Skip to main content

Beste forumleden.

Ik heb een xperiabox V10. + 4g Buitengebied.

Ik maak gebruik van een nieuw unifi netwerk (dream machine, switches en AP).

Nu krijg ik de internetsnelheid over het unifi netwerk niet versnelt. de 4g versterkt de Xperia, maar als mijn netwerk met de Xperia verbindt neemt deze de versterking van de 4g modem. buitengebied niet mee. Vermoeden is dat hier een conflict is met IP’s. Iemand ervaring mee?

Kpn helpdesk komt er telefonisch niet uit.

Hallo @N1K83, welkom op ons forum. Het 4G modem versterkt het internet signaal van de Experia Box. Zolang apparaten op de Experia Box aangesloten zitten, moeten deze in de basis ook de 4G snelheid meekrijgen. Het is hierbij wel belangrijk dat de apparaten die aangesloten zitten op de Experia Box geen gebruik maken van UDP. Is dit wel het geval, dan zal het 4G signaal niet bijspringen en behaal je alleen de snelheid van jouw DSL verbinding.


Dank, na diverse resets heeft mijn UniFi dream juiste settings gepusht. UDM uit. Het werkt nu. Alleen bijspringen heeft nog wel enkele seconden nodig. Is er een manier om 4g sneller te laten reageren?


Fijn om te lezen dat het werkt! Ik snap dat je graag wilt dat 4G sneller bijspringt. Ik ben alleen bang dat we dit niet kunnen versnellen, sorry.