Skip to main content
Beantwoord

Internetradio (Dabman) valt steeds uit, bekabeld verbonden

• 14 januari 2025
  • 8 reacties
  • 303 keer bekeken

Ik heb een internet radio (Dabman) en het hij moet heel erg vaak verbinden ondanks dat deze gewoon via een kabel met het modem is verbonden, heeft iemand een idee hoe dit kan?

Beste antwoord door PeterG

Hier staat vermeld dat er inderdaad problemen zijn met het platform voor onder meer de Imperial Dabman ​@Gewoonboon .

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggoklanten-klagen-over-haperingen-internetradio-is-dit-alleen-bij-ziggo-en-hoe-komt-dit/

Bekijk origineel

8 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1181 reacties
  • 14 januari 2025

En als je het met Wifi verbindt? Ik heb twee Dabmans en die gebruik ik altijd met wifi. Werkt heel goed. Ik heb ze weleens met een adapter gebruikt die het signaal via het lichtnet stuurt, maar dan treden er vaker haperingen op, ​@Gewoonboon.

Wel vreemd dat haperingen ook optreden als de radio rechtstreeks is aangesloten trouwens.

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 14 januari 2025

Ik heb twee verschillende dabmans en met de goedkoopste heb ik eigenlijk nooit geen problemen maar de i200 cd geeft heel vaak problemen maar ik lees op verschillende plekken dat dat ook heel erg aan de radio zelf ligt dus ik vrees dat ik er weinig aan kan doen.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1181 reacties
  • 14 januari 2025

Ik heb ook een i200 CD (en de kleinere versie daarvan zonder cd-speler) en de laatste tijd valt bij de grote, als er op Radio 1 muziek gedraaid wordt steeds kort het signaal weg. Nou zou je denken dat dat aan de uitzending ligt, maar op DAB+ is het goed! Dus ja, ze werken goed, afgezien van wat kuren nu en dan. Maar zoals altijd bij het digitale gebeuren is het vaak moeilijk om er een vinger achter te krijgen, ​@Gewoonboon 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23431 reacties
  • 16 januari 2025

Hi ​@Gewoonboon, fijn om te zien dat ​@Ratonesque ook meedenkt. 

Ik vind het ook best vreemd dat dit gebeurt wanneer het met een kabel is aangesloten, bij WiFi kan ik het me nog voorstellen dat er een storing optreedt. Hoe werkt het als je het via WiFi aansluit zoals Ratonesque ook vroeg?

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 17 januari 2025

Ik heb gister even op dab+ geprobeerd maar gek genoeg doet hij het daar ook dus ik denk dat het aan de radio ligt en gebruik hem nu gewoon maar als luidspreker want dan heb ik geen problemen en ik heb nog een internet radio die zonder problemen werkt.

PeterG
Superuser
  • 61194 reacties
  • 17 januari 2025

Ik ben geen fan van internet-radio's.

Je bent dan afhankelijk van de servers van dat merk. 

Mijn moeder heeft een 100 Watt soundbar met Bluetooth. Verbonden met de telefoon klinkt dat fantastisch. Vaak gewoon direct van de site of app van betreffende radio station.

Ook de apps NPO LUISTER en Nederland.FM op de telefoon. 

PeterG
Superuser
  • 61194 reacties
  • Antwoord
  • 18 januari 2025

Hier staat vermeld dat er inderdaad problemen zijn met het platform voor onder meer de Imperial Dabman ​@Gewoonboon .

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggoklanten-klagen-over-haperingen-internetradio-is-dit-alleen-bij-ziggo-en-hoe-komt-dit/

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 19 januari 2025

Dankjewel Peter, dit maakt inderdaad een hoop duidelijk.

Reageer