Mijn wifi speakers werken niet goed, dit antwoord krijg ik van leverancier.
Beste meneer Smit,
Bedankt voor uw reactie.
Vervelend om te horen dat uw router enkel een 2.4 GHz netwerkband heeft. Dat wil zeggen dat de router inmiddels (hoogstwaarschijnlijk) verouderd is en u misschien van uw internetprovider gratis een nieuw model zou kunnen ontvangen. Elke modem/router tegenwoordig heeft namelijk de uitbreidingsmogelijkheden waar mijn collega Raymond het over heeft.
Een 2.4 GHz netwerk kan maar maximaal 8 apparaten ondersteunen dus met andere smartphones, tablets en/of computers en dergelijke apparaten wordt het netwerk al snel overbelast. De Citation speakers hebben een snelle en stabiele Wifi verbinding nodig om op de hoge resolutie muziek af te kunnen spelen via de Chromecast (Wifi) functie. Bij een Bluetooth verbinding zou u hier geen last van hebben maar de geluidskwaliteit is dan iets minder.
Wij kunnen dus enkel adviseren om eens te kijken naar een andere router die de speaker(s) wel kan ondersteunen. Tevens zal dan de gehele internet ervaring in huis verbeterd worden.
Mocht u nog verdere vragen hebben, beantwoord deze email dan direct. Als u ons liever wilt bellen, kunt u dit referentienummer vermelden zodat we uw gegevens sneller kunnen vinden:
Met vriendelijke groet,
Tom
Customer Support EMEA
Harman Lifestyle Division
*admin: topic afgesplitst