Skip to main content

ik wou een fritzbox huren want er stond in de advertentie makkelijk aansluiten en pakt alles over van de experiabox  en heeft een wifi bereik van 85meter heb ik nodig voor mijn buitencamera's toen dacht ik ga ff naar de forum en wat ik daar allemaal lees, de tv aap werkt niet meer ,heel veel dingen opnieuw instellen, en dat is niets voor mij ben maar een eenvoudige kpn gebruiker of zijn er al veel verbeteringen want er waren veel oude berichten bij wie heeft er voor mij een eenvoudig antwoord wat moet ik doen want mij ring deurbel heeft een een laag wifi bereik mijn experia verplaats nu is het iets verbeterd maar nog niet goed genoeg router staat ongeveer 5 meter van af deurbel

Mooie marketing taal 85m! “It takes two to tango”, dus 85m tussen twee fritz boxen met niets ertussen? misschien wel.

5 meter zou toch moeten kunnen, maar er zitten vast ook muren tussen? Mijn advies is toch om er een goedkoop repeatertje ertussen te zetten? de 1750E of een powerline koop je op de marktplaats voor een paar tientjes, die kun je misschien dicht bij de  voordeur in een stopcontact zetten. Voor de bel is het vast goed genoeg.

 


@EAZ1964 De 1750 zou ik niet aanraden, zijn niet de beste van AVM met een slecht bereik, als de ring alleen 2.4 nodig  heeft zou een 1200 al prima zijn, ja heeft ook de 5Ghz band maar die is niet zo snel of een 600 met alleen 2.4 ghz, die scoor je nieuw onder de 40 euro.

@hertog kees , Inloggen in de fritzbox, zorg dus dat je een pc/laptop bekabelt hebt aangesloten,  bij de instellingen internet-->toegangsgevens het profiel op KPN zetten en het zou moeten werken.

Je kan daarna bij de tapje WiFi je netwerknaam en wachtwoord aanpassen, als je daar hetzelfde gebruikt als in de experiabox zal alles weer verbinding kunnen maken.

Werkt alles en de ring doet het nog niet, bij 5 Ghz nodig, pak een 1200 repeater, wil je beter kan je ook voor een 2400 of hoger gaan, kosten wel wat meer net wat je wil, of bij alleen 2.4 Ghz nodig neem een 600 als je voor de laagste prijs wilt gaan.


@Doornekamp33  graag als je dingen roept, even onderbouwen. Mijn ervaringen zijn exact het tegenovergestelde (en ik heb 1750e gehad drie stuks) zie ook objectieve testen onder meer https://www.notebookcheck.net/AVM-Fritz-WLAN-Repeater-600-1200-1750E-2000-and-3000-Review.447144.0.html?_gl=1*12k4lzg*_ga*MTI5OTE2MjEwNy4xNjYwOTM2NjAz*_ga_XLBGPKWB3N*MTY2MDkzNjYwMi4xLjEuMTY2MDkzNjY0My4wLjAuMA..

En ja meestal is duurder (de 2400) beter,  dat lijkt me om 5 meter te overbruggen in dit geval niet nodig.

De meeste Rings werken op de 2.4 band daar is afstand meestal niet de beperking.


Ik heb meerdere 1750 gehad en geen 1 heeft het overleeft, of ik ben te vroeg gestopt met die dingen want het bereik was ook om te huilen, mooi dat jij andere ervaringen hebt, maar voor een paar tientjes een oude 1750 op MP kopen of voor ongeveer hetzelfde een 1200 weet ik het wel.

 

PS, als je denkt dat ik Engelse teksten ga lezen, jammer geen zin in, de eigen testen warren een aantal jaren geleden voor mij snel klaar, drama, en bij XS4all klaagden ze er ook over.


Maar is de fritzbox een aanrader of niet 


Ik heb alles van Fritz, en het is stabiel en snel. Heb het al vanaf de XS4all periode. Elke situatie is anders, dus je zult toch zelf moeten besluiten.

 

Ik heb meerdere 1750 gehad en geen 1 heeft het overleeft, of ik ben te vroeg gestopt met die dingen want het bereik was ook om te huilen, mooi dat jij andere ervaringen hebt, maar voor een paar tientjes een oude 1750 op MP kopen of voor ongeveer hetzelfde een 1200 weet ik het wel.

PS, als je denkt dat ik Engelse teksten ga lezen, jammer geen zin in, de eigen testen warren een aantal jaren geleden voor mij snel klaar, drama, en bij XS4all klaagden ze er ook over.

Mensen klagen altijd, het is ook makkelijk om het apparaat de schuld te geven.
Ga hier de discussie niet aan. Zonder data ben je gewoon iemand met een mening, en kun je die mening niet als feit verkopen aan mede-forum leden.

 


Jazeker is een Fritzbox een aanrader, is een beter en stabieler product dan de Experia box.

Enige is, een Experia box is Plug en Play (soms Pray omdat KPN hem beheerd en soms dingen implementeert die niet zo best zijn) en de Fritzbox moet je zelf een paar dingetje instellen, simpel om te doen en als je telefonie er bij hebt zal je misschien zelf de Sipp gegevens er in moeten zetten, daarna heb je er eigenlijk geen omkijken meer na en blijft die probleemloos werken, mijn Fritz werkte zonder haperingen ruim een jaar op de KPN lijn, enige keren dat ik opnieuw moest opstarten was als AVM een firmware update had, gaat ook automatisch.

Je moet alleen de keuze maken, koop ik er zelf 1 of betaal je maandelijks 7.50 aan KPN, je krijgt er dan wel ondersteuning bij van de techdesk, dus kom je er niet uit kun je bellen met een expert.


Hoi @hertog kees en bedankt voor jouw berichtje :)

Ik zie dat onze community je al de nodige informatie heeft gegeven en ik hoop dat je hiermee verder uit de voeten kunt!


beste janZ 

maar het is zeker dat de kpn app niet meer werkt dat zou erg jammer zijn

gr hertog kees


Het gebruik van de ITV app staat verder los van het type modem wat je in gebruik hebt @hertog kees. Maar is het nu dan zo dat je geen gebruik meer kunt maken van de app? Dat wordt me namelijk niet helemaal duidelijk!


Met een Fritzbox werkt je App altijd, als je maar een TV abonnement houd bij KPN, dus minimaal 1 TV kastje die je desnoods in de doos kunt laten als je via de App alleen wilt kijken.


Met een Fritzbox werkt je App altijd, als je maar een TV abonnement houd bij KPN, dus minimaal 1 TV kastje die je desnoods in de doos kunt laten als je via de App alleen wilt kijken.

Goede toevoeging @Doornekamp33 :) 


Ik had ergens gelezen dat de app dan niet meer werkte met fritz box ik ga hem denk huren 

Bedankt voor de antwoorden 


Ik had ergens gelezen dat de app dan niet meer werkte met fritz box ik ga hem denk huren 

Bedankt voor de antwoorden 

Ah, op die manier! Maar nee, dat is gelukkig niet waar @hertog kees. Je kunt met de Fritxbox gewoon gebruik blijven maken van onze ITV app.


KPN heeft meerdere apps. De thuis app werkt niet met de Fritzbox. Maar AVM heeft volgens mij zelf een app voor de Fritzbox. De tv app werkt gewoon.


KPN heeft meerdere apps. De thuis app werkt niet met de Fritzbox. Maar AVM heeft volgens mij zelf een app voor de Fritzbox. De tv app werkt gewoon.

Bedankt voor de nuttige toevoeging @Nick83 :)