Skip to main content
Antwoord

Ik krijg een foutmelding in het topologie scherm: “Dit apparaat is niet succesvol aan het thuisnetwerk gekoppeld"

• January 27, 2025
  • 5 reacties
  • 337 keer bekeken

Er zijn twee zwarte wifiversterkers geïnstalleerd maar in de topolgie krijg ik de volgende melding:

“Dit apparaat is niet succesvol aan het thuisnetwerk gekoppeld. Herhaal de doe-het-zelf installatie en gebruik de aangeleverde internetkabel.”

Heb versterkers weer gereset, maar deze melding blijft. Lampje op de versterkers brandt wel groen.

Ik heb modem box 12.

Wat kan ik nog doen?

Beste antwoord door Remco van KPN

Welkom op de KPN Community Daan! Beiden apparaten zijn bekabeld aangesloten op de KPN Box 12? Je zou nogmaals een schone installatie van deze punten kunnen doen zoals hier staat beschreven:

Zoals jij de situatie beschrijft lijken ze mij wel te functioneren.

5 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 29, 2025

Welkom op de KPN Community Daan! Beiden apparaten zijn bekabeld aangesloten op de KPN Box 12? Je zou nogmaals een schone installatie van deze punten kunnen doen zoals hier staat beschreven:

Zoals jij de situatie beschrijft lijken ze mij wel te functioneren.

• Topper
  • July 17, 2025

Hoi, ik heb exact hetzelfde probleem met mijn SuperWifi 1's in combinatie met de KPN Box 12.

Wat mij opvalt:
1: De lampjes op beide SuperWifi 1's blijven groen (wat positief lijkt)

2: Beide apparaten zijn nu via een kabel aangesloten op de KPN Box 12 (zoals stap 10 in de handleiding: SuperWifi punt aansluiten met KPN Box 12)

3: In de topologie blijft staan: 'Dit apparaat is niet succesvol aan het thuisnetwerk gekoppeld'

4: Ik kan nu niet verder met stap 11 van de de handleiding: SuperWifi punt aansluiten met KPN Box 12

Wat ik heb geprobeerd om de storing te verhelpen:
1: Beide gereset (dmv 10 seconden op de factory reset button)
2: Apparaten ontkoppeld uit de topologie

3: Setup opnieuw geprobeerd

Iemand nog een idee?

Alvast bedankt!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 17, 2025

Beste ​@DaandD en ​@Ricardo92 ik had gisteren dezelfde melding.

De modem een herstart gegeven en alles werkt weer als een zonnetje.

• Topper
  • July 17, 2025

Thanks ​@JanD, een oude bekende! Hier werkt het ook weer :)

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Fijn dat het weer werkt ​@Ricardo92, soms heeft het geheel wel eens last van een hikje en hoe cliche het ook klinkt, een herstart helpt dan inderdaad. Mocht er toch nog wat zijn laat het dan weten!