Skip to main content

Hallo,

Mijn accu camera , merk VicHome wil maar geen verbinding maken met mijn wifi 2,4 ghz.op wifi KNPBOX 12.

De camera is uitermate getest, dus daar ligt het niet aan.

Met hulp van een speciale KPN hulp desk lukte het ook niet, dat zouden de techneuten zijn kost € 5,00 per maand.

De koppeling zoals aangegeven is een fluitje van een cent, maar via de camera Qcode geeft hij herkenning maar pakt hem niet op.

Pasword van 5G en/of van 2,4 ghz werkt ook niet.

Uitschakelen van 5 G of een gast wifi aanmaken ook niet, zou het kunnen zijn dat mijn wifi via 2,4ghz niet sterk genoeg is ?

Beste ​@KCT binnen jouw modem kun je ‘extra wifi’ activeren en daarbinnen de 2.4-band met een eigen wifinaam en wachtwoord, daar moet de camera mee kunnen verbinden.

Succes.

Beste JanD,

Ook dat is geprobeerd, maar de camera geeft steeds aan dat Wifi niet word herkent.

Zoals eerder vermeld kunnen de super whizzkids van KPN na een half uur steggelen, mij ook niet een oplossing bieden.

Ik ging twijfelen aan de conditie van de camera, maar getest waar ik bij stond bij het verkopende bedrijf, daar geen probleem.

Heb ook een speedtest gedaan, daarbij geen probleem, en mijn wifi, TV, laptop en iPhone werken uitstekend.

Wie het weet mag het zeggen……...

Beste ​@KCT je kunt  nog 2 dingen nazien binnen de modem en de camera:

Kijk binnen de modem bij de wifibeveiliging of daar WPA2 staat en niet WPA2/WPA3.

Verder kun je kijken of het wifiwachtwoord tekens bevat die de camera niet accepteert, dan een andere wachtwoordcombinatie zoeken.

Zie je binnen de camera wèl jouw wifinaam staan om mee te verbinden en wat voor (fout)melding krijg je als je probeert te verbinden???

Probeer handmatig te verbinden en niet via de QR-code.

Als de camera ook bekabeld aangesloten kan worden, probeer dat eens, is stabieler en veiliger.

Succes.

Bedankt JanD,

Was een goede tip van je,top !

Inderdaad WPA2 inschakelen !

Hij werkt dus helemaal happy !

Beste ​@KCT goed om te lezen dat het weer werkt, je kunt mijn antwoord als ‘beste antwoord’ aanvinken, daarmee wordt dit topic min of meer als beantwoord afgesloten.

Succes.

Mooi om te lezen dat je er met de hulp van medelid ​@JanD bent uitgekomen ​@KCT. Mocht je nog verder vragen hebben in de toekomst? Zoals je ziet denkt de community met je mee! 

Reageer