Skip to main content

We hebben 2 superwifi versterkers besteld, die zijn vanmiddag binnengekomen. Het eerste deel van de installatie gaat goed, de versterker die bedraad aan de modem moet blijven blijft groen en de tweede versterker is geconfigureerd met de modem, althans die werd ook blijvend groen en de app gaf ook aan dat het gelukt was. Maar nu ik de tweede versterker ontkoppeld heb en op een andere plek (de plek met de slechte wifi) probeer aan te sluiten (stekker in stopcontact), gaat het lichtje van groen naar paars en geeft de app aan de versterker niet te kunnen vinden. Ik heb het al een paar keer opnieuw geprobeerd en ik snap er niks van. Het is dus niet een oranje of rood licht, het is echt paars. In eerste instantie wordt het licht wel groen, maar gaat dan knipperen en switcht naar paars. Kunnen jullie me helpen?

Dan staat die te ver weg. Dichterbij de bedraad aangesloten SuperWifi houden.

Bedenk je wel ff: de verbinding tussen die 2 SuperWifi's is ook gewoon wifi. Als u hey draadloze exemplaar dus op een plek neerzet waar u met uw mobiel (bijna) geen wifi heeft, dan heeft die SuperWifi dat ook niet.


Hij staat niet ver weg van de andere versterker dus dat zou vreemd zijn, bovendien geeft de handleiding ook aan dat als hij te ver weg staat hij oranje of rood wordt. Maar hij gaat van groen naar paars. Paars betekent blijkbaar dat hij niet geïnstalleerd is, maar het eerste gedeelte van het installatieproces is gewoon normaal verlopen (met de app), daarom vind ik het heel vreemd dat hij later aangeeft dat hij niet geïnstalleerd zou zijn.


Dan resetten (minimaal 15 seconden vasthouden) en opnieuw aansluiten met kabel. Vervolgens even een half uurtje laten staan. Daarna opnieuw los koppelen.


Geprobeerd, maar dit werkt helaas ook niet. In eerste instantie lijkt het proces te werken, toen ze allebei aangesloten waren was het licht constant groen, ik heb ze een uur laten staan. Zodra ik hem loskoppelde en op 3 meter afstand in een ander stopcontact aanzetten veranderde het licht na een tijdje groen flikkeren van groen naar paars en gaf de app aan na het ronde balkje met ‘het superwifi punt is aan het opstarten’ volgemaakt te hebben 'geen superwifi punt gevonden’ te hebben. Is er nog iets anders dat ik kan proberen? Ik vrees dat we de wifiversterkers anders terug moeten sturen, want niets lijkt te helpen.


@Meikebee Welkom hier! Bedankt voor je bericht. Wat gek dat het lampje paars gaat branden na enige tijd. Ik kan er zo geen vinger opleggen waar dit door komt. Als het lampje paars brandt, haal dan de versterker uit het stopcontact en steekt hem na 2 minuten weer terug. Brandt hij dan weer van groen > paars? 
Het resetten van de versterkers, heb je dit bij allebei gedaan? Dit is namelijk wel nodig. 
Laatste vraag, kun je de Versterkers eens omwisselen van plek of heb je dit ook al geprobeerd? 

 


Ja, ook dan brandt hij van groen naar paars. Ik heb ze beiden nogmaals gereset, en van plek omgewisseld, maar niets lijkt te werken. Aan de afstand ligt het echt niet, heb ze namelijk 3 meter uit elkaar staan om zeker te weten dat dit geen factor zou kunnen zijn. Ik ga nu contact opnemen met de klantenservice en kijken of zij nog suggesties hebben, anders stuur ik ze terug.


@Meikebee Dat lijkt me inderdaad een goede oplossing. Laat je het weten als ik nog iets voor je kan betekenen? 


@Meikebee ben je eruit gekomen met een collega? Laat het maar weten als we hier nog iets voor je kunnen betekenen.


Reageer