Skip to main content

Ik zit sinds kort bij KPN en heb een KPN box 12 gekregen. Ik heb een NAS met een aantal services en een PC waar een aantal poorten voor open gezet moeten worden.

 

Ik heb de IP adressen van NAS en PC gereserveerd en de port forwards zo gemaakt:

Alleen geen van deze forwards functioneren. Heeft iemand een suggestie wat te doen?

Ik heb eventueel een Cisco modem/router welke ik achter de KPN box kan zetten, maar dat doe ik liever i.v.m. extra stroomverbruik niet.

Ik heb ondertussen de tweede (Cisco RV132W) router achter de KPN Box 12 gezet. Als ik in het KPN modem dan een port forward naar de Cisco router en deze weer naar een apparaat dat op deze router is aangesloten dan is de poort ook daadwerkelijk open.

Het is geen Windows Firewall issue op mijn PC. Bij inbound rules staan zowel voor private als public network voor TCP en UDP alle poorten open voor de bewuste app. En tevens treed het probleem op met alle poorten die naar mijn NAS zijn geforward en was bovendien het met het modem van mijn vorige provider ook nooit een probleem.

De WAN poort van mijn Cisco router is echter maar 100 Mbit en op deze manier in twee routers port forwards maken is een beetje omslachtig, dus ik wil eigenlijk die tweede router niet blijven gebruiken.

Elke suggestie om dit probleem op te lossen is daarom nog steeds welkom.


@shiftshaper Welkom op het forum. 

Goed dat je je vraag hier stelt, al durf ik niet direct een antwoord te geven omdat mijn kennis op het gebied van Port forwarding tekort schiet. 

Wel is er al een topic over gemaakt. Wellicht dat je daar al iets aan hebt? 

 


Dat topic had ik al bekeken. Ondertussen ben ik er achter gekomen dat de port forwards soms werken, maar soms ook niet.  Er lijkt geen peil op te trekken wanneer. Ik tast nog steeds in het duister waarom. 


@shiftshaper 

Als je op je NAS en PC geen IP filtering hebt toegepast dan zou je even met GRC Shields Up

kunnen checken of de poorten op de modem vanuit internet gezien wel open staan.

URL van GRC Shields Up is: https://www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2

Aangezien jou poorten niet in de standaard/common range liggen moet je handmatig een range of IP op geven om te scannen.


Dat topic had ik al bekeken. Ondertussen ben ik er achter gekomen dat de port forwards soms werken, maar soms ook niet.  Er lijkt geen peil op te trekken wanneer. Ik tast nog steeds in het duister waarom. 

Dit kan eventueel duiden op een instabiele switch poort.

Je zou op een andere poort kunnen proberen. Mocht dat ook niet helpen dan, indien mogelijk, met een andere switch.

Als het een managed switch dan de poort config even resetten naar default en dan testen.

Indien je met VLANs werkt dan controleren of de poorten die gebruikt op de juiste VLAN staan ingesteld