Skip to main content

Mijn wifi speakers werken niet goed, dit antwoord krijg ik van leverancier. 

Beste meneer Smit,

Bedankt voor uw reactie.

Vervelend om te horen dat uw router enkel een 2.4 GHz netwerkband heeft. Dat wil zeggen dat de router inmiddels (hoogstwaarschijnlijk) verouderd is en u misschien van uw internetprovider gratis een nieuw model zou kunnen ontvangen. Elke modem/router tegenwoordig heeft namelijk de uitbreidingsmogelijkheden waar mijn collega Raymond het over heeft.

Een 2.4 GHz netwerk kan maar maximaal 8 apparaten ondersteunen dus met andere smartphones, tablets en/of computers en dergelijke apparaten wordt het netwerk al snel overbelast. De Citation speakers hebben een snelle en stabiele Wifi verbinding nodig om op de hoge resolutie muziek af te kunnen spelen via de Chromecast (Wifi) functie. Bij een Bluetooth verbinding zou u hier geen last van hebben maar de geluidskwaliteit is dan iets minder.

Wij kunnen dus enkel adviseren om eens te kijken naar een andere router die de speaker(s) wel kan ondersteunen. Tevens zal dan de gehele internet ervaring in huis verbeterd worden.

Mocht u nog verdere vragen hebben, beantwoord deze email dan direct. Als u ons liever wilt bellen, kunt u dit referentienummer vermelden zodat we uw gegevens sneller kunnen vinden: 

Met vriendelijke groet,

Tom
Customer Support EMEA
Harman Lifestyle Division

*admin: topic afgesplitst

@MarcoSmit65 Welke Experiabox heeft u?

Dat 2,4 GHz maximaal 8 apparaten zou ondersteunen is onzin.


Hallo @Henk2304 

De huidige Experiaboxen ondersteunen geen 5 GHz

Ik weet niet hoe je daar bij komt, maar de Experia modems vanaf de V10 t.e.m. de Box 12 ondersteunen allemaal de 5.0-band naast de 2,4-band, inclusief de Experia Wifi's en de Super Wifi's.

En wie dat dat ook nog eens als ‘beste antwoord’ bestempelt is mij een raadsel.

 

 

 

 


Dat was 5 jaar terug . . .


@MarcoSmit65 Welke Experiabox heeft u?

Dat 2,4 GHz maximaal 8 apparaten zou ondersteunen is onzin.

10


@MarcoSmit65 Welke Experiabox heeft u?

Dat 2,4 GHz maximaal 8 apparaten zou ondersteunen is onzin.

10

Die heeft zeker wel WiFi 5 GHz. Heeft u deze?

Of deze?

Ze ondersteunen beide WiFi 5 GHz. 


Hallo @Henk2304 

De huidige Experiaboxen ondersteunen geen 5 GHz

Ik weet niet hoe je daar bij komt, maar de Experia modems vanaf de V10 t.e.m. de Box 12 ondersteunen allemaal de 5.0-band naast de 2,4-band, inclusief de Experia Wifi's en de Super Wifi's.

En wie dat dat ook nog eens als ‘beste antwoord’ bestempelt is mij een raadsel.

Tja,

Dat was 5 jaar terug . . .

En toen was dat toch écht het beste antwoord. Inmiddels heb ikzelf ook al een hele poos een V10, mét 5 GHz.:hugging: Maar die KPN WiFi Versterker (de witte) heb ik ook nog steeds, evenals ondertussen twee Experia WiFi's, ook allemaal met 5 GHz. Door die laatste 2 is Wi-Fi op de V10 uitgeschakeld, dus daarvan gebruik ik de 5 GHz al niet meer. How time flies ….


@MarcoSmit65 Welke Experiabox heeft u?

Dat 2,4 GHz maximaal 8 apparaten zou ondersteunen is onzin.

10

Die heeft zeker wel WiFi 5 GHz. Heeft u deze?

Of deze?

Ze ondersteunen beide WiFi 5 GHz. 

bovenste


Daar kan je nog de 2.4ghz en de 5 Ghz apart instellen.


Goedemiddag @MarcoSmit65, zoals andere users al aangeven jouw modem beschikt over zowel de 2,4 als de 5Ghz opties en zijn ze dus te scheiden.


Grappig eigenlijk dat bijna iedereen het probleem direct bij KPN gaat zoeken. Ik heb even een aantal specs van de Harman Kardon Citadon bekeken en van de goedkoopste tot de duurste zouden ze allemaal 2.4Ghz moeten ondersteunen. 

specs Harman kardon citadon.

Tegen de personen hier die dit doen. Er worden veel fouten gemaakt zoals we kunnen zien in dit forum, maar jullie moeten niet alleen maar negatief over KPN denken. In mijn ogen doen ze heel veel dingen goed. 


...


Een 2.4 GHz netwerk kan maar maximaal 8 apparaten ondersteunen dus met andere smartphones, tablets en/of computers en dergelijke apparaten wordt het netwerk al snel overbelast. De Citation speakers hebben een snelle en stabiele Wifi verbinding nodig om op de hoge resolutie muziek af te kunnen spelen via de Chromecast (Wifi) functie. Bij een Bluetooth verbinding zou u hier geen last van hebben maar de geluidskwaliteit is dan iets minder.

...

Tom
Customer Support EMEA
Harman Lifestyle Division

*admin: topic afgesplitst

Wellicht moet "Tom” nog maar eens een internet/WiFi-cursus volgen voordat hij weer dit soort antwoorden geeft. Geeft te denken over de rest van z'n antwoord.


Wellicht moet "Tom” nog maar eens een internet/WiFi-cursus volgen voordat hij weer dit soort antwoorden geeft. Geeft te denken over de rest van z'n antwoord.

De meeste van dergelijke support medewerkers hebben sowieso al geen ICT opleiding gevolgd. Als je die wel gedaan hebt, dan kun je elders veel meer verdienen dan achter de telefoon denk ik. Maar enige feeling mag je wel verwachten. Deze Tom zit er alleen maar om klanten met een kluitje in het riet te sturen zo lijkt het 😄


Wellicht moet "Tom” nog maar eens een internet/WiFi-cursus volgen voordat hij weer dit soort antwoorden geeft. Geeft te denken over de rest van z'n antwoord.

De meeste van dergelijke support medewerkers hebben sowieso al geen ICT opleiding gevolgd. Als je die wel gedaan hebt, dan kun je elders veel meer verdienen dan achter de telefoon denk ik. Maar enige feeling mag je wel verwachten. Deze Tom zit er alleen maar om klanten met een kluitje in het riet te sturen zo lijkt het 😄

typisch gevalletje van kom maar lekker geld uitgeven maar het woordje aftersales kennen ze niet :)