Skip to main content

Op de tennis vereniging gebruiken we Eijsink Booq kassa systeem deze gebruikt een hard/vast ip adres in de 192.168.1.0/24 range. Echter de Experiabox staat nu vast op 192.168.2.0/24 en kan ik niet aanpassen. Is dit op een of andere manier wel aan te passen? Eijsink wil ook wel de adressen aanpassen van de kassa etc maar reken hier (fors) geld voor en ik kan/mag dit niet zelf doen….

Dis kip-ei ?!

Zet er een routertje tussen. In de meeste routers kun je de ip range wel aanpassen.


Hoi @JeorenA, welkom hier. 

Hoe dit precies zit durf ik niet te zeggen. Wij passen dat niet aan in ieder geval. Dus een router ertussen kan het oplossen of door veel geld te betalen. Of er moet nog iemand langskomen die een simpeler idee heeft.


Op de Experiabox v10 (zonder a) kan dit. Op alle andere routers van KPN kan dit niet. Dus welke heeft u?


Aha! Ik heb een V8 maar volgens mij nog een V10 liggen na een omruil actie.

Zou ik deze gewoon kunnen vervangen? Of moet ik de instelling overnemen voordat het werkt?

 


Aha! Ik heb een V8 maar volgens mij nog een V10 liggen na een omruil actie.

Zou ik deze gewoon kunnen vervangen? Of moet ik de instelling overnemen voordat het werkt?

Gewoon proberen. Aansluiten en dan eerst eens checken of je bekabeld internet kan krijgen. En tv het ook doen? 

Heeft u op uw huidige v8 speciale instellingen gemaakt? Port forwardings ofzo?


Je geeft aan dat die kassa een vast IP adres heeft in de het subnet 192.168.1.0/24.

Weet je ook welk IP adres dat dan is?

Zo ja, stel de LAN netwerkadapter van jouw PC in op 192.168.1.x waarbij x anders is dan bij de kassa en zet de subnetmask op 255.255.255.0.

Plaats een netwerkkabel tussen de PC en de kassa en log vervolgens in op de kassa.

Verander de netwerkinstellingen van de kassa zodat deze op subnet 192.168.2.0/24 komt te staan het het liefst dat hij gewoon zijn IP adres via DHCP ophaalt.

Zet de instellingen van de netwerkadapter op jouw PC weer terug naar de oorspronkelijke waarden en sluit alles weer op de normale manier aan.


Je geeft aan dat die kassa een vast IP adres heeft in de het subnet 192.168.1.0/24.

Weet je ook welk IP adres dat dan is?

Zo ja, stel de LAN netwerkadapter van jouw PC in op 192.168.1.x waarbij x anders is dan bij de kassa en zet de subnetmask op 255.255.255.0.

Plaats een netwerkkabel tussen de PC en de kassa en log vervolgens in op de kassa.

Verander de netwerkinstellingen van de kassa zodat deze op subnet 192.168.2.0/24 komt te staan het het liefst dat hij gewoon zijn IP adres via DHCP ophaalt.

Zet de instellingen van de netwerkadapter op jouw PC weer terug naar de oorspronkelijke waarden en sluit alles weer op de normale manier aan.

Ik weet wek adres het is etc. echter ik kan/mag dit niet aanpassen in de systeem (zitten wachtwoorden op die ik niet krijg van Eijsink)


Aha! Ik heb een V8 maar volgens mij nog een V10 liggen na een omruil actie.

Zou ik deze gewoon kunnen vervangen? Of moet ik de instelling overnemen voordat het werkt?

Gewoon proberen. Aansluiten en dan eerst eens checken of je bekabeld internet kan krijgen. En tv het ook doen? 

Heeft u op uw huidige v8 speciale instellingen gemaakt? Port forwardings ofzo?

Geen speciale instellingen dus ik zou het gewoon kunnen proberen. ;-)

 


Ik weet wek adres het is etc. echter ik kan/mag dit niet aanpassen in de systeem (zitten wachtwoorden op die ik niet krijg van Eijsink)

Dan moet je Eijsink vragen om de zaken op orde te brengen.


Ik weet wek adres het is etc. echter ik kan/mag dit niet aanpassen in de systeem (zitten wachtwoorden op die ik niet krijg van Eijsink)

Dan moet je Eijsink vragen om de zaken op orde te brengen.

Leuk verdienmodel van Eijsink voor het veranderen van een subnetje.


Lijkt me dat als je zo'n systeem aanschaft, dat zo'n bedrijf dat systeem ook komt installeren en dat voor installatie geen extra kosten gerekend worden. 


Ik heb geen reactie meer gezien, maar ik ben nog wel erg benieuwd of het met de V10 is gelukt?