Ik heb een probleem met Interactieve TV in de slaapkamer. Beneden werkt alles prima.
Bij mij is e.e.a. als volgt aangesloten: in de meterkast internet via de experiabox (v10, en WIFI uit). Met LAN kabel door naar een Fritzbox 4040. Deze Fritzbox zorgt ook voor de WIFI in huis.
Vanuit de Fritzbox gaat het signaal voor de TV beneden met een LAN kabel naar de netgear switch van KPN waarop de TV is aangesloten. Hier geen probleem. Ook heb ik mijn NAS op de Fritzbox aangesloten
Voor de TV boven vertrekt ook een LAN kabel uit de Fritzbox die boven aankomt op een TP Link (TL SG 108, met IGMP Snooping) en vervolgens vanuit de switch rechtstreeks aankomt bij de settopbox van KPN. Hier heb ik in deze opstelling wel problemen met televisie kijken (alle andere apparaten (printers, een pc, 2 internet radio's) op dezelfde switch hebben geen problemen). Het beeld hapert vaak, geluid valt weg en ik krijg regelmatig de melding dat ik naar een ander kanaal moet zappen. Ook had ik eerder (toen ik er nog een andere switch tussen had) wel eens de melding dat er een probleem was met het IP adres.
Ik kan dit probleem oplossen door in de meterkast de LAN kabel die naar boven gaat uit de Fritzbox te halen en deze in de experiabox te stoppen maar daarmee haal ik natuurlijk ook meteen mijn printers en andere apparatuur op de switch boven uit mijn netwerk. Dat laatste is niet gewenst.
Wat ik niet begrijp is waar nu het probleem zit. Als het de Fritzbox is waarom doet de TV beneden het dan wel? Als het de switch is (overigens 2 dagen oud, met de vorige switch precies het zelfde probleem) waarom werkt het dan wel goed zodra ik de switch met de Experiabox verbind?
Oh ja: het probleem blijft als ik alle andere kabels uit de switch verwijder.
Iemand een idee? Ben erg blij met jullie suggesties.
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.