Skip to main content

Ik ben sinds een klein jaar klant van Oxxio (met een 8-cijferig klantnummer).

Per 1-6-2021 is mijn abonnement overgegaan op KPN.

Op de Oxxio-website las ik dat er geen sprake is van een nieuw jaarcontract. Dat vind ik wel zo netjes.

Mijn huisautomaat is aan het net aangesloten via een S0-bus, achter een Fritz!Box 7590. De PBX heeft geen analoge netlijnaansluiting.
Internet en (KPN) IPTV werken feilloos met de Fritz!Box. Voor telefonie heb ik SIP-accounts bij CheapConnect (inkomend) en bij FreeVoipDeal (uitgaand) moeten aanmaken, want Oxxio weigerde consequent me de inloggegevens van mijn SIP-account ter beschikking te stellen, met als argument dat zij die niet hadden. (Dat lijkt me BS.)

Ik weet dat KPN wèl de voorwaarden van de ACM volgt en desgewenst de SIP-inloggegevens aan de klant ter beschikking stelt.

Hoe kom ik aan de inloggegevens van het telefoonnummer, waarvoor ik maandelijks betaal, maar dat ik nog nooit heb kunnen gebruiken?
Alvast bedankt!

Ik weet dat KPN wèl de voorwaarden van de ACM volgt en desgewenst de SIP-inloggegevens aan de klant ter beschikking stelt.

De ACM heeft geen voorwaarden dat de SIP gegevens beschikbaar gesteld moeten worden.

KPN doet dat gelukkig wel en je kunt het wachtwoord instellen via https://kpn.com/sip,


De ACM heeft geen voorwaarden dat de SIP gegevens beschikbaar gesteld mowten worden.

Nee, niet direct. Maar is dat niet een logische combinatie met de vrije keuze van een modem?


De ACM heeft geen voorwaarden dat de SIP gegevens beschikbaar gesteld mowten worden.

Nee, niet direct. Maar is dat niet een logische combinatie met de vrije keuze van een modem?

Zeker, maar ook de vrije modemkeuze is nog altijd niet van kracht. Gelukkig ondersteunt KPN die sinds maart 2020 al wel maar de laatste horde, de beleidsregel netwerkaansluitpunt, is nog altijd niet definitief.