Skip to main content

Is er een verklaring waardoor de internet snelheid gedurende de dag zo sterk fluctueert?

Ik monitor het nu een aantal weken en het valt me op dat niet heel stabiel is.

Dit geld ook voor de ping snelheid.

Ik heb bewust voor glasvezel gekozen omdat dit stabieler zou zijn dan internet via koper, ik moet zeggen dat het me tegenvalt hoe stabiel het is en hoe vaak er toch nog een onderbreking is.

 

Hoe heb je deze snelheden gemeten, @swalue?

Het is belangrijk om te weten dat de snelheid van wifi namelijk kan variëren afhankelijk van welke apparaten je hebt aangesloten. Ook heeft de omgeving heeft invloed op jouw wifi signaal. Zo heeft een goed geïsoleerd woning invloed op de verspreiding van het wifi signaal. Ook ander storingsbronnen, zoals een magnetron of babyfoon, hebben invloed op het wifi signaal. Het maakt hierbij niet uit of je glasvezel of koper hebt. Omdat we begrijpen dat een goede wifi belangrijk is, hebben we de Wifi Manager ontwikkeld. Met deze handige online tool check je de status van je wifi in je hele huis. Kan het beter? Dan zoeken we samen de juiste manier om jouw wifi sneller, sterker en stabieler te maken.

Ervaar je problemen met zowel wifi als met bekabeld internet? Dan raad ik je aan om dit stappenplan te doorlopen: Last van een internet storing of wifi problemen?

Ook kan ik je aanraden dit artikel door te nemen: Snelheid te laag bij KPN Glasvezel? Doe de check!


Beste Denise,

 

Het is gemeten met een vaste ethernet kabel aansluiting, deze meet iedere 5 minuten de snelheid van de verbinding.

Dus de wifi valt buiten deze meting want hiervan weet ik dat deze sterk kan fluctueren afhankelijk waar je in de woning bent.

Ik merkt dit ook aan de TV verbinding want die loopt heel soms vast en gaat dan weer door terwijl deze ook op een vaste aansluiting zit.

Ik had zelf met glasvezel meet stabiliteit verwacht tov de oude verbinding via de kabel, alleen dit is nu nog niet het geval.

 


Duidelijk. Je ervaart dus problemen met alle diensten. In dat geval raad ik je toch aan om dit stappenplan eens te doorlopen: Last van een internet storing of wifi problemen?


Alle stappen doorlopen, alleen gebruik ik mijn eigen router dus herstarten via de asssistant lukt niet.

ik heb de router zelf wel meerdere malen gereset en ingesteld volgens de instellingen welke terug te vinden zijn op het forum.

het is een Synology WRX560 router en heb met Ziggo nooit problemen ervaren met de verbinding kwa uitvallen.

Nu valt gedurende de dag de verbinding soms enkele minuten uit en komt dan weer terug en de snelheid fluctueert nog steeds.

De KPN router inzetten wordt lastig ivm Vlans welke ik heb ingericht voor werk en IoT en dit is niet mogelijk op de KPN router.

Zijn er nog instellingen niet benoemd in het forum waar ik naar moet kijken?

Voor KPNtv heb ik ook wat poorten goed moeten zitten voordat het tv kijken stabiel werd.

gr,

 

Edwin

 


Ah, oke, het was me niet duidelijk dat je een eigen router gebruikt. In dat geval is het voor mij lastig om je hierbij te helpen. We zouden dan eerst moeten kijken of je met het KPN modem dezelfde klachten ervaart, of niet. Daarmee kunnen we dan uitsluiten of het probleem in de verbinding zit of in jouw eigen netwerk. Zou je dit als test willen proberen?

Lukt dat of wil je dat niet, dan kan ik je niet verder helpen. Misschien dat wjb dan nog met je mee kan denken. In dat geval raad ik je aan om eens een reactie achter te laten in dit topic: Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box.


Reageer