Skip to main content

IK kan geen verbinding krijgen met mij SOLAR EDGE HD WAVE ..Om op mijn telefoon dit kan uitlezen

Hier heb je de handleiding, heb je die al doorgelopen:

 

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiSwru7z-H3AhUD36QKHUNSBk8QFnoECAYQAQ&url=https%3A%2F%2Fsolarnrg.nl%2Fdownloads%2Fhandleidingen%2Fsolarnrg-handleiding-solaredge-hd-wave-no-display.pdf&usg=AOvVaw38H7130AIVxoKpib8jL3FS

 


Dit heb ik nog nooit gezien.de monteur die de zonnepanelen  heeft  aangesloten SPRAK SPAANS/ENGELS dus ik weet het niet.


Ik ga dit proberende kijken wat het wordt.


Hi @tenderloc85! Is het met de handleiding gelukt alles aan te sluiten?


Nee  het is niet gelukt, ik krijg de melding dat er teweinig Wifi is op de 3e verdieping,.Wat raad U mij aan ,.


Als je met een laptop/mobiel op zolder staat, heb je dan nog een redelijke verbinding?


IK heb op de zolder 42mbit/s dat is het (mijn computer zit aan de kabel .dus daar heeft de monteur van KPN het ook al geprobeerd om de computer aan de wifi  te krijgen ,maar dat is mislukt.


Dus ik  dacht aan een versterker voor de WIFI   ,


Kan je niet een switch boven neerzetten en dan één kabel naar de solaredge en één kabel naar je PC?

Kies er dan liever wel eentje met IGMP snooping.


Kan je niet een switch boven neerzetten en dan één kabel naar de solaredge en één kabel naar je PC?

Kies er dan liever wel eentje met IGMP snooping.

Ik heb mijn SolarEdge via een Devolo lopen, want de omvormer heeft niet veel data nodig. Daarvoor werkt de draadloze verbindingsset prima. 

Omvormer → UTP kabel → DVS 1 stopcontact / zolder → DVS 2 stopcontact / huiskamer → UTP kabel naar modem. 

Dan heb ik verbinding met de SolarEdge-app. (De omvormer die ik heb heeft geen WiFi.)


Ja dat is he nu,Mijn vrouw wil  geen kabel s meer over de vloer ,dus ook niet op zolder


Dan is de DVS een optie, maar je zou ook superwifi kunnen nemen want dan heb je meteen betere wifi.Meestal bied de wifimanager die met korting aan.


WIJ gaan het proberen  ,dank je wel voor de informatie Â