Skip to main content

Beste, 

Al dagen probeer ik de Imou DB10 deurbel aan te sluiten op de V10. De fabrikant is Dahua en naast Imou is ook Lechange een merk dat het model DB10 op de markt heeft gebracht.

Via de app (imou life) moet de deurbel toegevoegd worden. Helaas komt het niet zover, want nadat ik een wachtwoord heb aangemaakt wordt het netwerk afgezocht naar de deurbel, maar na een time-out van ca. 2 minuten komt de melding dat het mislukt is. Via de app zie je stap voor stap wat je moet doen en je ziet dus ook dat de hotspot echt aangaat, want op dat moment heeft de smartphone verbinding met de deurbel. Tenminste, dat geeft het icoontje op de smartphone aan en in netwerken heeft 't inderdaad een uitstekende verbinding, maar tussenhaakjes staat: geen toegang tot internet. Dit komt denk ik omdat het een Hotspot verbinding is. En toch mislukt het iedere keer en geeft de app uiteindelijk weer de melding dat ik 't opnieuw moet proberen. 

Inmiddels ten einde raad nadat ik 't minstens 30x geprobeerd heb. Ook 2x de kpn helpdesk gebeld.. voor de zekerheid 5g uit.. pal naast de V10.. de V10 en de deurbel gereset.. de app meerdere keren geïnstalleerd.. 

Ik las zelfs ergens dat de APN van m'n mobiele provider in "fastinternet" veranderd moest worden. Dat bleek mijn vergissing, want dat werkt als KPN je mobiele provider is en dat is bij mij T-mobile. Bij mij werkte niets meer. 

 

Kortom, ik heb veel gezocht naar oplossingen maar nog niets kunnen vinden. Hier op 't forum verbaast het me trouwens dat er zeveel problemen zijn met de diverse deurbellen in samenhang met de V10. 

Daarom.. Wie heeft de sleutel voor eindelijk succes? 

 

Groet, 

Dave 

Hallo @Desuperdave , die deurbellen werken in de regel over de 2.4-band.

Bij jouw V10 kan de 2,4- en de 5.0-band dezelfde naam hebben en daar kunnen veel apparaten niet (goed) mee overweg.

Je kunt 2 dingen doen, de 5.0-band (tijdelijk) een andere naam geven of de 5.0-band tijdelijk uitschakelen dan moet de bel de 2.4-band wifi op kunnen pakken.

 


Bedankt Jan,

Beide opties zijn uitgevoerd (nog steeds) maar hebben ookniets uitgehaald. Ik probeer voor de zekerheid de wachtwoorden te verschillen. 


Ook verschillende wachtwoorden helpt niet. 

Iemand nog opties? 


Hallo @Desuperdave , ik weet niet onder welk kwaliteitslabel jouw deurbel valt, het kan een A- of B-merk zijn.

B-merken hebben vaak wat meer comptabiliteitsproblemen dan A-merken.

Er zijn ‘grofweg gezegd, A-merken, de bekende merken dus en B-merken , zoals Wibra, Action, Kruidvat, Amazon enz.

Als het inderdaad een B-merk is kun je het misschien nog terugbrengen in originele verpakking met overlegging van de factuur en misschien voor een betere kwaliteit gaan.

 

 


Weet je zeker dat die deurbel actief is? Brand er een lampje op? Heeft u hem al eens gereset? Of zitten er batterijen in die leeg zijn?

 


Hallo @Desuperdave , ik weet niet onder welk kwaliteitslabel jouw deurbel valt, het kan een A- of B-merk zijn.

B-merken hebben vaak wat meer comptabiliteitsproblemen dan A-merken.

Er zijn ‘grofweg gezegd, A-merken, de bekende merken dus en B-merken , zoals Wibra, Action, Kruidvat, Amazon enz.

Als het inderdaad een B-merk is kun je het misschien nog terugbrengen in originele verpakking met overlegging van de factuur en misschien voor een betere kwaliteit gaan.

 

 

Hallo Jan, Dahua is een van oorsprong professionele beveiligscamera fabrikant. Sinds enkele jaren richten zij zich ook op de deurbellen, dus particulieren sector. Aangezien de DB10 goede recensies heeft met hogere kwaliteitseisen heb ik voor de DB10 gekozen. Bijvoorbeeld Ring is niets anders dan een tostirooster van Princess, dus plak je merk erop en het is een Ring. En Ring is niet voor niets zo prijzig. Marketing en dus niet perse kwaliteit! 

Als je alleen kijkt naar de deurbellen problemen hier op 't forum, lijkt 't bij veel gevallen ook te liggen aan de V10. Dus daarom zoek ik voorlopig verder. 


Weet je zeker dat die deurbel actief is? Brand er een lampje op? Heeft u hem al eens gereset? Of zitten er batterijen in die leeg zijn?

 

Hallo Nick, uiteraard alles van wat je zegt 😜


Hoi Dave, welkom! In de basis moet dit natuurlijk gewoon werken. Ik begrijp uit je berichten dat de app op de telefoon wel de verbinding maakt met de deurbel, maar dat er geen internetverbinding is. De telefoon zit op dat moment op een hotspot geef je aan. Dan zal je waarschijnlijk nog port forwards moeten instellen in de Experia Box om op die manier vanaf een externe verbinding contact te kunnen maken met de camera.


Hoi Erik, dat is nuttige info!

Port forwarding heb ik inderdaad gezien in de V10, maar wat moet ik daar invullen en hoe? Ik dacht namelijk dat 't automatisch door de V10 of Hotspot gedaan zou worden. Dat zegt ook de fabrikant van de deurbel. 

Inmiddels heb ik 't ook getest met m'n tablet en daar kwam ik verder mee. Daar blijft het nu hangen in de laatste fase om de deurbel te verbinden met de imou cloud. Uiteindelijk na 2 minuten een disconnect.

Zoals gezegd, ook de fabrikant heeft 't geprobeerd maar zij blijven zeggen (Google gebrekkige vertaling) dat het automatisch moet gaan en dat er dan inderdaad handmatig in de V10 ingesteld moet worden. 


Heb je van hen uit wel informatie gekregen over welke poorten en welk protocol die deurbel gebruikt? 

 

In de V10 stel je dit dan vervolgens zo in:

  • ga naar Instellingen (bovenin) en dan Port Forwarding - IPv4 (links)
  • Ga helemaal naar onderen naar Application Configuration en maak een nieuw item aan
  • Kies het juiste protocol en vul de poortnummers in (alle vakjes hetzelfde nummer), bevestig met toepassen
    • Wat poortnummers betreft, over het algemeen maak je per poortnummer een item aan, dus als de fabrikant meerdere nummers heeft doorgegeven, maak meerdere items aan
  • Ga vervolgens terug naar boven naar de sectie Poort Forwarding - IPv4 en kies daar voor nieuw item
  • Modus is IP-adres, de LAN Host is het interne IP-adres van je deurbel, kies dan de app-groep en selecteer in het keuzemenu het item wat je net onderaan hebt aangemaakt

Nee helaas geen info. 

Kan ik in de V10 achter de poorten & protocol info komen zodra de deurbel een hotspot verbinding heeft gemaakt? Of op een andere manier? 


Helaas niet, als er specifieke poorten gebruikt moeten worden is iets dat de fabrikant in hun app/product inbouwt. Dus moeten zij je dan ook kunnen vertellen welke dat zijn. Zelfde geldt in principe voor het protocol, maar daar valt nog een gok op te maken dat het waarschijnlijk TCP zal zijn, of TCP/UDP.


Beste, 

Al dagen probeer ik de Imou DB10 deurbel aan te sluiten op de V10. De fabrikant is Dahua en naast Imou is ook Lechange een merk dat het model DB10 op de markt heeft gebracht.

Via de app (imou life) moet de deurbel toegevoegd worden. Helaas komt het niet zover, want nadat ik een wachtwoord heb aangemaakt wordt het netwerk afgezocht naar de deurbel, maar na een time-out van ca. 2 minuten komt de melding dat het mislukt is. Via de app zie je stap voor stap wat je moet doen en je ziet dus ook dat de hotspot echt aangaat, want op dat moment heeft de smartphone verbinding met de deurbel. Tenminste, dat geeft het icoontje op de smartphone aan en in netwerken heeft 't inderdaad een uitstekende verbinding, maar tussenhaakjes staat: geen toegang tot internet. Dit komt denk ik omdat het een Hotspot verbinding is. En toch mislukt het iedere keer en geeft de app uiteindelijk weer de melding dat ik 't opnieuw moet proberen. 

Inmiddels ten einde raad nadat ik 't minstens 30x geprobeerd heb. Ook 2x de kpn helpdesk gebeld.. voor de zekerheid 5g uit.. pal naast de V10.. de V10 en de deurbel gereset.. de app meerdere keren geïnstalleerd.. 

Ik las zelfs ergens dat de APN van m'n mobiele provider in "fastinternet" veranderd moest worden. Dat bleek mijn vergissing, want dat werkt als KPN je mobiele provider is en dat is bij mij T-mobile. Bij mij werkte niets meer. 

 

Kortom, ik heb veel gezocht naar oplossingen maar nog niets kunnen vinden. Hier op 't forum verbaast het me trouwens dat er zeveel problemen zijn met de diverse deurbellen in samenhang met de V10. 

Daarom.. Wie heeft de sleutel voor eindelijk succes? 

 

Groet, 

Dave 

Hallo Dave, 

Lees net je perikelen omtrent deurbel Imou . Ik heb hem inmiddels ook al enkele maanden. en heb precies hetzelfde probleem. Veel geprobeerd. kom er niet uit.

Snap ook niet goed wat KPN medewerker bedoelt. lijkt me erg ingewikkeld.