Skip to main content

Ik probeer een printershare in te stellen over het internet, gebruik makende van poort 9100. Eigenlijk een vrij standaard situatie denk ik.

Echter het lijkt er op dat de ontvangende modem de ontvangen data niet doorzet naar de printer.

Het betreft hier het nieuwe type experia box v12 (geloof ik). Zou het kunnen dat deze data op de een of andere manier wordt geblokkeerd?

Setup : Windows 10 PC → Router → KPN Modem → Internet → Modem → Printer

Instelling :
Windows 10 PC, printer geconfigureerd met standaard TCP/IP poort voor printer met het externe IP adres van de ontvangende modem, raw poort 9100.
Ontvangende modem ingesteld zodat er een vast IP adres aan printer wordt toegekend en een forwarding ingesteld van poort 9100 naar poort 9100 op ip adres van printer.

Ik ben niet op zoek naar veiligheids-advies, wel naar waarom het niet zou werken.

Ha @Marc van Gemeren, welkom! Hoe staat het er nu voor? Heb je de boel aan de praat gekregen? KPN blokkeert verder niets, dus het zou vanuit ons gezien moeten werken. Wellicht dat de community nog ideeën heeft hieromtrent! Zelf zie ik nog een YouTube tutorial, waar je wellicht verder mee geholpen bent. 


Kan je eens een screenshot posten van de port-forwarding die t.b.v. die printer gemaakt is?