledige router, direct op mijn glasvezel breakout en werkt perfect!

Eindelijk controle en goede security voor thuis gebruik.

heeft op wan,  igmp proxy, dhcp, vlans  etc allemaal op maat in te stellen.

je kan dockers draai en binnen de firewalla, en een hoop op maat aanpassen.

check alle opties op www.firewalla.com.

 

belangrijke instellingen:

mtu:1500

mru:1492

username is je Macadres@internet

 


Hoi @nmolenbeek, 

Heb je wat aan de tips die de community jouw hier heeft gegeven? 


@nmolenbeek en/pf @TvB2021 kunnen jullie wellicht screenshots delen van jullie Firewalla instelling voor KPN tv? Firewalla geeft bij mij aan, op basis van de eerdere gegeven oplossingen nog steeds foutmeldingen...