Skip to main content
Beantwoord

Ik zie vanuit de V10 geen 2,4GHz signaal meer komen

• 28 februari 2025
  • 4 reacties
  • 35 keer bekeken

Mijn wifi netwerk bestaat uit de V10 router en een versterker. Op beide is een wifi netwerk aangemaakt voor 5GHz en 2.4GHz met verschillende namen. Nu zie ik nog maar 3 (5GHZ van de router en de 2.4GHZ en de 5GHZ van de versterker) van de 4 namen als ik bijvoorbeeld op mijn mobiel of iPad kijk. 

In mijn router zie ik maar één netwerk staan, de 5GHz van de router zelf. Ook zie ik geen mogelijkheid om de andere 3 te zien.

Hoe krijg ik nu alle 4 de netwerken te zien?

Dit is mijn router. Eerstel en modem uit/aan heb ik al gedaan maar levert niets op. Terug naar fabrieksinstellingen nog niet gedaan en wacht ik ook liever mee. 

Deze wifi versterker heb ik (geen moderne :-) maar werkt verder prima)

Beste antwoord door Erik van KPN

Hoi ​@dddddddd, welkom! Ik zie aan je screenshot dat jouw modem is overgegaan naar de nieuwe KPN Software. In dat geval is het artikel dat Noordzee linkt niet meer van toepassing.

Hier lees je meer over deze update:

Bij het overgaan naar de nieuwe KPN Software vervalt ook de oude manier om je 2,4 en 5 GHz wifi te splitsen. Het gesplitste netwerk wordt dan weer samengevoegd tot één. Dat is wat jij nu ook ervaart. Je hoofdnetwerk vanuit je V10 zend nu zowel 2,4GHz als 5 GHz uit.

Als je wel weer graag een los 2,4 GHz netwerk wilt, dan kan dat alsnog, maar op een iets andere manier. Je gebruikt hiervoor dan de functie Extra Wifi. Hoe je dat doet lees je hier: 

Bekijk origineel

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36497 reacties
  • 28 februari 2025

Hallo ​@dddddddd ,

Heb je wel gekeken in het tabblad "Extra netwerk"?

Anders voor de zekerheid hier de instructie hoe je dat extra netwerk kunt aanmaken:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 3 maart 2025

Dank voor je antwoord. In het extra netwerk zie ik de opties 2.4 en 5 GHz alleen bij het ‘standaard’. netwerk zie ik bij mij alleen de 5GHz optie en niet de 2.4 zoals in de documentatie beschreven.

Volgens KPN:

Bij mij:

Enig idee hoe ik die wel te zien krijg?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36497 reacties
  • 3 maart 2025

Bovenin het tabblad extra netwerk kiezen. 

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28351 reacties
  • Antwoord
  • 4 maart 2025

Hoi ​@dddddddd, welkom! Ik zie aan je screenshot dat jouw modem is overgegaan naar de nieuwe KPN Software. In dat geval is het artikel dat Noordzee linkt niet meer van toepassing.

Hier lees je meer over deze update:

Bij het overgaan naar de nieuwe KPN Software vervalt ook de oude manier om je 2,4 en 5 GHz wifi te splitsen. Het gesplitste netwerk wordt dan weer samengevoegd tot één. Dat is wat jij nu ook ervaart. Je hoofdnetwerk vanuit je V10 zend nu zowel 2,4GHz als 5 GHz uit.

Als je wel weer graag een los 2,4 GHz netwerk wilt, dan kan dat alsnog, maar op een iets andere manier. Je gebruikt hiervoor dan de functie Extra Wifi. Hoe je dat doet lees je hier: 

*