Skip to main content
Antwoord

Instabiele wifiverbinding met SuperWifi's en draadloze adapters

• May 8, 2025
  • 8 reacties
  • 85 keer bekeken

Ik heb een nieuwe router, 2 super wifi punten, Op elke verdieping staat er 1, maar de verbinding is zeer instabiel. Valt steeds weg. Router hangt in Meterkast, en de Super Wifi punten staan in redelijk rechte lijn boven elkaar. Met Wifi analyzer zie ik steeds de snelheid/frequentie droppen van 100 % naar 60 % en weer terug, erg lastig als ik 100% vanuit huis dien te werken. Dit is de 3e x dit jaar.. Volledige reset van alle Punten en Router meervoudig uitgevoerd geen resultaat, de verbdining blijft gewoon steeds droppen. Heb zelfs dmv Ethernet over 220v adapters direct aangesloten aan TV kastje (Wifi KPN APP vanaf dag 1 zeer onstabiel op TV)  en beide Super Wifi punten werkte tot heden prima. Echter waarom valt dan ineens de verbdining weg of wordt zeer instabiel en moet ik de adapters en de wifi punten weer een half uur aansluiten aan de router en alle Wifi apparaten weer opnieuw toevoegen. (Verlichting/ Thermostaat etc). Erg vervelend gedrag dit.. Iemand een oplossing die beter werkt?.

Beste antwoord door kbraunius

Hallo, inmiddels is er n KPN monteur geweest. Bleek dat zowel de modem/router alsmede de super Wifi punten niet goed werkten dankzij laatste firmware update.. Alles is door monteur vervangen. Monteur vond ook nog oplossing door via oude coax aansluitingen de super wifi punt op eerste etage en tv kastje in de woonkamer bekabeld (met cat7 kabels trekken) aan te sluiten.. Nu super stabiel, en ook de Wifi is op andere Wifi point op zolder (zonder kabel) nu super stabiel.. Geen DVS adapeters er meer tussen.. bedankt voor t mee denken.. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

• May 8, 2025

Ja kabels laten aanleggen, wees niet bang dat het niet lukt, installatiebedrijven kunnen dit meestal zeer gekwiekst en redelijk onzichtbaar. 

Zomaar een link van Internet, ik heb geen enkele ervaring met dit bedrijf. 

https://www.elektricienoffertes.nl/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=122851346&utm_content=155950178298&utm_term=netwerkaansluiting%20maken&sky_cm=ga_c_122851346_ag_155950178298_kw_kwd-695894550898_mi__pi__ppi_&gad_source=1&gad_campaignid=122851346&gclid=Cj0KCQjwrPHABhCIARIsAFW2XBNBOABSlHEM3n3qUipqbCfhkgqnLY6Lsh-2Sfq6gsRzZ_IWVLXQoZMaAsBtEALw_wcB

Dan wel voor minstens Cat6A kiezen. (Kpn doet het volgens mij ook gratis nummer, 0800-0402, maar ik weet niet of ze ook kabelgoten leggen).

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 8, 2025

Ik heb een huurhuis, dus gaten boren ed niet te doen. Dus Kabels leggen eigenlijk no go, Duizenden mensen hebben Wifi thuis op meerdere plkken en hebben daarmee geen of nauwelijks problemen dus begrijp niet waarom ik mijn installatie thuis 60 a 70 dagen enigszins probleemloos heb werken en dan ineens een aantal dagen niet, tot ik dan de hele zaak weer volledig handmatig geresset heb.  En dan werkt het weer voor 60/70 dagen in huidige setup.. Dat vindt ik niet normaal.. Heb in huidige setup dus Netwerkkabel van Router naar 4 DVS1200 adapters. 1 netwerkkabel naar adapter in Meterkast. 1 Netwerkkabel naar adapter van TV kastje, en 2 netwerkkabels naar beide adapters waar de superwifi’s op aangesloten zijn. 

• May 8, 2025

DVS 1200 zijn stroomdraad adapters waarmee eindeloos reclame wordt gemaakt dat het om draadloos gaat. Maar je verbinding loopt over je electriciteit net, dus misschien is er wel iets bij jou in de buurt dat het onstabiel maakt. In het verleden waren de berichten in dit forum nog meer dan met Wifi aansluitingen. 

Let wel ik ben geen voorstander van kabel. Alleen zijn de huidige Wifi apparaten nog niet van die kwaliteit dat ze vergelijkbaar zijn met een kabel. Twee deuren achter elkaar dicht kan al van invloed zijn op de verbinding. 

Maar toch raad ik je aan om te proberen zo snel mogelijk van de stroomkabeladapters af te komen. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Hi ​@kbraunius, welkom bij onze community. 

Ik denk graag mee. Mag ik weten welke modem je precies hebt en welke SuperWifi punten? 

Zoals gezegd zijn de DVS adapters niet het meest handige om te gebruiken, maar het kan werken. Wat ik ook lees is dat je ook een televisieontvanger hebt aangesloten op DVS samen met de SuperWifi punten. Werkt het beter als je de televisieontvanger daarvan loskoppelt? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • May 26, 2025

Hallo, inmiddels is er n KPN monteur geweest. Bleek dat zowel de modem/router alsmede de super Wifi punten niet goed werkten dankzij laatste firmware update.. Alles is door monteur vervangen. Monteur vond ook nog oplossing door via oude coax aansluitingen de super wifi punt op eerste etage en tv kastje in de woonkamer bekabeld (met cat7 kabels trekken) aan te sluiten.. Nu super stabiel, en ook de Wifi is op andere Wifi point op zolder (zonder kabel) nu super stabiel.. Geen DVS adapeters er meer tussen.. bedankt voor t mee denken.. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Wat goed om te horen. Voor de andere meelezers, ik vermoed dat dit via een MoCa setje is gedaan. Daarmee gebruik je als het ware de coax kabel om het signaal door te geven. 

Dankjewel voor de terugkoppeling hier.

• May 28, 2025

Wat goed om te horen. Voor de andere meelezers, ik vermoed dat dit via een MoCa setje is gedaan. Daarmee gebruik je als het ware de coax kabel om het signaal door te geven. 

Dankjewel voor de terugkoppeling hier.

Ik denk het niet Alex, volgens mij schrijft ​@kbraunius  dat door gebruik te maken van de kabelgoten van de oude Coax de KN monteur daar Cat 7 kabels in heeft getrokken. Omdat je jouw reply als antwoord hebt gemarkeerd en als je dat zo laat staan, zou je een positieve actie van KPN in een negatieve veranderen. Als het zo is als ik denk, kom jij volgens mij niet zo slim over. Het antwoord van ​@kbraunius markeren als antwoord komt volgens mij beter positief in het voordeel van KPN over. Misschien toch aanpassen en dan mag je mijn reply gewoon verwijderen wat mij betreft. Dat je iets verkeerd leest kan iedereen gebeuren overigens. 

Erwin van KPN
Moderator

Ja, dat was inderdaad niet het juiste best answer, ​@dommeke . Ik pas het even aan.Â