Skip to main content

Na de aansluiting op glasvezel, kom ik draadloos met de computer op zolder (HP All in One) niet veel verder dan ongeveer 60 mbps volgens de speedtest van de kpn. Ik heb een tool van de kpn gedraaid die alles zou verbeteren, dat helpt niet. Als het maximum door de 400 mbps haalbaar moet zijn zou ik toch minstens de helft moeten halen. Wie heeft er nog een bruikbare tip?

Ja, bekabeld werken.

HP All in One is toch een printer? Meet die snelheid? En dan nog, 60 mbit is toch zat voor een printer?


Ja, bekabeld werken.

HP All in One is toch een printer? Meet die snelheid? En dan nog, 60 mbit is toch zat voor een printer?

Dat zijn volledige PC’s met alle electronica in het beeldscherm. 


Dag Ernst-Jan,

De HP All in One is een computer waarin alles zich in het scherm bevindt. Het is dus geen printer. Je hebt gelijk dat die 60 mbps genoeg is. En inderdaad, het gaat draadloos. Maar omdat de KPN belooft dat je bekabeld 400 tot maximaal 500 mbps zou kunnen halen, meende ik dat draadloos dan toch zeker wel dik boven de 200 zou moeten komen. Dus niet. In het gebruik merk je dat niet. Dus doe ik het er maar mee. Bedankt voor je reactie.


Via Wi-Fi hoge snelheden halen is alleen mogelijk als u dichtbij een bekabeld Wi-Fi punt zit en gebruik maakt van de 5GHz band. Â