Skip to main content
Antwoord

Internet valt regelmatig weg met Genexis ONT + UniFi Dream Machine Pro

• April 7, 2025
  • 3 reacties
  • 44 keer bekeken

Hoi allemaal,

Ik heb een KPN abonnement en maak gebruik van een Genexis ONT die ik van kpn heb gehad waarop ik direct mijn UniFi Dream Machine Pro heb aangesloten. Helaas valt mijn internetverbinding regelmatig weg – soms meerdere keren per dag. De verbinding komt meestal na een minuut of wat vanzelf weer terug, maar het is erg storend, zeker tijdens werk of het streamen.

Ik heb al gelezen dat meerdere mensen hier last van hebben, maar ik heb nog geen duidelijke oplossing kunnen vinden. Zijn er mensen die dit probleem ook hebben (gehad) en eventueel een fix of workaround weten?

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Mol14. Welkom op de community! Dank voor je bericht, en vervelend dat je internetverbinding regelmatig wegvalt, vooral tijdens werk of het streamen! Ik kan me voorstellen dat dit erg storend is. Heb je de mogelijkheid om de ExperiaBox tijdelijk weer aan te sluiten om te bekijken of de verbinding dan wel stabiel blijft.

De Genexis ONT is een belangrijk onderdeel van je verbinding, en dit soort verbindingsproblemen kunnen verschillende oorzaken hebben.

Ik raad je aan om eerst de volgende stappen te proberen:

1. Zet de stroom van de Genexis ONT voor een paar minuten uit en zet hem daarna weer aan. Dit kan soms helpen om verbindingsproblemen op te lossen.

2. Zorg ervoor dat alle kabels goed zijn aangesloten, zowel van de ONT naar de UniFi Dream Machine Pro als van de ONT naar de muur.

Als dit niet helpt, is het goed om opnieuw contact op te nemen met de klantenservice terwijl de ExperiaBox nog is aangesloten. Er kan dan een monteur langs komen om de verbinding ter plaatse te inspecteren en mogelijke hardwareproblemen uit te sluiten.

Laat je weten hoe het gaat?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 9, 2025

Hoi ​@Mol14. Welkom op de community! Dank voor je bericht, en vervelend dat je internetverbinding regelmatig wegvalt, vooral tijdens werk of het streamen! Ik kan me voorstellen dat dit erg storend is. Heb je de mogelijkheid om de ExperiaBox tijdelijk weer aan te sluiten om te bekijken of de verbinding dan wel stabiel blijft.

De Genexis ONT is een belangrijk onderdeel van je verbinding, en dit soort verbindingsproblemen kunnen verschillende oorzaken hebben.

Ik raad je aan om eerst de volgende stappen te proberen:

1. Zet de stroom van de Genexis ONT voor een paar minuten uit en zet hem daarna weer aan. Dit kan soms helpen om verbindingsproblemen op te lossen.

2. Zorg ervoor dat alle kabels goed zijn aangesloten, zowel van de ONT naar de UniFi Dream Machine Pro als van de ONT naar de muur.

Als dit niet helpt, is het goed om opnieuw contact op te nemen met de klantenservice terwijl de ExperiaBox nog is aangesloten. Er kan dan een monteur langs komen om de verbinding ter plaatse te inspecteren en mogelijke hardwareproblemen uit te sluiten.

Laat je weten hoe het gaat?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 23, 2025

Ik heb dit even getest, alle kabels langs gelopen. Experiabox ertussen en nog steeds valt het weg. Daarnaast is de snelheid de laatste paar weken ook drastisch naar beneden gegaan. Ik denk dat ik maar eens de klantenservice moet gaan berichten.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@Mol14 Goed dat je al zelf zo grondig getest hebt! Jammer om te horen dat de verbinding nog steeds wegvalt en dat de snelheid achteruit is gegaan. Ik denk inderdaad dat je het beste contact kan opnemen met de klantenservice. Laat je weten hoe het afloopt?