Skip to main content

Beste, 

Onze ExperiaBox kom ik niet meer op ingelogd. 

Het volgende is gebeurd:

Gisteren een google nest gehaald, daarbij moet de  AP poort ingeschakeld worden, per ongeluk de communicatie van de wifi uitgeschakeld, experiabox gereset, wifi weer online maar vanaf dat moment kan ik niet meer inloggen als administrator op de box. 

Terug gezet naar fabrieks instellingen met behulp van de klanten service, maar dan kunnen we nog steeds niet inloggen op de box met het oude admin wachtwoord ( tevens werkt het eigen aangepaste admin wachtwoord ook niet ). De melding die op komt: Commication error with the gateway. 

 

Hoe kunnen we dit oplossen ?

Ik hoor het graag. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Danny

Houd u de resetknop bij resetten zeker wel zo ongeveer 15 seconden vast? 


Beste Nick,

 

Dankje voor de reactie, 

 

Yep, heb dit getimed, 20 sec. 


Voor de duidelijkheid, u probeert nu op de KPN Box in te loggen? 

Kunt u dat misschien eens proberen vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop? 


Al onze apparaten hebben geen internet aansluiting, MAC, Chromebook en normale lenovo laptop. Kan dit ook via de Xbox?

 

Dit klopt!


Al onze apparaten hebben geen internet aansluiting, MAC, Chromebook en normale lenovo laptop.

Dan deze aanschaffen:

https://m.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943

Geen apparaat in huis met utp poort kan echt niet. Dan ben je vleugellam. Ik vroeg me ook al af waarom je de box überhaupt gereset hebt. WiFi uit? Nou en, dan zet je dat toch weer aan? Via een kabel uiteraard, dat lijkt me logisch. 

Kan dit ook via de Xbox?

Weet ik niet. Misschien...


Dit was niet het probleem, het modem heeft de Wifi radio signalen geblokeert en hebben deze kunnen terug zetten hierna is er geen inlog meer mogelijk met de box. Ook al geprrobeert met de kabel met de laptop van de buren!

 


Ook al is mijn modem bekabeld kan ik er niet in met geen enkel wachtwoord.


U krijgt steeds "Commication error with the gateway"?


Hallo @Db92, welkom op ons forum! Ik zie dat je al aardig op weg bent geholpen door @Nick83, fijn. Als je naar http://192.168.2.254 gaat, kan je dan wel inloggen? Of als je de Google Nest er tijdelijk tussenuit haalt, lukt het dan?


Hallo @Db92, welkom op ons forum! Ik zie dat je al aardig op weg bent geholpen door @Nick83, fijn. Als je naar http://192.168.2.254 gaat, kan je dan wel inloggen? Of als je de Google Nest er tijdelijk tussenuit haalt, lukt het dan?

Lijkt me dat je die nest in ieder geval eerst ff aan de kant legt, en eerst zorgt dat je de KPN Box weer onder controle krijgt.


We hebben het op kunnen lossen, inmiddels werkt het weer door een andere modem te gebruiken, nu werkt alles weer. In ieder geval gaat de modem van kpn eruit.


Fijn om te lezen dat je het op een andere manier op hebt kunnen lossen, @Db92. Mocht ik je nog ergens anders mee kunnen helpen, dan hoor ik het natuurlijk graag. We helpen je graag verder. :blush: