Skip to main content

Sinds een paar dagen zie ik vermindering in mijn bedrade en draadloze internet.

Dit was eerder nog redelijk maar sinds deze week is dit opeens gekelderd.

  • Modem/router al hersteld.
  • Modem/router al gereset.
  • Modem/router al verplaatst met kort snoertje.
  • Wifi manager al gehad.

Aantal apparaten op de lijn is ook niet veranderd.

Abonnement is 100Mbit en max op adres is 81Mbit.

Is er iemand die nog iets zou weten wat te doen?

 

Wel bijzonder dat je zo eigenlijk geen CRC of FEC fouten binnen krijgt, dat zou je wel verwachten als als de snelheid zo drastisch af is genomen. 
persoonlijk zou ik even bellen met 0800-0402, je kijkt in het juiste menu en hier is niks geks te vinden. Tenzij je iets verkeerd ziet fysiek aan het aansluitpunt denk ik niet dat je dit probleem zelfstandig kan oplossen. 
 

 


@Ik_Combineerbedankt voor de info

 

Waarschijnlijk is er wat geconstateerd. Zag vanmiddag een busje staan van Volker wessels.

 

De buren hadden ook niks meer. Mogelijk ergens met graven (is afgelopen tijd wel gedaan in de straat) een las kapot of water in gegaan of door gegaan.

 

Zal nog wat posten als het opgelost is.


Nou het bericht is binnen gekomen.
Er is een storing in mijn postcode en duurt nog tot 10 augustus..


Dat is niet zo fijn. Maar geeft je wel duidelijkheid. Hoor graag weer van je als het 10 augustus is opgelost. 


In middels staat de (verwachte) eindtijd op 11 augustus 22:00...


Ik zie online en tevens hebben de buren het wel al dat kpn gratis 100gb op mobiel netwerk aanbied. Ik heb hier zelf eigenlijk nog niks over gehoord of zie nergens iets over een aanvraag hier voor hoe zit dat?


Inmiddels een week verder nog weinig verandering te zien (ja de verwachte eindtijd..)

 


 


Aanvraag gedaan voor 100 gb bundel vanwege de storing en die is actief gezet.

Nu kan ik in ieder geval weer een beetje internetten zonder elke keer te kijken hoeveel bundel ik nog heb per dag.


Even een update.


Inmiddels heeft KPN Netwerk glasvezel wat er al lag verder aangesloten en ben nu dus over naar glasvezel.

 

Of er nog problemen zijn op de koperlijn geen idee. Volgende maand weer mogelijk mijn internetsnelheid aan te passen naar 1gbit.

Topic zou gesloten kunnen worden.


Top dat je nu glasvezel hebt. Dat is fijn zeg. Straks 1 Gbit/s dat is wel een stukje sneller dan 3 Mbit/s.

Mocht je nog vragen krijgen hierover. Laat het dan vooral weten.Â