Skip to main content

Ik ben al 3 maanden bezig , 7 telefoontje KPN en geen enkele ondersteuning KPN om in te loggen in versterker. 

Heb é'’en keer iemand aan de lijn  gehad die zei dat je per versterker kanaal kon instellen; maa rja dan moet je eerste erin kunnen komen. Het log in scherm met admin en webpassword heb ik al 4 keer ingevoerd maar blijft weigeren. 

zit op : http://192.168.2.14/  en http://192.168.2.150/ 

Maar hoe weet je nou welk webkey voor welk adres is,  ; het is trouwens wel zo als ik die 150 invoer dat deze meteen naar 14 springt? 

Wie kan hier duidelijkheid geven en waarom is er bij KPN klantenservice niemand die hier een antwoord heeft, mijn laatste hoop is dit forum.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

welke versterker heb je? de witte vierkant?


Kun je hier iets mee 

 

 


2 van die zwarte kastjes


Nou een beetje haha. ik denk dat het de zwarte vierkante is. klopt dat? Maar waarom wil je naar een ander kanaal?


ok duidelijk. en die zijn met een kabel aangesloten op de experiabox? welk type experiabox? en waar heb je de versterkers staan?


alles van de KPN en heb experiabox v10 ; het id hier op een af van 0,3 bit /s tot 80Mb. 

Het is hopeloos en wil per ruimte of vleugel kanaal kunnen aanpassen

 


en ze zijn met een kabel aangsloten op de xperiabox? En als het goed is is het lampje wifi uit op de experiabox?


klopt met kabel en modem geen wifi

 


Dan is dat in ieder geval goed. Ik ga hulp inroepen van iemand die echt alles hier van weet. Ik kan niet beloven dat hij meteen reageert maar hij is hier heel regelmatig. @Nick83 ik heb je hulp,weer, nodig!


Heb é'’en keer iemand aan de lijn  gehad die zei dat je per versterker kanaal kon instellen;

Dat kan niet, instellen per versterker. Maar goed, inloggen zou wel moeten lukken.

maa rja dan moet je eerste erin kunnen komen. Het log in scherm met admin en webpassword heb ik al 4 keer ingevoerd maar blijft weigeren. 

zit op : http://192.168.2.14/  en http://192.168.2.150/ 

Maar hoe weet je nou welk webkey voor welk adres is,  ; het is trouwens wel zo als ik die 150 invoer dat deze meteen naar 14 springt? 

Ja dat klopt. ze werken samen, het is 1 systeem. Als je er meerdere hebt, dan is er 1 "het baasje", of de "primairy". Als je probeert in te loggen op de andere, dan sturen die je door naar de primairy. 

Wie kan hier duidelijkheid geven en waarom is er bij KPN klantenservice niemand die hier een antwoord heeft, mijn laatste hoop is dit forum.

 


Kun je hier iets mee 

 

 

Je moet het "Web password" gebruiken om in te loggen. Op elke versterker staat een ander password. Dus beide proberen. Aangezien je niet weet wie de primairy is. Sowieso kan dat ook wisselen. Het kan zomaar zo zijn dat eerst de ene de primairy is, maar als je ze van de stroom afhaalt en weer opnieuw aansluit, dan dan de andere de primairy is. Het password blijft echter wel hetzelfde.


heb ze alle 2 al diverse keren geprobeerd . Ook met dat > teken. Kom er niet in? Vervelende dat ik ook niet het wachtwoord zichtbaar kan krijgen om te checken..


Je kunt het wachtwoord even intikken in een tekstverwerker of kladblok ofzo. Om te zien wat je typt.

 


vanochtend  met en zonder versterker niet meer dan 1 Mb. Uiteindelijk na reset zonder versterker van modem,  div KPN service tools weer beetje signaal. Uiteindelijk de versterkers aangezet en kon ik inderdaad inloggen, want met dezelfde tekst te kopieren lukte dat vanochtend niet. Maar na reset heb ik eindelijk een beeld gekregen. zie hieronder. 

KPN laat je  nog steeds in de steek- en hulp krijg je niet...Bedankt. 

 


Mooi overzicht. Bij instellingen kun je het kanaal aanpassen. Hoe is nu het wifi bereik?

Heeft u glasvezel of een DSL verbinding? 


nou zat net in woonkamer en van 1 Mb naar 17 ,  nu andere kant in huis en terug naar 1,6 terwijl ik 1 m van versterker af zit. Hopeloos want had dus kanaal wissel hard uitgevoerd maar het lijkt er dus op dat het kanaal voor 2 versterkers tegelijk wordt ingesteld. Betaal voor 100Mbps maar ben al blij met 25..en niet met 1.6

 

 


het lijkt erop dat je kanaal alleen in primary kunt wijzigen en dus op andere versterker gelijk is, terwijl je juist daar weer andere interferentie hebt en dat zou willen wijzigen. Als je kanaal auto zet welke versterker kiest dan en wordt er gekeken welk kanaal nu het beste is voor primary of seceondary?


Dag @Ruig. Van harte welkom hier. Ik zie dat @Joep1965 en @Nick83 je al flink op weg hebben geholpen. :thumbsup_tone2: Als ik het goed begrijp spelen er een aantal dingen. Het is inmiddels, na het resetten van je Experia Box, gelukt om in te loggen in de webinterface van de Experia WiFi. Dat is fijn. Zoals @Nick83 eerder al heeft uitgelegd is het niet mogelijk om per Experia WiFi een ander kanaal in te stellen. Als je het kanaal aanpast in de instellingen, pas je dit aan voor alle versterkers. Ondanks dat het verschillende zenders zijn, is het wel hetzelfde netwerk. Dat ze op hetzelfde kanaal uitzenden is daarom dus geen probleem. Als er ook andere netwerken op hetzelfde of aangrenzende kanaal uitzenden kan dat daarentegen wel effect hebben op jouw netwerk.

Verder zie ik dat de resultaten uit de speedtest beneden peil zijn. Ik lees dat je een pakketsnelheid hebt van 100Mbit/s. Dan zijn deze resultaten niet om over naar huis te schrijven. Is de snelheid bekabeld wel in orde? Wil je eens een speedtest doen via zowel WiFi als de bekabelde verbinding op een laptop/PC? Schakel andere apparaten die internet gebruiken uit. Wil je de resultaten hier vervolgens delen? Als het echt een WiFi issue is, lees dan ook het topic met oplossingen voor trage en wegvallende WiFi eens door.


Heb inmiddels een Gigabit Ethernet adapter  gekocht om bij problemen ook bekabeld te kunnen werken. Heb nog niet getest maar vorige week had ik weer paar keer super resultaat. het is alleen niet constant goed- bekabeld zal het altijd in orde zijn. Maar waarom die enorme  schommelingen nu tussen de 15-95 .en hoe kan dit constanter worden. Kunnen jullie niet bij buren kanalen afstemmen via KPN router..

Trouwens ik  ben in huis de enige gebruiker dus het is niet omdat iemand een film aan het downloaden is wat het resultaat beinvloed; het zijn vaak alleen maar netwerken van buren vermoed ik (en woon nog vrijstaand)


Hallo @Ruig. Fijn dat je met die adapter zo'n verbetering merkt. Ik lees dat je verbinding bekabeld wel stabiel is, maar je via WiFi nog steeds schommelingen in de snelheid merkt. Het verschil tussen 15Mbit/s en 95Mbit/s is wel erg groot. Heb je al naar het topic met oplossingen voor trage en wegvallende WiFi gekeken? Hier wordt ook in uitgelegd hoe je met de WiFi Analyzer app (Android) of bijvoorbeeld inSSIDer kun je zien hoe druk het is, en welke kanalen je het beste kan kiezen. Wil je ook de WiFi Manager eens doorlopen? Ik lees graag wat daar uit komt. 


Probeer de WiFi punten zodanig te plaatsen dat er binnen een straal van een meter of 2 geen andere electronica aanwezig is.


het lijkt er toch op dat er maar slecht gelezen wordt op dit forum. Alle sites heb ik gelezen en gedaan. alles geprobeerd soms is het het top en nu ben ik 5 min  bezig geweest om uberhaupt in te loggen. Download en verbinding is slecht terwijl wifi optimaal wordt aangegeven. Alles weer herstart en niets beter. Kanaal is optimaal geeft analyzer aan. Ik vraag me af zonder dat ik iets doe het kan vanavond gewoon weer download 80 Mbps zijn op dezelfde plaats; ik vraag me dan echt af hebben we dan niet een leverancier die zwaar in gebreke blijft- want dat is het enige die de voeding en de apparatuur levert en waar ik aan betaal. Maar schijnbaar hebben zij  gewoon de macht om het erbij te laten in corona tijd. Ik vind dit schandelijk en vraag me af of ik hier niet een consumenten programma aan moet zetten. Bij webshop kun je product terugsturen hier krijg je 3 maanden dezelfde adviezen wat geen constant goede oplossing biedt.

 


tja ,  een keer pc herstart- en 15 min later ? Tja aan wie ligt het nou? 

 


en 7 min later is het dit ? schommelt tussen 0.5 -107 vind ik niet normaal !

 


Hallo @Ruig. Er wordt zeker wel gelezen, maar als je aangeeft dat je al die stappen al eens doorlopen hebt, heb ik nog geen helder beeld van wat er wel/niet is geprobeerd. Vandaar dat ik je die vragen stel en dan kan het soms zo zijn dat er sprake is van herhaling.

De resultaten bovenstaand zijn inderdaad niet goed. De snelheid fluctueert wel onwijs en dat is niet de bedoeling. Ik mis nog wel een bekabelde speedtest. Het is wel van belang om te controleren of de snelheid bekabeld stabiel is. Wil je eens een speedtest doen via de bekabelde verbinding op een laptop/PC? En heb je de WiFi-snelheid ook al eens op een ander apparaat gemeten? Schakel andere apparaten die internet gebruiken uit. Dit laatste is van belang voor een betrouwbaarder resultaat.

Verder ben ik benieuwd hoeveel en wat voor apparaten er nog meer zijn aangesloten in je netwerk. En ervaar je op alle apparaten deze problemen? Als het op 1 apparaat speelt zou het kunnen dat dit aan het switchen is tussen de beide Experia WiFi's en de snelheid daardoor dropt, omdat één dan verder weg zal staan.


Reageer