Skip to main content

Ik ben gister verhuisd en krijg op mijn nieuwe adres wifi en internet niet geïnstalleerd.  Vrijdag 3 juli (!!!!) kan er pas een monteur langskomen.

Nu ben ik benieuwd of er iemand omgeving Duiven is die mij (vrij) acuut uit de brand kan helpen. Kan zijn dat er kabels o.i.d. nodig zijn, maar dat kan vast wel geregeld worden.

Graag contact  Marco

Heb je wel een berichtje gehad dat de verbinding is opgeleverd? Overigens kan je beter je telefoonnummer weghalen. De hele wereld kan dit zien. 


Hoi joep, 

Telefoonnummer weggehaald, dank je. Ja, ik heb bericht dat ze het hebben overgezet naar ander adres. Maar ik moet ergens verbinding maken met telefoonlijn of andere lijn, maar ik heb zoveel draden in huis dat ik niet weet hoe of wat. 

Ik had alleen verwacht dat ze me sneller zouden helpen, ben al 13 jaar klant...


Dag @marco7180! Welkom op ons Forum! Bedankt voor je bericht. Zo te lezen was het de bedoeling dat je het pakket zelf zou aansluiten in eerste instantie. 
Onze monteurs worden na lange tijd weer ‘meer’ ingezet en hebben het nu enorm druk. Helaas resulteert dit is een lange wachttijd voor klanten. 
Meestal bevindt het aansluitpunt zich in de meterkast of woonkamer(oude huizen).  
Als je op de koperlijn wordt aangesloten, ziet het aansluitpunt er vaak uit zoals op de foto hieronder. 

 

Glasvezelkastjes zien er uit als op de foto hieronder. Dit kastje wil nog wel eens zwart zijn of een gekleurde kap hebben. 


Ik wil graag even met je meekijken, zodat ik je en indicatie kan geven waar je naar op zoek moet gaan om het modem aan te sluiten. 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan vertel ik je waar je op wordt aangesloten en hoe het aansluitpunt eruit zou moeten zien. 

Als je twijfelt of je het aansluitpunt gevonden hebt, dan kun je altijd een foto maken en die hier plaatsen! :grinning:

 


Hoi Lisa, profiel ingevuld. We hadden een aansluiting via telefoon, maar in nieuwe huis krijg ik de kabels niet gestript. Ik had al de installatie van jullie gekeken, maar herken alleen de telefoonaansluiting, maar die krijg ik niet werkend, haha


Kunt u een foto maken van wat u nu heeft? Kabels strippen? Welke kabels wilt u strippen?


 


Met die onderste foto ben je op de goede weg. Is er een mogelijkheid om in dat kastje wat bovenop die grijze kabelgoot zit een stekkertje te plaatsen?


Het beste kunt u de Experiabox in de meterkast plaatsen. Op de onderste foto dus. 

Van die 3 kastjes kunt u het kastje rechtsonder losschroeven en weg ... leggen. Op het bovenste vierkante kastje sluit u de Experiabox aan. Die zwarte kabel eruit. En de meegeleverde kabel met grijze stekkertjes erin. Andere eind in de DSL poort van de Experiabox. Stekker in het stopcontact en gaan met die banaan.


Zie ik het nou zo slecht @Nick83 ik kreeg de indruk dat uit het aansluitkastje een loshangend kabeltje kwam. Het zal aan mij liggen. 


Bedankt voor je hulp, maar welke grijze stekkertjes? Die in de kast hangen? En welke poort? Ik had kpn en heb het meegenomen van oude adres.


Nope, werkt niet, geen internet


Heb je idee dat dat doosje waar nu je modem in zit verbonden is met het kastje op die grijze kabelgoot? Of zit er iets waar je een stekkertje in kan doen?


Kan @Lisa of andere KPN medewerker even bevestigen dat de aansluiting van @marco7180 echt klaar is om de de Experiabox aan te sluiten?


Nope, werkt niet, geen internet

Zo'n platte kabel is eigenlijk niet zo geschikt voor DSL signaal. Rond is beter. En korter is ook beter. Maar goed, ik denk niet dat die kabel er verantwoordelijk voor is dat het nu niet werkt. Het zou wel moeten werken denk ik.


Ik heb het idee dat er te weinig kabels inzitten. Maar als ik er verstand van had gehad, had ik hier niet om hulp gevraagd:joy:


Bedankt voor je gegevens @marco7180! Ja, de lijn was actief. maar omdat er nu een monteur ingepland staat kan alleen de monteur de lijn opleveren. De opleverdatum is verplaatst van 26 juni naar 3 juli. 
Ik kan de monteur annuleren, maar als het vervolgens niet werkt, kan het maar zo zijn dat de eerstvolgende monteur nog weer later ingepland kan worden. Ik had niet door dat er al een monteur was ingepland. Mijn collega had deze consequentie er bij moeten vermelden! 


Daar was ik al bang voor. Als er een monteur ingepland word kan je zelf niets meer.


Serieus? Wat een raar gedoe! Iets uitzetten om vervolgens een monteur alleen te kunnen laten maken. Zo wordt je dus altijd op kosten gejaagd en misschien helemaal voor niks. Er werd ook videoland afgeschreven, kunnen ze momenteel niet terugdraaien "omdat er al een order loopt" (lees verhuizing/monteur ingepland). Ik vind het een aparte manier van zaken doen. Ik snap best dat het druk is, maar week wachten is lang. Nu afzeggen en hopen dat de lijn het doet, met pech dat hij het niet doet en je nog langer moet wachten op een monteur is ook geen optie. Baal van deze situatie. 


Hallo @marco7180 , ik zie in de meterkast ook nog een ‘ouderwetse’ splitter zitten voor een analoge telefoon en een modem-aansluiting, die moet er ook tussenuit.

 


Welke zijn dat?:thinking:


Welke zijn dat?:thinking:

Hallo @marco7180 , dat kastje rechtsonder op de foto:

Dat kastje rechtsonder op de foto, is volgens mij ook niet meer aangesloten. Dat zwarte kabeltje dat uit het bovenste kastje komt moet nu aangesloten worden op de DSL-aansluiting van het modem


Helaas wel @marco7180. Ik had het ook graag anders gezien in deze situatie. Ik zie dat de 100GB ook al geactiveerd is op één van de mobiele abonnementen, dus hier kan ik ook niet meer mee shinen. Helaas is dit wat het is.:drooling_face:
Als alles ‘goed’ is aangesloten door de monteur en alles werkt, geef het dan hier even aan. Ik zorg ervoor dat de onterechte kosten in mindering gebracht worden. 


Het gaat me niet om de gemaakte kosten, het gaat me om het ongemak en het feit dat dit omslachtig gaat. Bovendien moet ik eerder vrij nemen van werk om op tijd thuis te kunnen zijn anders betaal ik voorrijkosten...


Welke zijn dat?:thinking:

Hallo @marco7180 , dat kastje rechtsonder op de foto:

Dat kastje rechtsonder op de foto, is volgens mij ook niet meer aangesloten. Dat zwarte kabeltje dat uit het bovenste kastje komt moet nu aangesloten worden op de DSL-aansluiting van het modem

Heeft ie al verwijderd. 

 


@JanD @Nick83 @Joep1965 bedankt voor jullie hulp, maar blijkbaar kan ik het allemaal niet testen omdat er een monteur langskomt


Reageer