Skip to main content

Ik denk dat ik wel weet hoe dat komt: ik heb witte SuperWiFi's en Experia WiFi's. En daarnaast ook zwarte SuperWiFi’s met nieuwe KPN software in hetzelfde netwerk. Daardoor zitten die apps naar elkaar te verwijzen denk ik.

Dat is denk ik een correcte constatering 😬😅 De KPN software werkt niet met de Thuis app en de andere software wel. Zo kom je wel in een nare loop terecht, ik ga dit even ergens aankaarten!

Hallo Maja,

 

Ik heb hetzelfde probleem.

Mijn Thuis app kan ik niet meer op inloggen.

"Oeps er is iets verkeerd gegaan, probeer het later nog eens"

Maar helaas blijft het niet werken.

Via Mijn KPN app "netwerk beheren" werkt het ook niet.

Dan word ik inderdaad in een loop, terug naar de KPN thuis app gelinkt.

Ik zie dat deze thread als een aantal maanden staat, maar is er dan een oplossing?

Bij mij blijft het nog steeds niet werken.

Experia V10 met 2 zwarte Experia wifi.

Tot voor kort nog gewoon alles werkend, nu totaal niet meer.

Help!!!!

 

Admin: afgesplitst en nieuw topic voor je vraag aangemaakt

 

Hoi @DutchJef, ik lees dat jij Experia Wifi hebt. Dan verwacht ik niet dat jij de nieuwe software al hebt op je V10. En dan hoor je ‘gewoon’ de Thuis app te gebruiken.

Om de Thuis app te kunnen gebruiken is het wel belangrijk dat er een goede connectie is tussen je V10 en ons beheersysteem. Ik vermoed dat daar een beetje een kink in de kabel is gekomen. Wat dan kan helpen is je V10 herstarten. Als dat niet helpt, dan raad ik een reset van de V10 aan. Wifi gegevens worden na een reset weer hersteld naar de door jouw ingestelde waardes. Eventuele overige aanpassingen aan instellingen moet je opnieuw doen.

Verder is het ook mogelijk om je wifi te beheren door in te loggen op de webinterface, mocht het met de Thuis app moeizaam blijven gaan. Meer informatie over, onder andere, het inloggen op de V10 lees je hier:

 


@DutchJef, ik wil je toch vragen het bij je eigen topic te houden. Je hebt een ander modem, waardoor problemen en oplossingen ook anders (kunnen) zijn.  

Beste,

 

Ik lees toch echt het volgende: " We zijn bezig met het uitrollen van nieuwe software op onze modems. We doen dit nu op de Box 12 en de V10".  En daarbij gaat het wel over dezelfde klacht.

Als u van mening bent dat mijn berichten hier niet thuis horen dan snap ik dit niet helemaal.

 

Admin: bericht verplaatst naar ander topic

 


Ik lees toch echt het volgende: " We zijn bezig met het uitrollen van nieuwe software op onze modems. We doen dit nu op de Box 12 en de V10".  En daarbij gaat het wel over dezelfde klacht.

Als u van mening bent dat mijn berichten hier niet thuis horen dan snap ik dit niet helemaal.

Maar jullie hebben de nieuwe Software nog niet. Wat betekent dat beide modems nog hun eigen firmware hebben en ook dus hun eigen problemen/oplossingen.

 

Admin: bericht verplaatst naar ander topic


Ik lees toch echt het volgende: " We zijn bezig met het uitrollen van nieuwe software op onze modems. We doen dit nu op de Box 12 en de V10".  En daarbij gaat het wel over dezelfde klacht.

Als u van mening bent dat mijn berichten hier niet thuis horen dan snap ik dit niet helemaal.

Maar jullie hebben de nieuwe Software nog niet. Wat betekent dat beide modems nog hun eigen firmware hebben en ook dus hun eigen problemen/oplossingen.

Beste Erik,

 

Met alle respect, maar ten eerste heb ik geen eigen topic, kom dus vanuit een vergelijkbaar topic.

En tuurlijk snap ik dat er verschillende apparatuur is met de bijhorende problemen.

Maar dat zegt deze topic naam niet.

Buiten het feit dat het verschillende modems betreft, wil een ieder gewoon een oplossing voor zijn of haar ongemak die het met zich meebrengt.

Zelfs al zit ik nog niet in de uitrol van de nieuwe software, waarom werkt het dan opeens allemaal niet meer goed?

En als ik dat nou alleen was, dan zou het misschien te verklaren zijn.

Het speelt blijkbaar al maanden en willen we gewoon dat het werkt.

Zijn er aanpassingen in de software, laat het de klanten dan ook weten.

Voor mijn part een handleiding met probleemoplossingen.

Maar vooral duidelijkheid!

 

Admin: bericht verplaatst naar ander topic


Met alle respect, maar ten eerste heb ik geen eigen topic, kom dus vanuit een vergelijkbaar topic.

Hi @DutchJef,

Je hebt niet zelf een topic aangemaakt, maar ik heb een reactie van jou onder een topic van iemand anders ‘afgesplitst’ waardoor er wel een eigen topic gecreeerd is. Hier heeft @Erik van KPN op gereageerd (heb je per mail een melding van gehad) met een bericht waarin duidelijkheid en een handleiding met probleemoplossingen 🙂

 

Dat wij bezig zijn met de uitrol van software op verschillende modems, houdt niet in dat dit ook maar iets te maken heeft met de problemen waar jij tegenaan loopt; de nieuwe software staat hier helemaal los van dus daar hoeven we ons ook niet mee bezig te houden. Doordat jij een V10 hebt met ‘oude’ software en de klant waarbij je in het topic bent gekomen géén V10 heeft, hebben jullie niet hetzelfde probleem en dus ook niet dezelfde oplossing. Je zit daarom ten onrechte in het topic van iemand anders. Daarom heb ik al je berichten nu samengevoegd in dit topic, dat speciaal alleen voor jou is!

Zou je om te beginnen nu het antwoord willen lezen dat gemarkeerd is als beste antwoord?


Met alle respect, maar ten eerste heb ik geen eigen topic, kom dus vanuit een vergelijkbaar topic.

Hi @DutchJef,

Je hebt niet zelf een topic aangemaakt, maar ik heb een reactie van jou onder een topic van iemand anders ‘afgesplitst’ waardoor er wel een eigen topic gecreeerd is. Hier heeft @Erik van KPN op gereageerd (heb je per mail een melding van gehad) met een bericht waarin duidelijkheid en een handleiding met probleemoplossingen 🙂

 

Dat wij bezig zijn met de uitrol van software op verschillende modems, houdt niet in dat dit ook maar iets te maken heeft met de problemen waar jij tegenaan loopt; de nieuwe software staat hier helemaal los van dus daar hoeven we ons ook niet mee bezig te houden. Doordat jij een V10 hebt met ‘oude’ software en de klant waarbij je in het topic bent gekomen géén V10 heeft, hebben jullie niet hetzelfde probleem en dus ook niet dezelfde oplossing. Je zit daarom ten onrechte in het topic van iemand anders. Daarom heb ik al je berichten nu samengevoegd in dit topic, dat speciaal alleen voor jou is!

Zou je om te beginnen nu het antwoord willen lezen dat gemarkeerd is als beste antwoord?

Beste Maja,

 

Ik vind je best onaardig overkomen in je antwoord terwijl we als klant niet echt worden gehoord.

Maargoed, in het topic waar Erik zich in begeeft regent het gewoon door met klachten.

En blijkbaar lezen jullie niet goed wat er gezegd wordt.

Het topic geeft als klacht dat de thuis app niet meer goed werkt.

En wat Erik er dan van maakt qua modem verschillen, zou dan toch los moeten staan van de "Software" zo geef je hier boven zelf aan.

Waarom begint Erik er dan over?

Waarom dan praten over software updates van modems enz?

Dat in dit topic toevallig iemand zit die een ander modem heeft dan de mijne, staat dan toch los van de uitleg die er gevraagd wordt waarom de thuis app niet meer werkt?

Ik heb de update van het V10 modem tot in den treuren doorgenomen, maar niks helpt.

(En zo wordt het dus ook meerdere malen aangegeven in het topic met Erik.)

Hierin staat dat er al in Juni begonnen is met een software update voor het V10 modem.

Maar ik heb vooralsnog geen persoonlijk bericht gehad voor welke update dan ook.

Alleen twee keer een algemeen bericht dat er gewerkt werd aan het netwerk.

Maar nogmaals vreemd dat jullie dingen tegenspreken.

"Dat wij bezig zijn met de uitrol van software op verschillende modems, houdt niet in dat dit ook maar iets te maken heeft met de problemen waar jij tegenaan loopt; de nieuwe software staat hier helemaal los van dus daar hoeven we ons ook niet mee bezig te houden."

Dus de software staat er los van?

Maar Erik spreekt daar wel over als mogelijk probleem.

Terwijl daar niemand naar vraagt.

Dat de klant in kwestie, aan de hand van Erik zijn antwoorden gaat handelen lijkt me nogal logisch.

Maar de vraag was, waarom de thuis app niet meer werkt.

En dat is dus net zo goed mijn vraag.

Dus:

Waarom werkt mijn thuis app niet meer fatsoenlijk? (Als het toch niks met update software te maken heeft).

Waarom kan ik niet meer inloggen op mijn Experia Wifi's (via interface 192.168......)

DE EXPERIA WIFI IS GEHEEL ONBERIJKBAAR!

Waarom duurt het uitrollen zolang?

P.S

MijnV10 modem is voor dit moment niks mis mee.

Inloggen via interface lukt gewoon.

Vrgr,

 

DutchJef


Het is natuurlijk niet de bedoeling om je het gevoel te geven dat je niet gehoord wordt. Maar, wij hanteren hier het principe dat mensen een eigen topic aanmaken voor hun probleem. Er zijn verschillende modems en verschillende softwareversies in omloop. Waarbij er ook verschillende antwoorden/oplossingen zijn. Het is dan alleen maar verwarrend als je een topic deelt met iemand anders. Dus het lijkt me goed dat we ons hier nu dan ook gaan richten op het probleem dat je hebt. En niet door te discussiëren over het wel of niet van een eigen topic. 

 

In jouw berichten lees ik eigenlijk twee dingen. De eerste is het niet goed werken van de Thuis app, en het andere is onduidelijkheid over de V10 update die genoemd is. Ik ga er even stapsgewijs bij langs, hopelijk wordt het daar allemaal wat duidelijker van.

 

De update

We zijn bezig om voor al onze modems dezelfde Software te ontwikkelen. Deze nieuwe KPN Software draait op dit moment 100% op de Box 14. Op de Box 12 draait deze Software bij (bijna) alle klanten die alleen een Box 12 hebben, of een Box 12 in combinatie met SuperWifi 2. Voor de V10 zijn we in juni langzaam aan begonnen met de uitrol. Dat doen we nu eerst bij klanten die alleen een V10 hebben. Zonder wifipunten. Dit omdat de nieuwe Software ook op de wifipunten gezet moet worden. En de SuperWifi 2 is op dit moment het enige wifipunt waar de Software al voor beschikbaar is.

Dit betekent dan ook dat jij, met Experia Wifi aangesloten, die update nog niet hebt op je V10. En voorlopig ook nog niet gaat krijgen.

 

Wat heeft de update te maken met de Thuis app?

Als een modem eenmaal geüpdatete is naar de nieuwe Software dan werkt de Thuis app niet meer. Het beheren van de wifinetwerken en instellingen kan dan gedaan worden via de MijnKPN app.

Als iemand zich dan ook meldt met problemen met de Thuis app is het belangrijk om eerst te vragen naar welk modem men heeft. En welke software er op dat modem zit. 

 

Jouw situatie

Jij hebt de nieuwe Software nog niet. Dus de Thuis app is voor jou nog wel de app die je kunt gebruiken voor het beheren van je wifi. Je geeft aan dat je niet meer kunt inloggen op de Experia Wifi via de interface. Het inloggen op je V10 lukt wel. Het inloggen in de Thuis app lukt ook niet begrijp ik. 

Wat we dan meestal zien is wat ik hier eerder al aangaf:

 

Om de Thuis app te kunnen gebruiken is het wel belangrijk dat er een goede connectie is tussen je V10 en ons beheersysteem. Ik vermoed dat daar een beetje een kink in de kabel is gekomen.

Wat dan kan helpen is je V10 herstarten. Als dat niet helpt, dan raad ik een reset van de V10 aan. Wifi gegevens worden na een reset weer hersteld naar de door jouw ingestelde waardes. Eventuele overige aanpassingen aan instellingen moet je opnieuw doen.

 

Heb je dit ook kunnen doen? 


Hallo Erik,

Dit is duidelijke informatie.

Echter blijft ik nog steeds met vragen en een stuk onbegrip zitten.

Herstarten en resetten heeft nauwelijks tot geen zin.

De thuisapp werkt dan wel dan niet.

En dat veranderd niet met herstart of reset.

Er is geen touw aan vast te knopen, maar het werkt meer niet dan wel.

Zelfs als ik na heel wat "draaicirceltjes", uiteindelijk in het overzicht van de thuisapp zit, is deze in een record tempo weer verdwenen, de verbinding knalt er gewoon uit.

Gelukkig werkt het internet wel gewoon.

Dus: werkt de thuisapp, dan kan ik ook via de interface..192.168..... inloggen, in de Experia-Wifi kastjes.

Werkt de thuisapp niet, dan kom ik dus ook niet in de Experia-Wifi kastjes ingelogd.

In het V10 modem kom ik wel via de interface 192.168…

Maar daar heb ik niks aan want daar kan ik niks instellen van de Experia-Wifi.

Wat mij overigens wel is opgevallen, is dat het probleem min of meer begonnen is na het wisselen van het zwarte glasvezel kastje.

Tot zover het probleem thuisapp.

Nou toch weer mijn ongenoegen.

Wat moet ik er nou mee?

Ik heb nog steeds iets dat niet werkt.

Er wordt zoals ik heb gelezen geen tijd meer in de thuisapp gestoken.

Kom ik helaas (nog) niet in aanmerking voor de V10 update, omdat ik Experia-Wifi kastjes gebruik?

Maar is het niet zo dat als de update er wel is voor zowel V10 als Experia-Wifi, ik dan uiteindelijk verlost ben van die nare problemen met de thuisapp?

Waarom dan niet eerst een gehele update voor dit systeem, inclusief Experia-Wifi kastjes?

Is het, omdat het eigenlijk verouderde hardware is waarvoor KPN niet echt meer prioriteit heeft?

Nou als dat zo is, waarom stuurt KPN me dan geen up to date hardware?

Ik betaal er immers al genoeg voor en ben ook al jaren lang trouwe klant.

Dit is dus wat ik wil zeggen over het update beleid van KPN.

Lijkt erop dat nieuwe en recente klanten met nieuwe apparatuur voorrang krijgen en trouwe klanten met oude hardware in een vergetelhoekje worden weggestopt.

Maargoed, update of niet…

Ik ben er zonder, al helemaal niet mee geholpen.

Klinkt als een diesel auto, ombouwen tot een Tesla.

Je klinkt niet hoopgevend over de update van mijn configuratie.

Moet ik dan echt nog zolang blijven prutsen met iets wat niet werkt, maar waar wel genoeg voor wordt betaald?

Help me dan liever uit deze nare droom.


Maar wat wil je nou eigenlijk bereiken? De v10 in combinatie met de experia wifi's draait hier al jaren uitstekend. Wat verwacht je van die app? Heb em nog nooit gebruikt. 


Hier doen de Experia WiFi's het ook prima hoor. 


Maar wat wil je nou eigenlijk bereiken? De v10 in combinatie met de experia wifi's draait hier al jaren uitstekend. Wat verwacht je van die app? Heb em nog nooit gebruikt. 

Hallo Joep, 

Het klinkt misschien allemaal wat overdreven, maar ik vind gewoon dat iets moet werken als het voor een bepaald doel dient en gemaakt is.

De app geeft (gaf) mij een duidelijk overzicht van alle aangesloten apparaten.

En ja, dat zijn er bij mij al redelijk wat.

Omdat ik twee Extra Wifi punten heb is het fijn te weten welk apparaat met welk Experia Wifi kastje verbonden is.

Al zou je zeggen dat mesh altijd de sterkste verbinding neemt, is dat bij mij niet altijd het geval.

En schakelt het nog wel eens tussen 2.4ghz en 5ghz omdat bij 2.4ghz het bereik groter is.

Maar wel de internet(verbindings)snelheid drastisch omlaag gaat.

Allemaal netjes te zien in deze app.

Helaas loopt niet altijd alles vlekkeloos bij mijn systeem.(Kan ook aan eigen apparatuur liggen)

Het komt bijvoorbeeld regelmatig voor,

dat apparatuur opeens gewisseld heeft van Experia-Wifi punt.

Waardoor soms de verbindingen minder worden.

Dit dus makkelijk te zien in deze Thuis app.

Overzichtelijk en makkelijk toegankelijk.

U doet er niks mee, wat uiteraard ieders keus is.

Ik gebruik(te) het waarvoor het bedoeld is.

En blijkbaar ben ik niet de enige, gezien de reviews van de Thuisapp.


Ik snap je helemaal. Wat de verbinding betreft is het de apparatuur wat wifi nodig heeft die bepaald welke verbinding er wordt gebruikt. Geef je ze wel genoeg tijd? Het kan soms wel een kwartiertje duren voordat de juiste verbinding wordt gebruikt.  Overigens denk ik met je mee en is het geen kritiek of iets dergelijks.


Ik snap je helemaal. Wat de verbinding betreft is het de apparatuur wat wifi nodig heeft die bepaald welke verbinding er wordt gebruikt. Geef je ze wel genoeg tijd? Het kan soms wel een kwartiertje duren voordat de juiste verbinding wordt gebruikt.  Overigens denk ik met je mee en is het geen kritiek of iets dergelijks.

Nee hoor, zo vat ik het ook niet op.

Het is mij niet bekend dat apparatuur een kwartier nodig heeft om de verbinding te kiezen.

U bedoelt genoeg tijd voor het inladen van de app?

Deze gaf op het moment van mijn melding al helemaal geen teken van leven meer..

Steeds zoiets van er is iets mis gegaan o.i.d

En dus ook via de interface inloggen lukt dan geheel niet meer, alsof ik geen Experia-Wifi account heb zeg maar.

Daarmee dus ook geen mogelijkheid tot de instellingen.

Zoals ik eerder aangaf heb ik nog wel eens, ik noem het maar even rariteiten met verbinding enz.

Wat gedeeltelijk best aan mijn eigen apparatuur kan liggen.

Niet altijd geheel dramatisch, maar wel van dien aard dat ik wil kunnen zoeken waar het probleem ligt.

Dat dus doormiddel van de Thuisapp.

Ik kom soms wat geïrriteerd over, maar dat komt meer door de onduidelijkheid.

En ik snap best dat het een grote operatie kan zijn, maar we betalen er allen genoeg voor.

Verschillen in uitleg maakt het er soms ook niet mooier op.

En ja misschien zit er voor KPN een bepaalde logica of volgorde in dingen, dan nog is het voor veel mensen een probleem.

Misschien niet zichtbaar in dit forum, maar wel in de reviews van de Thuisapp.

Ik heb eigenlijk weinig problemen gehad, tot pas geleden.

Is het dan toeval? Ik zou het niet weten.

Lijkt er niet op als u het mij vraagt.

Geef ik KPN genoeg tijd?

Zolang alles naar behoren werkt zal u niemand iets horen zeggen.

In afwachting van verbetering😉


Hoe zijn de Experia WiFi's aangesloten op de Experiabox? Rechtstreeks bekabeld? Gebruikt u een switch in uw netwerk? Heeft u al eens een andere kabel gebruikt? Maakt u gebruik van een draadloze verbindingset? DVS? Devolo?


Hoe zijn de Experia WiFi's aangesloten op de Experiabox? Rechtstreeks bekabeld? Gebruikt u een switch in uw netwerk? Heeft u al eens een andere kabel gebruikt? Maakt u gebruik van een draadloze verbindingset? DVS? Devolo?

Hallo Nick83,

 

Beide Experia-Wifi's zijn bekabeld aangesloten.Elk op een aparte uitgang van de V10. Zo zitten ze al behoorlijk wat jaren aangesloten zonder enige verandering in mijn configuratie.1x onder en 1x bovenverdieping. Kabels zijn doorgemeten met goed resultaat.

Enkele veranderingen die vanuit KPN hebben plaatsgevonden zijn van koper naar glasvezel. Dit overigens zonder problemen. Tot een aantal weken geleden het zwarte glasvezel kastje werd verwisseld in opdracht KPN. Naar mijn mening is het toen ook verkeerd beginnen te gaan met de Thuisapp. Heeft het ermee te maken? Als ik het in mag schatten, denk ik van niet. Maar wie ben ik.😁  Gezien de reviews van de thuisapp, lijkt het dat veel van de klachten vrij recent zijn en redelijk veel inlog problemen zijn. Om welke configuraties het dan gaat is niet altijd duidelijk, maar dan wel heel toevallig dat het opeens bij mij ook mis gaat. Daarom zou het uiteraard fijn zijn dat ook de V10 met Experia-Wifi zo spoedig mogelijk een update gaat krijgen. Ben ik in ieder geval niet meer afhankelijk van die slecht werkende Thuisapp. Is de update de oplossing? Laat ik daar maar vanuit gaan.

De vraag is alleen, wanneer....

​​​​​​


Reageer