Skip to main content
Vraag

Ik ervaar verbindingsproblemen met mijn homewizard watermeter en stroommeter (p1).

• April 17, 2026
  • 0 reacties
  • 4 keer bekeken

Problemen met homewizard watermeter en stroommeter (p1).

De beide meters bevinden zich in de meterkast evenals het kpx box14 modem.

Beide meters verbonden met de wifi en laten in de bijbehorende app zien dat de signaalsterkte uitstekend is, maar een tijdje later krijg ik meldingen dat voor beide meters de signaalsterkte nog maar 30 – 40% is, met het gevolg dat ze zelfs soms wegvallen.

Ik heb naast het modem op de benedenverdieping ook nog twee Kpn super wifi 2 apparaten welke zich op de eerste en tweede verdieping bevinden en aldus een mesh netwerk vormen. Beide kastjes zijn via ethernetkabel verbonden met het modem in de meterkast.

En wat zie ik als ik mijn netwerk bekijk, de twee meters in kwestie zijn niet meer verbonden met de benedenverdieping maar met de slechts denkbare scenario, de kpn super wifi 2 op de tweede verdieping, verder weg kan niet en met twee betonvloeren ertussen.

Opnieuw verbinden van de twee meters laat zien dat ze initieel verbonden worden met het modem in de meterkast, maar dat is maar van korte duur.

Ik heb deze problemen nooit gehad met mijn vorige netwerk dat bestond uit een ziggo modem en twee ziggo extenders. Ook een mesh netwerk dus.

Dit lijkt mij een error in het mesh algoritme, i.p.v. de beste keuze voor een verbinding kiest het de slechtste. 

Ik heb al diverse opmerkingen gelezen van kpn support dat dit verschijnsel misschien ten goede komt voor aan de transfersnelheid van het apparaat, maar daar heb ik weinig aan als de verbinding wegvalt.

Dus KPN, doe er wat aan, los het op.