Skip to main content

Mijn internetsnelheid via glasvezelkabel en bedrade aansluiting en/of wifi is zeer traag. Gemiddeld zo’n 14 Mbps.Download .Gemeten met de kpn speedtest.

Komt dit doordat kpn de snelheid heeft gereduceerd i.v.m Corona en de vele thuiswerkers of is er iets anders aan de hand?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hoi @rek welkom op het forum!
14Mbps is wel erg langzaam voor een bekabelde aansluiting op glasvezel. Via wifi verlies je natuurlijk altijd wat maar met een kabel zou dit verwaarloosbaar moeten zijn.
Heb je je experiabox al herstart?
Ik kijk graag even met je mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
De snelheden worden overigens niet gereduceerd.


Hallo Thomas,Ik heb de experiabox gereset evenals de glasvezel box.Net 2 mal gepingt en ik heb nu 16Mbps.Nog niet veel dus.De experia box is van Arcadyan Astoria networks VGV7519 en een Netgear gS605 router.Van mijn router branden de groene ledjes trouwens niet meer.Verbinding is er wel.

Ik heb mijn gegevens voor zover mogelijk ingevuld en alvast bedankt voor je reactie.

 

Roland


Bedankt voor je toelichting en je gegevens @rek, ik heb meteen even meegekeken. Tot aan je experiabox lijkt het eigenlijk allemaal wel goed te gaan.
Ik vermoed dat het verlies zich ergens tussen je experiabox en apparaten voordoet.
Als je een eigen router gebruikt kan ik hier weinig over zeggen.
Zou je de snelheid eens kunnen testen met een bekabelde computer direct op de experiabox aangesloten met alle andere apparaten (met name je netgear router) uitgeschakeld?


Er zit tussen de router en de computer nog een netgear switch .Deze heeft de geest gegeven. Kpn stuurt een nieuwe op.Bedankt voor het meedenken Thomas.