Skip to main content
Antwoord

‘Internet Provider DHCP' werkt niet bij installeren van eigen modem Asus BT10

• October 2, 2025
  • 10 reacties
  • 138 keer bekeken

Ik heb een Asus BT10 gekocht voor gebruik als Mesh netwerk maar ik krijg een foutmelding dat de DHCP van KPN niet werkt. De KPN Box (14) zit er niet tussen, de BT10 is direct verbonden met de glasvezelvox via Ethernet.

DHCP staat op dynamisch in de instellingen, via de KPN Box heb ik wel internet. Wat gaat hier mis?

Beste antwoord door Maikel Drost

Mogelijk heb ik wat gevonden voor je

Het zit verstopt 🫣

10 reacties

totaleslimmekind
Topper
Forum|alt.badge.img

hebt u VLAN id 300 gedaan?

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Dat klopt kpn levert geen dhcp. Je moet PPPoE opzetten met VLAN6 en user/pass KPN

daarna gaat je verbinding pas werken

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

hebt u VLAN id 300 gedaan?

Vlan300 is toch odido 😅

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 2, 2025

Dat klopt kpn levert geen dhcp. Je moet PPPoE opzetten met VLAN6 en user/pass KPN

daarna gaat je verbinding pas werken

User/pass heb ik ingesteld, weet alleen niet wat er met die VLAN6 is en waar ik dat in moet stellen😅 zie bijgevoegd screenshot van wat ik zie bij de WAN

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Mogelijk ben je beperkt in deze setting. Oplossing is switch en poort naar Asus tagged vlan6 geven 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • Antwoord
  • October 2, 2025

Het zit verstopt 🫣

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 2, 2025

Het zit verstopt 🫣

JA dat was het!! Dankjewel!

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@DaceJoy, je bent op de juiste plek om dit soort vragen te stellen. De community in het het bijzonder ​@Maikel Drost  denkt goed met je mee zie ik! 

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 22, 2025

Hallo, ik heb dus ook problemen met de Asus zenwifi bt10. Met een schone uit de doos opstart gaat alles goed via de mobile app om een wifi netwerk op te zetten via  PPPoE echter kan ik daar niet meteen een tagged vlan6 geven. De router begint aan opnieuw op te starten, op het moment dat hij opnieuw is opgestart gaat het ligt op rood en is de bekabelde verbinding weg. Het lukt me dan nog wel om met de asus app op mobiel in de router te komen maar ik kan verder geen enkele aanpassing maken. Het lukt me al helemaal niet om via een laptop in de boven getoonde web ui? te komen. Ik heb nu al 5 keer het proces doorgelopen en geen idee wat ik nog kan proberen. 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • November 22, 2025

Gebruik even de web portal 192.168.50.1 of 192.168.1.1 werkt net iets fijner dan de app