Skip to main content
Antwoord

Internet op mijn Samsung UE40H5500AW werkt niet meer, hoe kan ik de verbinding herstellen?

• July 4, 2025
  • 14 reacties
  • 123 keer bekeken

Mijn TV Samsung UE40H5500AW in de slaapkamer heeft draadloos internet. Het enige dat ik daar kijk is Netflix. Totdat het  anderhalve dag geleden er opeens mee ophield. Na de router opnieuw te hebben gestart, de stekker uit de TV te hebben gehaald wat niet hielp, heb ik naar KPN gebeld want ik kreeg hem niet meer verbonden.

Volgens KPN is echter alles goed en is er verbinding en zou het aan Netflix moeten liggen. Maar volgens Netflix is alles goed (beneden en op mijn telefoon kan ik gewoon Netflix kijken) en ligt het aan de verbinding van de KPN. De TV wil geen verbinding meer maken. Internet en KPN box beneden en de WIFI versterker werken gewoon. Ik zie dat alle codes weg zijn. Ondertussen heb ik het IP adres gevonden, maar hij vraagt ook om de codes van subnetmasker, de gateway en de DNS server. Dus weer naar KPN gebeld, maar die zeggen dat ik daarvoor hier op het Forum moet zijn. Ik word er behoorlijk moedeloos van. Wie kan mij helpen?

Beste antwoord door PeterG

Ik had dat op 13 juli 2024 ook ineens met m'n Samsung uit 2019.

Wat ik deed

• Netwerk resetten 
  • TV stand-by en dan enkele minuten stroomloos 
  • Opnieuw verbonden met SSID en WPA.

Wifi modem gewoon op WPA2/WPA3.

En je bent niet de enige 

https://community.kpn.com/search?q=Samsung+tv+geen+wifi

Mogelijk staat in één of meer van deze topics een oplossing. 

14 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 4, 2025

.

• Slimmerik
  • July 4, 2025

Het subnetmasker is bijna altijd: 255.255.255.0
Voor de gateway kun je het IP nummer van je modem gebruiken: 192.168.2.254  als dat niet werkt dan  192.168.1.254
DNS servers:  8.8.8.8 en 8.8.4.4  (van Google gebruiken, sneller)

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 4, 2025

Beste ​@IreneW1977 heb je het tv-toestel al eens een fabrieks-reset gegeven en gekeken of de software van de tv nog helemaal bij is.

Als de wifi aan staat binnen de tv zie je dan wel een lijst met wifinamen verschijnen, waaronder jouw wifi-naam? Zo ja, dan klik je daar op en hoef je alleen nog maar je wifiwachtwoord in te vullen.

Handmatig instelgegevens invoeren zoals eerder genoemd is zo goed als nooit nodig.

Ik lees in de specs dat jouw tv uitsluitend de 2,4-band ondersteunt en NIET de 5.0-band

Welk merk en type modem/router heb je van KPN en met welke firmware?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • July 4, 2025

Ik had dat op 13 juli 2024 ook ineens met m'n Samsung uit 2019.

Wat ik deed

• Netwerk resetten 
  • TV stand-by en dan enkele minuten stroomloos 
  • Opnieuw verbonden met SSID en WPA.

Wifi modem gewoon op WPA2/WPA3.

En je bent niet de enige 

https://community.kpn.com/search?q=Samsung+tv+geen+wifi

Mogelijk staat in één of meer van deze topics een oplossing. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 4, 2025

Beste ​@IreneW1977 heb je het tv-toestel al eens een fabrieks-reset gegeven en gekeken of de software van de tv nog helemaal bij is.

Als de wifi aan staat binnen de tv zie je dan wel een lijst met wifinamen verschijnen, waaronder jouw wifi-naam? Zo ja, dan klik je daar op en hoef je alleen nog maar je wifiwachtwoord in te vullen.

Handmatig instelgegevens invoeren zoals eerder genoemd is zo goed als nooit nodig.

Ik lees in de specs dat jouw tv uitsluitend de 2,4-band ondersteunt en NIET de 5.0-band

Welk merk en type modem/router heb je van KPN en met welke firmware?

Zojuist software geüpdatet maar er waren geen nieuwe updates. Als ik de fabrieksinstellingen wil doen moet ik een pincode ingeven en die weet ik niet (ik heb de TV met mijn man gekocht, die inmiddels is overleden, ik kan het hem niet meer vragen). 

Ik zie de lijst met winifnamen, die van mij staat er ook bij maar als ik het paswoord intoets geeft hij meteen al aan dat er geen verbinding is. 

Ik weet niet precies wat je bedoelt met 2,4 en 5.0 band, maar aan mijn TV is niets veranderd, ik heb niets raars gedaan. Hij heeft het altijd gedaan, tot eergisteren… 

Op de router staat dat ik de KPN Box 12B heb. Waar kan ik zien welke firmware ik heb?

Sorry, zoals je merkt weet ik er niks van af. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 4, 2025

Het subnetmasker is bijna altijd: 255.255.255.0
Voor de gateway kun je het IP nummer van je modem gebruiken: 192.168.2.254  als dat niet werkt dan  192.168.1.254
DNS servers:  8.8.8.8 en 8.8.4.4  (van Google gebruiken, sneller)

Helaas, dit helpt niet. Nog steeds geen verbinding mogelijk komt er te staan. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 4, 2025

Beste ​@IreneW1977 de standaard pincode bij Samsung is 0000 dus 4 x nul.

Als de tv in dezelfde ruimte staat als de modem, kun je deze ook bekabeld aansluiten .

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@IreneW1977. Welkom op de community! Wat balen dat je tv in de slaapkamer ineens geen verbinding meer maakt met het internet. Zeker als je gewoon lekker Netflix wilde kijken. Heb je inmiddels je tv kunnen resetten en heeft dat het probleem verholpen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 8, 2025

Hoi ​@IreneW1977. Welkom op de community! Wat balen dat je tv in de slaapkamer ineens geen verbinding meer maakt met het internet. Zeker als je gewoon lekker Netflix wilde kijken. Heb je inmiddels je tv kunnen resetten en heeft dat het probleem verholpen?

Ik heb de TV gisteren gereset maar omdat ik niet goed weet hoe ik de juiste instellingen weer moet terugzetten kan ik verder niks. Het probleem is daarom nog niet verholpen.  Ik heb jullie weer teruggebeld,  maar aan de telefoon kunnen ze me niet helpen. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.  

• Slimmerik
  • July 8, 2025

Ik heb de TV gisteren gereset maar omdat ik niet goed weet hoe ik de juiste instellingen weer moet terugzetten kan ik verder niks. Het probleem is daarom nog niet verholpen.  Ik heb jullie weer teruggebeld,  maar aan de telefoon kunnen ze me niet helpen. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.  

Ik heb net even gekeken, jou TV kan alleen  2,4GHz WiFi (Max WiFi4)
Zet in je modem de 5GHz WiFi uit!, alleen de  2,4GHz  gebruiken.
Heb je de WiFi van je TV op DHCP staan? zo niet DHCP gebruiken.
Selecteer je WiFi uit je 2,4GHz netwerk en probeer het dan nog eens.
Als hij het dan wel doet dan ligt het aan de  5GHz WiFi wnt die gebruikt hetzelfde SSID als de 2.4 en dan krijg je nooit een verbinding.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 8, 2025

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.  

Je tv is best oud, uit 2014. Mogelijk dat ie nu de modems IPv6 en WPA3 hebben ie niet meer verbindt met de wifi. Ook de “nieuwe” 5 Ghz wifi kan in de weg zitten inderdaad.

Dan kan je in de modem het best eerst een apart 2,4 Ghz wifi maken (dat heet Extra wifi) en op WPA2 zetten. Daarmee dan de tv weer verbinden. Dan werkt het ongetwijfeld weer.

Schakel even een handige harry of harriët uit de buurt in. Er woont vast wel een handige tiener of twintiger in je buurt die je kent? Of een kleinzoon/dochter ofzo.

Vraag er dus even hulp bij. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 15, 2025

Uiteindelijk is het gelukt, maar het had echt heel veel voeten in aarde! Alle tips doe ik zelf kon uitvoeren doe hier werden gegeven heen ik gegaan,  niks hielp. Ik heb de TV gereset en daarna opnieuw verbinding gemaakt en dat heeft geholpen uiteindelijk. Ik hoefde niks in de vullen de codes. 

Ik ben blij dat ik weer Netflix kan kijken,  maar ik vraag me af hoe zoiets in een keer kan.  Ik heb ruim 2 weken zomaar opeens dit niet kunnen doen.  Ik wil het graag voorkomen dat dit weer gebeurt. In mijn kring zit helaas geen handige Harry of Harriet.  Iemand tips? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 15, 2025

Helaas valt niet te voorkomen dat er qua software in een apparaat ineens iets mis kan gaan. 

• Slimmerik
  • July 15, 2025

Uiteindelijk is het gelukt, maar het had echt heel veel voeten in aarde! Alle tips doe ik zelf kon uitvoeren doe hier werden gegeven heen ik gegaan,  niks hielp. Ik heb de TV gereset en daarna opnieuw verbinding gemaakt en dat heeft geholpen uiteindelijk. Ik hoefde niks in de vullen de codes. 

Ik ben blij dat ik weer Netflix kan kijken,  maar ik vraag me af hoe zoiets in een keer kan.  Ik heb ruim 2 weken zomaar opeens dit niet kunnen doen.  Ik wil het graag voorkomen dat dit weer gebeurt. In mijn kring zit helaas geen handige Harry of Harriet.  Iemand tips? 

Ik heb zelf ook een Samsung en daar kan ik de automatische updates uit zetten, ik weet niet of dat kan met die van jou?
Als de automatische updates uitstaan dan wordt er ook niets automatisch veranderd.
Maar mooi dat het weer werkt.