Skip to main content

Hoe komt het dat mensen die via internet van KPN mijn website (reflexies.com) willen bezoeken de melding krijgen dat mijn site onveilig is? Ik heb https en een SSL certificaat.

Via KPN glasvezel werkt het hier prima.


Hoi @Reflexies en @HGD 

Hier ook zonder problemen.


Dank beiden. Raadselachtig...


Het lijkt te maken te hebben met F-secure computer protection, maar het lukt mij (nog) niet om het daar aan te passen. Heb ze gemaild, maar krijg (nog) geen antwoord… :frowning2:


Ik denk dat ik wel weet hoe dat komt. Je hebt geen eigen certificaat, maar een certificaat waar nog 20 andere sites ook gebruik van maken.

Kijk, je staat tussen de vele anderen. Die allemaal datzelfde certificaat gebruiken. 

Ik denk dat je daar bij Google ook geen punten mee scoort. Wat betreft SEO.


Dag Nick83,

dat klinkt ineens heel aannemelijk. Ik ga dat voorleggen aan mijn host (WordPress). Dank je wel!


Ik krijg ook een melding van KPN-veilig dat ik deze website beter niet kan gebruiken om veiligheidsredenen, maar als ik wil kan ik wel aangeven dat ik de website wel wil zien en heb dan toegang.

 


Kom er gewoon op met Google Chrome.


Kom er gewoon op met Google Chrome.

Dan gebruik jij waarschijnlijk KPNVeilig niet?

 


Ik denk dat ik wel weet hoe dat komt.
Je hebt geen eigen certificaat, maar een certificaat waar nog 20 andere sites ook gebruik van maken.

Kijk, je staat tussen de vele anderen. Die allemaal datzelfde certificaat gebruiken. 

Ik denk dat je daar bij Google ook geen punten mee scoort. Wat betreft SEO.

Wat heeft de score op zoeken naar websites met een certificaat te maken?  Zoekresultaten worden gebaseerd op inhoud / content en algoritmen m.b.t. die content van websites.
Niet op certificaat inhoud.


Volgens mij is er ook niets mis met dat SSL certificaat.

 

 


Kom er gewoon op met Google Chrome.

Dan gebruik jij waarschijnlijk KPNVeilig niet?

 

Nee. Nooit gedaan. Geeft meer problemen dan gemak (als je dit forum mag geloven).


Nee, ook nooit gedaan.
Alles wat “providers” aan dit soort extra “gadgets” bieden, IMO beter om die “ver weg te houden”.


Nee, ook nooit gedaan.
Alles wat “providers” aan dit soort extra “gadgets” bieden, IMO beter om die “ver weg te houden”.

Helemaal eens, tools als KPN veilig kan je mijn inziens beter links laten liggen.

Van de vijf licenties heb ik er nul in gebruik en dat wil ik graag zo houden.

Eigenlijk zou ik ook willen dat KPN stopt met de koppelverkoop van F-Secure en in plaats daarvan de abonnementsprijs verlaagt. Dat KPN veilig als optie aangeboden wordt is prima maar waarom moet ook ik betalen voor iets waar ik absoluut niet op zit te wachten.


Ik denk dat ik wel weet hoe dat komt.
Je hebt geen eigen certificaat, maar een certificaat waar nog 20 andere sites ook gebruik van maken.

Kijk, je staat tussen de vele anderen. Die allemaal datzelfde certificaat gebruiken. 

Ik denk dat je daar bij Google ook geen punten mee scoort. Wat betreft SEO.

Wat heeft de score op zoeken naar websites met een certificaat te maken?  Zoekresultaten worden gebaseerd op inhoud / content en algoritmen m.b.t. die content van websites.
Niet op certificaat inhoud.

Zeker wel ook op de beveiliging. Zonder https kan je het tegenwoordig helemaal wel schudden. 


Volgens mij is er ook niets mis met dat SSL certificaat.

Nee. Technisch gezien is er ook niks mis mee. Maar aangezien KPN Veilig moeilijk doet zocht ik een mogelijke oorzaak. 

Ik gebruik KPN Veilig ook niet. Maar misschien kan iemand die het wel gebruikt de andere websites die onder datzelfde certificaat vallen eens bezoeken? Lukt dat?


Zeker wel ook op de beveiliging. Zonder https kan je het tegenwoordig helemaal wel schudden. 

Maar er is toch ook een geldig SSL certificaat?


Volgens mij is er ook niets mis met dat SSL certificaat.

Nee. Technisch gezien is er ook niks mis mee. Maar aangezien KPN Veilig moeilijk doet zocht ik een mogelijke oorzaak. 

KPN veilig zou gewoon aan moeten geven waarom het "moeilijk doet".


Hallo @Reflexies , @wjb , @Babylonia en @Nick83 , onderstaand een schermafbeelding van de melding van KPNVeilig, als ik zowel aan KPNVeilig als aan Microsoft Beveiliging toestemming geef kom ik op de site:

 


Volgens mij is er ook niets mis met dat SSL certificaat.

Nee. Technisch gezien is er ook niks mis mee. Maar aangezien KPN Veilig moeilijk doet zocht ik een mogelijke oorzaak. 

KPN veilig zou gewoon aan moeten geven waarom het "moeilijk doet".

Dat is zeker waar...


Hallo @Reflexies , @wjb , @Babylonia en @Nick83 , onderstaand een schermafbeelding van de melding van KPNVeilig, als ik zowel aan KPNVeilig als aan Microsoft Beveiliging toestemming geef kom ik op de site:

 

En als je nu een paar andere domeinen uit dit plaatje probeert? 

 

 

 


Hallo @Nick83 , als ik bijvoorbeeld pernillas.com probeer, zie ik gewoon de website.

 


Hallo @Nick83 , als ik bijvoorbeeld pernillas.com probeer, zie ik gewoon de website.

pernillas.com staat ook niet op een blacklist.

reflexies.com staat daarentegen wel op één blacklist (Fortinet) en met een iP adres dat anders is dan de DNS teruggeeft voor dat domein.

 


Geen problemen hier.

Firefox 93.0 64 bit Linux Mint 20.2

KPN VDSL


Wow… interessant dit allemaal! Dat mijn site op een blacklist staat met last analysis 6years ago, lekker dan! Hoe zou ik mijn site (die inmiddels bij een andere host en volledig vernieuwd is, alleen de site aan is gelijk gebleven) van die black list af kunnen krijgen?…