Skip to main content

Ik wil mijjn tv en soundbar via een switch verbinden met mijn modem.

Wanneer ik de utp kabels aansluit en de tv aanzet ontvang ik de melding dat het kpn+ kastje geen internetverbinding heeft. Wanneer ik de switch er tussenuit haal werkt het kpn+ kastje weer.

Hoe krijg ik mijn switch werkend.

 

Hoi @EK2024. Welkom op het KPN Forum! Heb je IGMP snooping ingeschakeld op jouw switch? In het onderstaande topic vindt je meer informatie over IGMP snooping.

 

 


Het type nummer wat u in de titel noemt, is dat juist? Google kent de "TP link tl sg102E" niet.


Bovenstaand type staat op de switch

Hoe schakel ik IGMP snooping in op vermelde switch


Geen idee, volgens mij bestaat dat typenummer helemaal niet. Ik kan het nergens vinden. Kunt u een foto plaatsen van de switch? Waar ook het typenummer goed op leesbaar is?


 


Dat is dus een SG105E in plaats van een SG102E.

IGMP snooping staat gewoon altijd aan op dit model. Ik denk ook niet dat IGMP snooping überhaupt uw probleem is.

Heeft u al eens een andere kabel geprobeerd? Wat doen de lampjes bij de poorten?


welke van die 2 kabels is de voedende kabel?? de kabel die vanaf het modem komt?


@joey92 brand de powerlamp wel van je Switch? Zit de linker kabel op je foto wel goed. Ik vind deze erg ver uitsteken .

 


@EK2024 Ik denk dat de switch een vast ip adres niet in range van de KPN modem heeft. Stel hem op automatisch of static in de subnet 192.168.2.xxx


@EK2024 Ik denk dat de switch een vast ip adres niet in range van de KPN modem heeft. Stel hem op automatisch of static in de subnet 192.168.2.xxx

 

Allen bedankt voor de info. Het is me gelukt met jullie hulp om het aan de praat te krijgen


Reageer