Skip to main content

Er zijn verschillende draadloze verbindingsset welke kan ik het beste aanschaffen

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid​​

Hallo @Angela153,
In de praktijk is maar één soort een dat is de DVS1200. De andere series zijn allemaal nog wel in ondersteuning maar worden niet meer verkocht.
Je hebt bij aanschaf er altijd minimaal 2 nodig, eentje blijft altijd achter bij het modem. (Dus 2 tv's hebben 3 DVS modules nodig) en je kan maximaal 3 dvs modules koppelen. 
Houd er rekening mee dat een DVS wel sneller stoort dan een vaste bekabelde verbinding. Daarom raad KPN altijd aan om te kijken of toch bedraad niet een betere oplossing is.


Bedankt voor je antwoord maar dan nog een vraag. Wij kijken beneden gewoon televisie met de experiabox  daar gaat dan straks 1 dvs in en bij mijn dochter boven gaat er 1 in het stopcontact voor haar televisie dat zou dan toch genoeg zijn


Hallo @Angela153,

Als er beneden bij de televisie en boven bij jouw dochters tv eentje komt, heb je dus 3 DVS modules nodig. Want er moet altijd één dvs in de meterkast aan de experia box hangen. Als de TV beneden al bedraad verbonden is en alleen de slaapkamer van je dochter een DVS krijgt, dien je er 2 aan te schaffen. 

Kleine aanvulling :
De Experia box is het witte modem in de meterkast 
De TV ontvanger is het zwarte kastje bij de tv. 


Oke nu heeft mijn dochter een PlayStation en als ze bijvoorbeeld op fortnite zit valt de verbinding weg maar dat blijft dan begrijp ik


Dag @Angela153 
Je mag een DVS alleen gebruiken in combinatie met of alleen TV's of alleen voor computers of Playstations.  Voor problemen met WiFi kun je het beste kijken naar SuperWiFi punten.
Je kan dus wel bijvoorbeeld 2 DVS modules kopen voor aan de experia box en voor de playstation.
Je kan ook is kijken met de KPN Wifi Manager (Zit in de KPN Thuis App) of de playstation eventueel op wifi kan met de nodige optimalisatie. 

Meer informatie :
SuperWiFi
KPN DVS 


Oke super ik ben een stuk wijzer geworden


Hallo @Angela153,

Fijn om te horen. Mocht je nog vragen hebben of advies nodig hebben, schroom dan niet om je vraag te stellen 🙂.

_

Chris


Hi @Angela153, ik zie dat @ChrisWissink je al helemaal op weg heeft geholpen :slight_smile:

Heb je nog aanvullende vragen of is alles helemaal duidelijk?


@Maja_  Chris heeft me goed geholpen met zijn antwoorden dus het is me helemaal duidelijk geworden


Ah helemaal super!:smiley:

Dan sluit ik hierbij dit topic :slight_smile: