Skip to main content

Hallo ik wil het internet voor mijn kinderen hun kamer of apparaat kunnen uitzetten.

Is die mogelijkheid aanwezig.

Met vriendelijke groet L.P.A.

Je hebt het dan vooral over de wifi neem ik aan?

Volgens mij zijn er een aantal optie om parental control aan te zetten op diverse devices zoals tablets en telefoons waarmee je vervolgens kan instellen hoe lang ze internet mogen gebruiken ect.

Ik heb hier zelf geen ervaring mee maar ik zie het omheen wel gebruikt worden en het lijkt goed te werken.

Ik vermoed dat kpn hier ook wel een optie voor heeft.

Andere oplossing mbt wifi is je kinderen een eigen wifi netwerk geven en geen toegang tot de overige wifi netwerken en dan wifi uit zetten wanneer het je uitkomt. 

Ik denk dat het per kamer lastig wordt. Je kan per device of per wifi netwerk zaken aan en uit zetten. 

ik heb een unifi systeem , met 3 wifi kanalen  en voor de kids gaat het internet uit om 22:00 en ook apparaten van de kids gaan op die tijd uit , ook al proberen ze het op een ander wifi kanaal , helaas

bedankt voor de informatie.

Ik ga het proberen te regelen.

Het ging mij alleen of er mogelijkheden zijn.

Bedankt daarvoor

Is het gelukt om dit te regelen, @L.P.A.?

Het is me uit je bericht niet duidelijk welk modem van ons je in gebruik hebt, maar deze hebben ook allemaal opties voor ouderlijk toezicht. Hoe dit precies werkt verschilt wel per modem. En het is ook niet in alle modems even handig. Ik geef je een overzicht van de mogelijkheden.

Heb je een Box 14, Box 12 of V10 met de nieuwste Software erop, neem dan dit artikel door:

Je kunt dan per apparaat bepalen wanneer ze wel en niet op internet mogen door middel van een tijdschema of tijdbudget. En ook kun je met MAC filtering apparaten helemaal blokkeren als je zou willen.

Herken je de webinterface in het bovenstaande artikel niet? Dan heb je nog de oudere firmware, of een V10A. Gebruik in dat geval een van deze artikelen:

De Box 12 met de oudere firmware biedt de mogelijkheid om apparaten op een tijdschema wel of niet toegang tot internet te geven. Je stelt dit dan per apparaat in. 

Daarnaast kun je met MAC filtering apparaten in hun geheel de toegang tot internet ontzeggen.

De V10 kent geen tijdschema optie, deze heeft alleen maar MAC filtering om een apparaat de gehele toegang tot internet te ontzeggen. Dus als je dit modem hebt, met deze firmware, dan zul je waarschijnlijk op de apparaten zelf software of een app moeten installeren om internet blokkering op een tijdschema te regelen. 

De V10A biedt ook de mogelijkheid om op tijdschema de toegang tot internet te ontzeggen. Je stelt dit dan ook per apparaat in.

Daarnaast kun je met de Wifi Scheduler de héle wifi op een tijdschema zetten. Wat dan wel inhoudt dat het hele huis dan geen wifi heeft op de momenten dat het uitstaat. Als je dit gebruikt en je wilt wel met een apparaat op internet, dan zul je die met een kabel op het modem moeten aansluiten.

Hallo Erik

Bedankt voor de uitgebreide uitleg.

Ik heb een V10 modem.

Ik wordt binnenkort wel op glasvezel aangesloten.

Ik weet niet of ik dan een andere modem krijg, misschien kan ik daar meer mee doen.

Met vriendelijke groet

L.P.A.

Hallo Erik

Bedankt voor de uitgebreide uitleg.

Ik heb een V10 modem.

Ik wordt binnenkort wel op glasvezel aangesloten.

Ik weet niet of ik dan een andere modem krijg, misschien kan ik daar meer mee doen.

Met vriendelijke groet

L.P.A.

Een V10 kan prima overweg met glasvezel.  Maar soms doen ze toch een nieuw modem.  Mocht dat gebeuren wordt het waarschijnlijk een box12.  In ieder geval een modem die dus deze functie aan boord heeft. 

Reageer