Skip to main content
Beste Forum, ik heb 3 Hikvision camera's die ik kan zien binnen het netwerk. Van buitenaf kan ik alleen de Hik3 zien met poort 8000. De andere camera's hebben poort 8200 en 8201. Deze camera's waren wel van buitenaf te zien met het vorige modem maar ik krijg de poorten niet open. Wat zie ik hier over het hoofd? Alvast bedankt Jan
Hoi Jan, welkom op het forum. Ik ben, denk ik, niet de beste persoon om je hierbij te helpen, maar wellicht dat er anderen zijn met vergelijkbare apparatuur. Het is dan waarschijnlijk wel handig om te melden welk modem je hebt en wat screenshots van die portforwards hier te plaatsen...
Hoi Paul, Bedankt voor het bericht. Ik heb zojuist een software reset gedaan van de Experia V10 en wat blijkt nu is poort 8000 en 8201 dicht en is poort 8200 open. Met andere woorden nu kan ik Hik1 zijn maar Hik2 en Hik 3 niet meer. Voorheen kon ik alleen Hik 3 zien met poort 8000 en na de reset dus niet meer. Mijn modem is dus een Experia V10 en volgens mij zijn de screenshot van de portforward niet nodig omdat dit volgens mij wel goed is. Het lijkt erop dat het duidelijk een probleem is met de Experia V10. Ik zal zo even een harde reset geven om te kijken wat dat mogelijk oplevert. Trouwens youcanseeme.org gaf voor de reset aan dat poort 8000 open en de poort 8200 en 8201 dicht. Na de reset geeft youcanseeme.org aan dat poort 8200 open is en poort 8000 en 8201 dicht. Nogmaals ik zal even een harde reset geven.
Hoi Paul,



Net dus een harde reset gegeven en poort 8200 is nu open maar poort 8000 en 8201 blijven dicht. Nogmaals dit lijkt duidelijk op een probleem met de Experia V10. Het lijkt erop dat er geen problemen zijn met de camera's maar alleen met de Experia V10. Advies, tips, dat hoor ik graag. Alvast bedankt en met vriendelijke groeten Jan
Hoi Paul,



Ik kom steeds verder. Er stond een portforwarding verkeert. Dit aangepast en nu zie ik poort 8000 en poort 8200. Helaas zie ik poort 8201 nog niet. Ik kijk nog even naar de instellingen anders nog even een harde reset. mvg Jan
Hoi Paul,



Opnieuw een software reset gegeven en wat blijkt.... alles werkt en alle poorten zijn open. Probleem opgelost. Bedankt en met vriendelijke groeten Jan
Hoi Paul,



Opnieuw een software reset gegeven en wat blijkt.... alles werkt en alle poorten zijn open. Probleem opgelost. Bedankt en met vriendelijke groeten Jan


Nou top. Goed bezig! 🙂