Beste,
Al dagen probeer ik de Imou DB10 deurbel aan te sluiten op de V10. De fabrikant is Dahua en naast Imou is ook Lechange een merk dat het model DB10 op de markt heeft gebracht.
Via de app (imou life) moet de deurbel toegevoegd worden. Helaas komt het niet zover, want nadat ik een wachtwoord heb aangemaakt wordt het netwerk afgezocht naar de deurbel, maar na een time-out van ca. 2 minuten komt de melding dat het mislukt is. Via de app zie je stap voor stap wat je moet doen en je ziet dus ook dat de hotspot echt aangaat, want op dat moment heeft de smartphone verbinding met de deurbel. Tenminste, dat geeft het icoontje op de smartphone aan en in netwerken heeft 't inderdaad een uitstekende verbinding, maar tussenhaakjes staat: geen toegang tot internet. Dit komt denk ik omdat het een Hotspot verbinding is. En toch mislukt het iedere keer en geeft de app uiteindelijk weer de melding dat ik 't opnieuw moet proberen.
Inmiddels ten einde raad nadat ik 't minstens 30x geprobeerd heb. Ook 2x de kpn helpdesk gebeld.. voor de zekerheid 5g uit.. pal naast de V10.. de V10 en de deurbel gereset.. de app meerdere keren geïnstalleerd..
Ik las zelfs ergens dat de APN van m'n mobiele provider in "fastinternet" veranderd moest worden. Dat bleek mijn vergissing, want dat werkt als KPN je mobiele provider is en dat is bij mij T-mobile. Bij mij werkte niets meer.
Kortom, ik heb veel gezocht naar oplossingen maar nog niets kunnen vinden. Hier op 't forum verbaast het me trouwens dat er zeveel problemen zijn met de diverse deurbellen in samenhang met de V10.
Daarom.. Wie heeft de sleutel voor eindelijk succes?
Groet,
Dave