Skip to main content

Voor een aantal apparaten heb ik een aparte wifi 2.4ghz nodig. Maar wat ik ook probeer het lukt me niet. Als ik inlog op de router en het schuifje omzet, dan nog 2 maal op opslaan klik lijkt het goed te gaan, maar zodra je weer naar home gaat dan is het schuifje weer grijs. Ik heb op dezelfde manier het gast netwerk geprobeerd aan te zetten en dit werkt wel. Ik heb boven ook een superwifi. En daar krijg ik de extra 2.4ghz ook niet aan. De schuif is dan niet eens om te zetten en blijft grijs, maar dat kan dan te maken hebben dat hij niet aanstaat op de modem/router. Het betreft een box12 van kpn.

Beste ​@NijenhuisJ , welk merk en type router heb je van KPN met welke firmware?

Welk type wifipunt heb je, de witte ronde of de zwarte ronde en met welke firmware?

Modem is KPN box 12 met V12.c.24.05.08. 
super wifi is de ronde zwarte met sw2.c.24.07.04

ik krijg de extra wifi 5ghz wel aan…. Dat is toch raar. 

Beste ​@NijenhuisJ zie onderstaande links voor een mogelijke oplossing:

en

https://community.kpn.com/product-updates?filters%5BproductArea%5D%5B0%5D=17

Succes

Die had ik al bekeken en helpt me niet om rxtra wifi 2.4ghz aan te zetten. Het is vooral raar omdat de guest wifi en extra wifi 5ghz wel aan te zetten zijn.

Welke software versie draai je dan exact op de Box 12 op dit moment ​@NijenhuisJ?

Hier boven heb ik de software staan van zowel de box als superwifi. De box 12 draait op V12.c.24.05.08

Hallo ​@NijenhuisJ 

Heb je bij de 2.4GHz soms een hoog kanaal ingesteld en de bandbreedte op 40MHz gezet?
Zo ja zet het kanaal dan op op Auto en/of de bandbreedte op 20MHz, wellicht lukt het dan wel.

Andere oplossing die ik gelezen heb is om het SuperWifi punt even uit te zetten en het dan te proberen (eventueel na herstart van het KPN modem).

Hier staat hij op

Andere oplossing die ik gelezen heb is om het SuperWifi punt even uit te zetten en het dan te proberen (eventueel na herstart van het KPN modem).

​@NijenhuisJ Heb je dit ook geprobeerd?

Zet 2,4 GHz sowieso eens op b,g,n en de bandbreedte van 5GHz op 80. Hetzelfde doen bij de SW punten, dit zou kunnen helpen.

Reageer