Skip to main content

Inmiddels al een paar weken verder, maar helaas blijft het internet probleem nog steeds actueel. 

Regelmatig op een dag valt de internet verbinding helemaal weg (bekabeld en wifi). Na ongeveer 10 min wordt de verbinding weer automatisch hersteld. Tijdens dit issue is de default gateway  ook niet te bereiken. 

Het laden van websites gaat erg traag en daarnaast bij het spelen van Fortnite verschijnt er regelmatig een verbinding issue teken. Overigens is de PC waar Fortnite gespeeld wordt bekabeld aangesloten.

Overzicht intern netwerk:

  • Experia box V10
  • 2x linksys router ingesteld in Bridge Mode en dezelfde SSID als de Experia Box ingesteld
  • 3x switches (1gb)

Devices:

  • Windows laptops/desktops
  • iPhones
  • Sonos appraten
  • Googel Chrome cast
  • Google Nest
  • Amazone ALexa

 

Wat heb ik al gedaan:

  1. Glasvezel kastje reset (2 min van de stroom)
  2. Reset modem (reset knop)
  3. modem V10 vervangen door een nieuwe V10

Met verschillende tools aan het testen gegaan.

Het blijkt dat er veel packet loss zit op de lijn.

The response time (ms) zit gemiddeld tussen de 6-12 en regelmatig een timeouts.

 Al een keer de gaming PC rechtstreeks geconnect aan de modem en alle overige verbindingen van de modem gehaald incl wifi disabled. Helaas zelfde resutlaat.

 

Dus ik ben volledig lost!!! Dit met 2 ouders en 2 kinderen die thuis moeten werken en thuis studeren.

 

Frustratie loopt erg op..

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Goedemiddag @Ronald van de Wiel, welkom op het forum!
We zijn inmiddels al weer een week verder, ervaar je dit probleem nog steeds?
Heb je dit probleem ook als je je minder apparaten verbonden hebt met je experiabox? Is het mogelijk deze (desnoods stuk voor stuk) eens ontkoppeld te laten om te kijken of hier een patroon in te herkennen is?

​​​Kun je ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Hoi Thomas,

 

Er speelde 2 verschillende issues.

Wegvallen internet verbinding

Ik hoop dat ik het probleem heb opgelost, maar ik heb nog geen 100% zekerheid. Een kennis van me had vergelijkbare issues en heeft de Sonos bridge verwijderd uit het intern netwerk. De Sonos producten connecten nu direct met de wifi in huis. Dit lijkt de oplossing!!! Fingers crossed.

 

Traagheid internet

Dit issue is nu opgelost. Ik zag een hoge packet loss op mijn verbinding, >10%. Alle apparaten en kabels nagekeken en alles lijkt goed te werken. Ook met de nieuwe modem was het packet loss probleem niet opgelost. Vanuit KPN was op de lijn niets te zien. Uiteindelijk heeft je collega de modem teruggezet naar factory defaults en mijn configuratie (SSID en DHCP aanpassen) teruggezet. Hierna was het packet loss probleem verdwenen.

Helaas kon hij niet uitleggen waarom het packet loss issue niet verholpen was met het installeren van een nieuwe modem aangezien dit hetzelfde proces is dan het resetten naar factory defaults! Dus mocht iemand daar een antwoord op kunnen geven dan hoor ik dat graag. Dit is echt een raadsel voor me.


FIjn dat dit in ieder geval weer goed werkt! Waarom je nieuwe modem het zelfde problemen had als het oude modem maar een factory reset wel hielp is ook voor mij een raadsel!