Skip to main content
Antwoord

Ik wil graag weten of poort 21 wel of niet door KPN geblokkeerd wordt

• September 4, 2025
  • 3 reacties
  • 79 keer bekeken

Geachte KPN, Ik maak al jaren gebruik van filezilla voor het aanpassen van mijn eigen domein. De provider heeft veranderingen doorgevoerd om van het protocol sftp naar ftp te gaan en heeft meerdere aanpassingen gedaan en kan ik niet bij mijn eigen website komen. Om een lang verhaal kort te maken komt er een mededeling van de provider mijndomein dat poort 21 geblokt is door de KPN. Dit lijkt mij persoonlijk onmogelijk maar vraag het toch even, zodat dit uitgesloten kan worden. MVG Frans

Beste antwoord door HeidiV

Hi ​@FJV 

Als jouw KPN modem de nieuwe KPN firmware heeft gekregen dan wordt poort 21 standaard geblokkeerd, dat kan je uitzetten door de firewall op standaard te zetten of door het aangepaste niveau in te stellen en daar poort 21 open te zetten.

Zie:

3 reacties

HeidiV
Topper
  • Antwoord
  • September 4, 2025

Hi ​@FJV 

Als jouw KPN modem de nieuwe KPN firmware heeft gekregen dan wordt poort 21 standaard geblokkeerd, dat kan je uitzetten door de firewall op standaard te zetten of door het aangepaste niveau in te stellen en daar poort 21 open te zetten.

Zie:

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@FJV, ik zie dat je al de goede kant op gewezen bent, en hoop dat je eruit gekomen bent met de tip van ​@HeidiV! 

We lezen graag of het is gelukt.

• Topper
  • September 10, 2025

​@FJV Ik zou persoonlijk je provider toch nog even benaderen, want anno 2025 kan standaard FTP op port 21 echt niet meer. Onversleutelde plain text data overdracht - terecht dat dat standaard geblokkeerd wordt...