Skip to main content
Antwoord

Instellen van booster op 2.4Ghz voor Atag thermostaat

• January 8, 2023
  • 8 reacties
  • 149 keer bekeken

Ik heb een slimmer thermostaat van Atag die een Wifinetwerk nodig heeft op 2.4Ghz terwijl de booster is opgesteld op 5Ghz. Voorheen werkte het wel. Wie kan helpen?

Beste antwoord door Joep1965

Dag @Johan Beekhuizen wellicht staat hier de informatie die je zoekt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 8, 2023

Wat is dat voor apparaat? Die "booster"? Merk en type?

Hi Nick, het is zo’n KPN Super Wifi punt

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 9, 2023

Dag @Johan Beekhuizen wellicht staat hier de informatie die je zoekt.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

@Johan Beekhuizen Welkom op het forum! Ben je er nog uitgekomen met de tips van Joep? Als ik nog iets voor je kan doen laat het dan weten!

Hi Remco, ik ben er idd nog niet uitgekomen, ik krijg mijn (gast) netwerk niet op 2.4 Ghz ingesteld.. 

• January 21, 2023

Koop voor een 3 tientjes een accespoint van bijvoorbeeld TPlink, en zet die op 2,4 ghz en laat daar de apparaten op die perse 2,4 willen. Dan hou je de 5ghz repeaters vrij voor sneller wifi.

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • January 22, 2023

Hi Remco, ik ben er idd nog niet uitgekomen, ik krijg mijn (gast) netwerk niet op 2.4 Ghz ingesteld.. 

Gast netwerk draait ook op 2.4 en 5ghz. Alleen de extra wifi functie kan selectief op 2.4 of 5 ghz draaien. In uw geval dus extra wifi 2.4 aanzetten en de atag hierop verbinden.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

@Johan Beekhuizen Kun je dan aangeven waar je in het proces precies vastloopt als je de stappen in het topic van Joep volgt?Â