Skip to main content

Nu heb ik een Asus router met 2,5 GB Nics direct op de ONT aangesloten. Ben nog op zoek naar een geschikte (eigen) 10 GB router die direct op de ONT kan worden aangesloten voor alleen internet. Heeft iemand tips voor een goede router met veel instelmogelijkheden? Geen iptv of Wifi nodig. Deze bijvoorbeeld Ubiquiti US-XG-6POE ?

 

Admin: reactie afgesplitst en nieuw topic voor je aangemaakt.  
 

je zou eens kunnen kijken naar deze router heb zelf geen glas maar voor als ik dat ooit krijg of ziggo geeft echt hogere snelheden

icm asuswrt-merlin software , eigen lokale dns adguard dns server

ping meestal tussen de 12-16ms zit bij ziggo coax namelijk

deze heeft een 10Gbps WAN/LAN poort

https://rog.asus.com/nl/networking/rog-rapture-gt-ax11000-pro-model/


Ok ik heb de Asus RT-AX88U PRO en ben ook erg tevreden over Asus Routers.

De snelheden zijn inderdaad top met glasvezel van KPN. Je ziet trouwens dat er ook veel verschil in ping en Jitter is t.o.v. Ziggo. Overigens heb ik ook Ziggo en niet vaak storingen.  

 

Bij de GT-AX1100PRO ligt de focus naar mijn idee ook meer op Wifi.

 

1 x 2.5 Gigabit WAN Port

1 x 10 Gigabit WAN/LAN Port

4 x Gigabit LAN 

Aangezien ik geen Wifi gebruik is in feite het enige dat deze router meer heeft dan dat de GT-AX1100PRO een 1 x 10 GB poort heeft en 1 x 2,5 GB waar de RT-AX88U PRO 2 x 2,5 GB heeft.

Voor mijn volgende aanschaf zoek ik dus ook iets wat op alle poorten 10 GB kan bieden (4 of 8 poorten). 

Veel mensen vinden de snelheden onzin, maar binnen Local Lan een complete virtual server overzetten /backuppen van 800 GB kan je veel profijt hebben van 10 GB poorten.


je kan altijd nog een 10Gbps switch nemen 

via de wifi haal ik ook met deze router rond de 1020Mbps wifi 5 160mhz 

 

voor de rest heb ik alleen ervaring met asus router's , je zou nog kunnen kijken of je zelfs iets kan bouwen met pfSense