Skip to main content

Op advies van Coolblue heb ik een Netgear RAX30 aangeschaft om de Experia 10A te vervangen (Van Budget alles in 1).  Maar ik vraag me af of het überhaupt kan werken met de RAX30. Ik heb alleen Internet, dus geen TV en geen telefoon.

Weet iemand of dit kan werken?

De reden dat ik wil vervangen is dat ik eerst een Experia 10 had en nadat ze een update deden op afstand is die gecrasht. Nu een 10A waar je geen IP ranges kan veranderen, dat is onwerkbaar voor mij. De Experia 10 voert het KPN logo.

Hallo @Henkie456 , even bij je eigen provider Budget vragen.

Dit is het forum van KPN, de provider, en niet de KPN waar Budget de lijn huurt.

 

 


Op advies van Coolblue heb ik een Netgear RAX30 aangeschaft om de Experia 10A te vervangen (Van Budget alles in 1).  Maar ik vraag me af of het überhaupt kan werken met de RAX30. Ik heb alleen Internet, dus geen TV en geen telefoon.

Weet iemand of dit kan werken?

Weet niet of Budget inmiddels achterliggend ook is gemigreerd naar de KPN systeem instellingen?
Of dat het nog draait onder de "Telfort” methode?

Beide zijn te proberen:
Kijk in de handleiding of je op de WAN-poort een VLAN instelling kunt zetten.

KPN - systeem   =  VLAN 6
PPPoE aanmelding.     Aanmeldgegevens kunnen willekeurig zijn.
Bijv. gebruikersnaam: KPN   -   wachtwoord:  internet

Telfort - systeem = VLAN 34
Geen aparte aanmelding - gewoon "Auto" (Automatisch IP-adres verkrijgen uit DHCP)


Op advies van Coolblue heb ik een Netgear RAX30 aangeschaft om de Experia 10A te vervangen (Van Budget alles in 1).  Maar ik vraag me af of het überhaupt kan werken met de RAX30. Ik heb alleen Internet, dus geen TV en geen telefoon.

Weet iemand of dit kan werken?

Weet niet of Budget inmiddels achterliggend ook is gemigreerd naar de KPN systeem instellingen?
Of dat het nog draait onder de "Telfort” methode?

Beide zijn te proberen:
Kijk in de handleiding of je op de WAN-poort een VLAN instelling kunt zetten.

KPN - systeem   =  VLAN 6
PPPoE aanmelding.     Aanmeldgegevens kunnen willekeurig zijn.
Bijv. gebruikersnaam: KPN   -   wachtwoord:  internet

Telfort - systeem = VLAN 34
Geen aparte aanmelding - gewoon "Auto" (Automatisch IP-adres verkrijgen uit DHCP)

Dank je wel voor je reactie, wordt erg gewaardeerd. Ik heb het ook geprobeerd maar het advies van Coolblue was niet okay, de Netgear RAX30 is niet in staat om de Experia box te vervangen. Dus router is terug. Ik was ook klaar met Budget alles in 1, omdat ze met een update Experia 10 om zeep helpen, vervolgens oude KPN meuk leveren met de Experia 10A, logo KPN staat er ook gewoon in. Terwijl KPN versie 12 levert. Dus opgezegd en ik mag over een paar weken de Zyxel T54 gaan proberen.