Skip to main content
Vraag

Ik krijg geen internet op mijn FRITZ!Box 7690

• November 17, 2025
  • 7 reacties
  • 104 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo ik heb een fritzbox 7690 aangesloten op de wan aansluiting maar krijg geen internet er op dat terwijl mijn expirenbox 12 het wel doet dus de kabel cat 7 is goed moet ik iets doen aan de fritzbox 7690 

7 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • November 17, 2025

je hebt wel de wizzard doorlopen en gekozen voor KPN als provider?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 17, 2025

Kan je vertellen wat je precies gedaan hebt? Je moet wel de set-up procedure op je Fritzbox volgen. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Boschjes11 

De Fritz!Box 7690 heeft een gedeelde WAN/LAN poort (blauwe poort), waardoor je deze poort voor twee toepassingen kunt gebruiken.

• WAN - voor aansluiting op het glasvezelmodem in de meterkast
  • LAN - om een extra apparaat aan te sluiten op het internet, bijvoorbeeld een extra PC.

Het is hierin dus belangrijk, dat je deze poort op WAN zet, want vaak staat deze vanuit de fabriek op LAN, en dan komt het internet signaal dus niet je Fritz!Box binnen vanuit de FTU.

Ga als volgt te werk:

• log in op je Fritz!Box 7960 
  • Het wachtwoord vindt je op de sticker onderop de Fritz!Box of bijgevoegde Notes flyer.
  • Klik in het linkerkolom op internet
  • Vervolgens op toegangsgegevens
  • Je komt dan uit op het overzicht van internettoegang
  • Je ziet daar dan het tabblad WAN/LAN
  • Klik hierop, en zet hem op WAN
  • Hierna kun je kiezen voor KPN, en je volgt de wizard.

Als je deze stappen hebt doorlopen, zou je Fritz!Box 7690 goed aangesloten moeten zijn op het internet van KPN, en kun je dus weer probleemloos internetten vanachter je PC of laptop.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 18, 2025

Ik heb zeker de wizzart doorlopen dan moet die verbinding maken met internet maar dat doet die niet 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ik heb zeker de wizzart doorlopen dan moet die verbinding maken met internet maar dat doet die niet 

Hoi ​@Boschjes11 

Heb je mijn stappenplan uit mijn vorige bericht nog uitgevoerd?
Het is namelijk van belang dat de WAN/LAN poort op WAN wordt gezet, anders krijg je geen verbinding met het internet.

Zodra je dit hebt gedaan, kun je daarna gelijk door met de wizard, die dan automatisch wordt opgestart.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 18, 2025

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 18, 2025

Zie foto’s ik kom niet verder doorloop netjes de wizzart maar vul ik in kpn glasvezel en gaat die internet controle en krijg ik dit geen internet 

verder kan ik niet in de fritzbox komen hij wil niet verder