Skip to main content

Hallo,

Ik heb een TP link modem welke gebruikt kan worden als 4G modem of als draadloze router.

Ik een nu DuoCard, zodat er af en toe wat sneller internet gebruikt kan worden.

De settings voor de modem kan ik uit mijn telefoon halen. 

 

De te gebruiken naam is ‘KPN Mobiel Internet’ en APN is ‘internet’, zoals weergegeven in mijn telefoon.

De TP Link router accepteert geen spaties in de naam.
Is het mogelijk een andere naam te gebruiken of zijn er andere oplossingen / settings/ opties om de modem in te stellen?

 

Met vriendelijke groet,

Arne

Hey @Arne75! Welkom op ons KPN Forum! Volgens mij maakt de naam van de netwerkinstellingen niet uit. Het gaat om de APN instelling. Heb je geprobeerd om bij naam alleen ‘internet’ of ‘KPN’ in te vullen? Werkt dit niet? 

Ik ben benieuwd:innocent:


Dat met die spaties in de benaming kan aan de specifieke TP-Link router firmware liggen.
Ben ook benieuwd, als je daar een andere naam zonder spaties invult, wat je dan overhoudt?

Mocht je tevens van OpenVPN gebruik willen maken, kan het zijn dat je tegen beperkingen aanloopt met het standaard  “internet”  APN.   Je kunt die beperkingen opheffen door een ander APN aan te maken, met “advancedinternet”.
Voor een vergelijkbare functie,  -maar dan in mijn geval met een 4G tethered USB connectie-

Kijk eens hier, vanaf ongeveer de heft van die reactie en verder:
https://www.synology-forum.nl/synology-router/synology-router-set-up-met-iptv-routed-mode-kpn-xs4all-oud-telfort/msg294767/#msg294767